[ 8 berichten ] 
 Titel: Iemand ervaring met Cintiq 24HD als hoofdscherm
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Dec 2013 19:59 
 Profiel
Ik ben van voornemen om mijn scherm (een bescheiden philips 223E) te vervangen met een Cintiq 24HD.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2014 16:46 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ja, scherm is behoorlijk groot en zwaar, dus je kijkt tegen behoorlijk wat rand aan. Daarnaast is de resolutie (full HD) niet bijzonder hoog en aangezien je er vaak dicht op zit, ga je dat wel merken. Als je dichtbij zit, dan zie je ook wel iets van het laagje wat er op zit, hij is net wat minder scherp voor m'n gevoel dan een normaal 24-inch HD-scherm. Over dat dicht op zitten, door de enorme voet moet je een erg diep bureau hebben om niet met je neus tegen het scherm te kriebelen en ruimte te hebben voor een toetsenbord én een fijne en comfortabele zit achter je scherm.

Verder, als je gewend bent aan het werken met Cintiqs, dan is het domweg een briljant apparaat. Ik merk zelf dat ik meer van de Intuos'sen ben en dat ik tekenen en onder mijn hand zien wat er gebeurt gek genoeg juist onnatuurlijk vind aanvoelen. Maar dat is strikt persoonlijk. In deze categorie is er niks beters denk ik.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Iemand ervaring met Cintiq 24HD als hoofdscherm
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jan 2014 00:00 
 Profiel
Dank voor je reactie!

Ik gebruik al een tijdje de intuos en was daar altijd heel tevreden over. Nu ben ik deze week overgestapt op een Companion hybrid die ik voornamelijk als tweede scherm gebruik. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar niet echt tevreden over ben. Toen ik het scherm voor de pen calibratie zag kreeg ik meteen een onheilspellend gevoel, en dat werd bevestigd. vooral aan de randen merk ik dat de cursor een beetje naar de rand "glijdt".

Ik was van voornemen om de companion hybrid te vervangen met een 24hd, maar begin nu te twijfelen ook omdat de laag inderdaad vrij hinderlijk is op korte afstand (gekleurd ruis over het scherm).

Even de volgende vragen nog:

1. Ik heb op dit moment een eenvoudige philips 223E zou ik hierop achteruitgaan met de cintiq ? (uiteraard niet kwa kleuren).
2. Hoe is de nauwkeurigheid van de pen bij de 24HD, is het zoals bij de hybrid of is dit juist het gevolg van de afmeting van de hybrid ?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jan 2014 23:22 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Warom dan geen Intuos in combinatie met een knappe Eizo of Lacie?
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jan 2014 19:01 
 Profiel
Vandaar mijn vragen, Een Eizo i.c.m de intuos is uiteraard ook een optie.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Feb 2014 00:07 
 Profiel
Nou eindelijk de knoop doorgehakt en het wordt in eerste instantie gewoon een nieuw scherm, icm de intous.

Nu heb ik toch nog een paar vragen:

1. Wide gamut of niet ? Zelf drukken doe ik niet meestal via Pixum.
2. Als ik niet voor wide gamut kies, is kalibratie met bijvoorbeeld een x-rite pro nog wel zinvol/noodzakelijk.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik op dit moment redelijk tevreden ben met mijn prints, de kleuren komen overeen alleen de belichting niet (op beeld lijken de beelden goed belicht op print niet).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Feb 2014 10:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Los van gamut, wel calibreren is altijd beter dan niet.
Sluit de mond meer, en de ogen minder.
Ik verken(de) Utrecht. en meer
Learning new photographic techniques

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Feb 2014 12:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wij verkopen de Iiyama ProLite XB2779QS-1 momenteel erg veel. Veel waar voor je geld. IPS/LED en het paneel is hetzelfde als wat in de huidige 27" iMac zit. Laat zich prima caliberen. Linkje: http://www.iiyama.com/nl_nl/producten/p ... b2779qs-1/
Als Canon nou zegt dat het met Canon kan dan kan je er toch vanuitgaan dat het met die ander Nikon erm...eh...ook kan. :roll:

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden