[ 22 berichten ] 
 Titel: Watermerk programma
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Nov 2009 15:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mensen,

Ik ben op zoek naar een programma, waarmee je makkelijk watermerkjes kan plaatsen, en dan heel veel in 1 keer. Wellicht ingewikkeld, maar het zijn foto's van verschillende formaten, sommigen zijn gecropped.
Heb via google al wat onderzoek gedaan, en kwam o.a op Picture Shark, uMark Lite.
Bij Picture Shark kon ik de maat van de afbeelding niet veranderen(en ook de transparantheid niet) en bij uMark was de maat van de foto's een probleem(3888 x 2592).

Mijn vraag: bestaat er een programma die watermerken kan plaatsen, en dan automatisch een goede maat toepast? En dan ook graag meerdere foto's tegelijk :o
Het zijn jpegs, en maak dus geen gebruik van Lightroom(die had wel zo'n functie geloof ik).

Gr. Koen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Watermerk programma
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Nov 2009 16:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bordermaker kan watermerken maken, ik weet alleen niet of het ook met verschillende formaten in één batch gaat.
hierboven staat slechts de mening van een individu.

Nooit meer zadelpijn!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 17:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ga hem even proberen, en als het niet lukt zal ik dan toch maar per foto moeten doen(de afwijkende maten). Iniedergeval bedankt!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 17:40 
 WWW  Profiel
koentje567 schreef:

Het zijn jpegs, en maak dus geen gebruik van Lightroom(die had wel zo'n functie geloof ik).

impliceer je hier dat Lightroom geen voordelen biedt als je alleen jpeg schiet? Dan zijn we het niet eens ";-)

Er zijn diverse exportplugins in Lightroom die dit kunnen, en als ik me niet vergis heeft de beta van LR 3 het zelfs al ingebakken.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 19:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
reinoud schreef:

koentje567 schreef:

impliceer je hier dat Lightroom geen voordelen biedt als je alleen jpeg schiet? Dan zijn we het niet eens ";-)

Er zijn diverse exportplugins in Lightroom die dit kunnen, en als ik me niet vergis heeft de beta van LR 3 het zelfs al ingebakken.

Tja, ik zie LR vooral als rawbewerkingsprogramma, en het programma opzich vond nog nogal ingewikkeld :o (lees: geen tijd om mij erin te verdiepen)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 19:24 
 WWW  Profiel
koentje567 schreef:

Tja, ik zie LR vooral als rawbewerkingsprogramma, en het programma opzich vond nog nogal ingewikkeld :o (lees: geen tijd om mij erin te verdiepen)

Ik zie het meer als een ondersteuning voor bijna de complete digitale workflow, onafhankelijk van of ik in jpg of raw schiet... En watermerken kan daar onderdeel van uitmaken

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 19:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ga me er ook nog eens in verdiepen, heb daar alleen op het moment geen tijd voor. Waarschijnlijk in de kerstvakantie, maar dan moeten ze wel lang wachten op de foto's :twisted:

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 21:17 
 WWW  Profiel
Wellicht dat Watermark V2 @ http://www.pmnet.info/watermark een optie is?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Watermerk programma->Slotje
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 21:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maxgjr schreef:

Wellicht dat Watermark V2 @ http://www.pmnet.info/watermark een optie is?

Deze gebruik ik nu ook, werkt prettig. Ik denk niet dat er een programma bestaat dat met formaat van de foto rekening houdt. Bedankt voor de input iniedergeval!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Nov 2009 00:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Heb je de beschikking over Photoshop, en if so; kun je er mee omgaan?
Anders is het daarmee in ieder geval te doen na het aanmaken van een action, die je vervolgens als batch over een hele map foto's kunt gooien.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Nov 2009 11:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb Photoshop, maar ben er nog niet zo gedreven in. Ik zal eens kijken of dat ook werkt, bedankt voor de tip.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2010 19:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Is idd heel eenvoudig in photoshop te doen. Zonde van je geld als je er een speciaal programma voor aanschaft.
Google een s op photoshop Watermark en je zult de nodige tips en uitleg hiervoor tegenkomen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jan 2010 14:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Photo Mechanic ;)
2x Nikon D300+ MB-D10 | Nikkor 17-55mm AF-S DX F2.8 |Nikkor 70-200mm AF-S F2.8 | Nikkor AF-S 400mm F2.8 ED-IF II | 2x Nikon SB-800 |Nikon TC-17 II | 8x Sandisk Extreme III 8GB |  Macbook Pro |  Imac 24" |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jan 2010 15:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik gebruikte voorheen ook altijd Bordermaker. Echter las ik een keer in een blad (volgens mij DFpro) iets over Fast Stone Photo Resizer. Toch maar gedownload, getest en sindsdien wil ik niks anders meer. Echt prima software! Simpel, snel, loopt niet vast en aardig wat mogelijkheden Wat kan je er dan allemaal mee?

* Convert and Rename images in batch mode
* Support JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF and JPEG2000
* Resize, crop, change color depth, apply color effects, add text, watermark and border effects
* Rename images with sequential number
* Search and replace texts in the file names
* Preview conversion and renaming
* Support folder/non-folder structure
* Load and save settings
* And much more...

Klik hier voor de link naar de pagina van Faststone. De software is trouwens volledig gratis.

Succes ermee!
Mijn website | Mijn webshop | Mijn artikel over stockfotografie | Tips bij het kopen van een camera: Digitalecamera-kopen.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jun 2010 08:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hey man, bedankt voor de goede tip. Wat een superprogramma is FSR, voor mij geen Bordermaker meer (al heb ik daar ongelooflijk veel plezier van gehad).
Rutger Geerling
http://www.fotograferen.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Canon 1DmkIII voor boven water, een 5DmkII voor op reis en een 5Dvoor onder water. Plus een hernia aan lenzen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jun 2010 19:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Rud-gr schreef:

Hey man, bedankt voor de goede tip. Wat een superprogramma is FSR, voor mij geen Bordermaker meer (al heb ik daar ongelooflijk veel plezier van gehad).

You are welcome ;)
Mijn website | Mijn webshop | Mijn artikel over stockfotografie | Tips bij het kopen van een camera: Digitalecamera-kopen.nl

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Jun 2010 14:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
kom er net wel achter dat faststone de geodata niet behoudt... da's balen!
Toch maar weer terug naar Bordermaker...
Rutger Geerling
http://www.fotograferen.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Canon 1DmkIII voor boven water, een 5DmkII voor op reis en een 5Dvoor onder water. Plus een hernia aan lenzen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Jun 2010 14:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik heb in het verleden batch watermark creator gebruikt, volgens mij zat hier ook een optie in om de gehele exif informatie intact te laten.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jun 2011 00:58 
 Profiel
BDSizer plaats ook een watermerk als je dat wil.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mei 2012 06:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Leuk idee, ga ik filmpje over maken. Zelf zet ik ze ook altijd in photoshop
http://www.defotoblog.nl
Website voor de beginnende en semi-professionele fotograaf

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2012 10:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb er een filmpje van gemaakt, kan deze net zogoed direct delen:

(over 15 minuten)
http://www.defotoblog.nl
Website voor de beginnende en semi-professionele fotograaf

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2012 10:26 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
het omhoog brengen van drie jaar oude topics voegt niet heel veel toe.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 22 berichten ] 

Grijswaarden