Wat reacties op opmerkingen van een ander forum (G.O.T., ik beantwoord dus nog geen vragen en opmerkingen van de mensen hier, dat komt later aan bod) Dit doe ik om wat meer achtergrondinfo te geven.
- Over het verhaal vertellen: vind ik erg moeilijk. ik ben nog maar een jaar bezig en de technische kant van het fotograferen vind ik al moeilijk genoeg. Het is zeker wel iets waar ik naar streef maar eerst ga ik proberen om goed serie's te maken en om mijn % goede foto's op te krikken. Op deze tocht heb ik 102 foto's genomen en ik heb er 10 getoond wat ik al zeer goed vind als ik het vergelijk met het begin.
- Over het overzicht: ik kan dat wel begrijpen maar het was zeker niet de bedoeling om overzichten te doen, ze laten weinig tot de verbeelding over vind ik en daarom zijn ze voor mij minder interessant. Ik vat de opmerkingen hierover dus op als een compliment.

De titel van de testcase is dus wel verkeerd gekozen in dit geval.
- Over het onderwerp en het gebrek daaraan: ben ik het niet mee eens, ook vind ik de compo's niet te druk. Kan ik verder moeilijk uitleggen dus ik gooi het gewoon lekker makkelijk op verschil in smaak
- Over de nabewerking: de dag ervoor heb ik 300 gekocht en ook bekeken, daar is dus grotendeels mijn inspiratie vandaan gehaald. De visuele stijl van die film vind ik erg mooi. De donkere partijen komen dus daar vandaan. Foto 10 is misschien te donker maar de rest sta ik nogsteeds achter. Contrast en kleuren sta ik ook achter. Vignetting dan: Bij de luchten vind ik het erg mooi, het maakt het wat dreigender zo, in werkelijkheid was het zeer mooi weer maar dat past niet zo erg bij het 300 thema. Bij 4 en 5 heeft het niet erg veel toegevoegde waarde, dat geef ik toe (en 9 is wel heel heftig)
- Over de krapte van de compo's: grappig, 9 foto's zijn genomen met de 10-22, 1 met de 50mm 1.8 dus de wijdste lens beschikbaar (behalve fish, voor de smartasses). de reden voor de krappe compo's is weer dat ik wat aan de verbeelding wil overlaten en dat is goed gelukt. 6 is al een crop, als je geinteresseerd ben kan ik die wel een keer laten zien.
Rest mij nog te zeggen: bedankt voor al het commentaar, ik ga zeker nog een keer terug (met toestemming!) want er is nog veel meer te zien daarzo. Alleen voor foto 10 ben ik daadwerkelijk op een schip geweest dus er moet nog een wereld binnen zijn die niet ontdekt is