Dit jaar maar weer eens naar lowlands geweest. En wat nog mooier was: Ik had een fotopas dus mijn D70 mocht mee naar binnen. Helaas was het geen frontstage pas waardoor ik alleen tussen het publiek kun schieten. Daar ging ik dus, gewapend met mijn Sigma 70-300 f4.5-5.6. Lichtsterk als een stuk karton met een gaatje, focussend als een oude koffiemolen. Ging het lukken? Ik had eigenlijk geen idee! Het kostte me wat tijd om een set instellingen te vinden waarmee ik met deze oude schuiftrompet die ik eens voor 100 euro op de kop getikt heb enigszins scherpe foto's kon maken op 300mm (was wel nodig want ik kon niet dichtbij genoeg komen) maar uiteindelijk kon ik een 1 out of 10 succes rate krijgen bij ISO 1600, -1.7EV, varierend spot / center metering en f6.3 / f7.1 (eek!). Steeds flink chimpen na het schieten om niet teveel slechte foto's mee te nemen en uiteindelijk is er dan toch een serie uitgekomen waar ik eigenlijk best trots op ben. Sure, het heeft ruis, het is niet zo scherp als foto's van mensen die met L-lenzen in het frontstage vak staan maar het is me toch maar mooi gelukt met deze oude rommel. Ik ben heel benieuwd wat DPZ ervan vindt!
1: Social Distortion (geloof ik), een beul van een zanger!
2: Nog eens, einde concert
3: Zanger van een ska-band waar ik de naam ffe van kwijt ben
UPDATE: Het is Mark Foggo
4: Dit heerschap zwierf over het terrein om tekeningen van lowlands gangers te maken met bijbehorend grof maar grappig commentaar. Leuke act!
5: Apocalyptica. Geweldig! Wat een sfeer, grimmigheid alom.
6: Apocalyptica 2
7: Apocalyptica 3: Wie zei dat chello spelen voor mietjes was?
8: Zita Swoon
9: Zangeres van een bandje dat The Doves verving. Weet niet meer hoe de band heet maar de muziek was mooi en de dame idem dito
UPDATE: Het is Tristan Prettyman
10: Naam kwijt maar vond de foto mooi. Feedbacken!
11: Quit Your Day Job
12: Morcheeba's nieuwe zangeres speelt ook sax!
13: Nog eens Morcheeba
14: Heather Nova.... I think I'm in love.... *zucht*
15: En nog eens....
16: En nog eentje om het af te leren