countAdView(1)
 [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Lowlands 2005 [UPDATED]
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 12:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dit jaar maar weer eens naar lowlands geweest. En wat nog mooier was: Ik had een fotopas dus mijn D70 mocht mee naar binnen. Helaas was het geen frontstage pas waardoor ik alleen tussen het publiek kun schieten. Daar ging ik dus, gewapend met mijn Sigma 70-300 f4.5-5.6. Lichtsterk als een stuk karton met een gaatje, focussend als een oude koffiemolen. Ging het lukken? Ik had eigenlijk geen idee! Het kostte me wat tijd om een set instellingen te vinden waarmee ik met deze oude schuiftrompet die ik eens voor 100 euro op de kop getikt heb enigszins scherpe foto's kon maken op 300mm (was wel nodig want ik kon niet dichtbij genoeg komen) maar uiteindelijk kon ik een 1 out of 10 succes rate krijgen bij ISO 1600, -1.7EV, varierend spot / center metering en f6.3 / f7.1 (eek!). Steeds flink chimpen na het schieten om niet teveel slechte foto's mee te nemen en uiteindelijk is er dan toch een serie uitgekomen waar ik eigenlijk best trots op ben. Sure, het heeft ruis, het is niet zo scherp als foto's van mensen die met L-lenzen in het frontstage vak staan maar het is me toch maar mooi gelukt met deze oude rommel. Ik ben heel benieuwd wat DPZ ervan vindt!

1: Social Distortion (geloof ik), een beul van een zanger!

Afbeelding

2: Nog eens, einde concert

Afbeelding

3: Zanger van een ska-band waar ik de naam ffe van kwijt ben
UPDATE: Het is Mark Foggo

Afbeelding

4: Dit heerschap zwierf over het terrein om tekeningen van lowlands gangers te maken met bijbehorend grof maar grappig commentaar. Leuke act!

Afbeelding

5: Apocalyptica. Geweldig! Wat een sfeer, grimmigheid alom.

Afbeelding

6: Apocalyptica 2

Afbeelding

7: Apocalyptica 3: Wie zei dat chello spelen voor mietjes was?

Afbeelding

8: Zita Swoon

Afbeelding

9: Zangeres van een bandje dat The Doves verving. Weet niet meer hoe de band heet maar de muziek was mooi en de dame idem dito ;)
UPDATE: Het is Tristan Prettyman

Afbeelding

10: Naam kwijt maar vond de foto mooi. Feedbacken!

Afbeelding

11: Quit Your Day Job

Afbeelding

12: Morcheeba's nieuwe zangeres speelt ook sax!

Afbeelding

13: Nog eens Morcheeba

Afbeelding

14: Heather Nova.... I think I'm in love.... *zucht*

Afbeelding

15: En nog eens....

Afbeelding

16: En nog eentje om het af te leren

Afbeelding
Nikon D300 en D70, Nikkor 50mm f1.8 AF D, Tamron SP AF 17-35mm f2.8-4 LD Di,
Nikkor AF 80-200D f2.8, Micro Nikkor 105mm f2.8, Tamron AF 70-300mm LD Di f4-5.6 Mijn Fotolog

Laatst gewijzigd door TheMarco op 24 Aug 2005 22:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 12:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi man. Zitten echt goede platen tussen. Het sfeertje heb je goed vast weten te leggen, klasse.
so need your love, so fuck you all. http://www.rutgervanderbent.nl

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
I love this sooooo much..... number 7 is my favourite... love the contrast between the character and the instrument.

Great work !

Ralph
Visit my Blog

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Leuke foto's TheMarco. Ik heb je waarschijnlijk wel gezien, ik had ook een press/quest bandje om en heb zitten genieten van al het materiaal wat ik langs zag komen. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen die apparatuur toch mee te nemen ? Ik ben niet gefoullieerd, maar het was duidelijk niet de bedoeling dat je losse lenzen had zonder de juiste papieren.

Maar goed, gave platen dus, vooral 4, da's Frank Los en ik ben daar ook nog het slachtoffer van geweest. Ik heb zelf helaas alleen foto's met mijn Ixus gemaakt, dus niet echt resultaten die ik hier zal posten. Leuk dat er een topic van LowLands is though !
1D2 + glas

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sfeer, sfeer en nog sfeer! Best geode serie dus. 7, 10 en 14 voor mij.
En je bent gelukkig niet bang voor 1600 iso.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:08 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Bal Gehakt> Ik had een non-frontstage fotopas. Dan mag je dus het terrein op met een DSLR :)
Nikkor AF 80-200D f2.8, Micro Nikkor 105mm f2.8, Tamron AF 70-300mm LD Di f4-5.6 Mijn Fotolog

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooi!

Ik vind #12 en#13 er net buiten vallen door die microfoonstandaard. Die mogen van mij weg uit deze serie, want dan vind ik m helemaal top.
camera, je weet toch..

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
[off topic]
volgens mij heeft Heather Nova Riphagen mee helpen opruimen na het ketchup-incident :lol:
[/off topic]

Foto's zijn fantastisch hoor! Hoge ISO mag best met dit soort foto's, geeft eigenlijk net dat beetje meer sfeer!
They say the devil's water, it ain't so sweet
but you can dip your feet
everyonce in a little while

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:42 
Goeie fotos hoor ondanks de beperkingen. Die van Heather vind ik erg mooi. #3 van Apocalyptica is aan de ene kant briljant maar aan de andere kant net niet. Ben er nog niet uit met die foto hehe

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 13:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
TheMarco schreef:

Bal Gehakt> Ik had een non-frontstage fotopas. Dan mag je dus het terrein op met een DSLR :)

Aha daar had je dus ook nog gradaties in. Gunstig, je hebt er toffe foto's aan overgehouden. En je hebt kunnen genieten van koffie uit steen en bier uit glas.
:).
1D2 + glas

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 15:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1 vind ik een heerlijke foto. Bij zes is het erg jammer dat het gezicht van een van de heren verdwijnt achter zijn cello. de ander staat er geweldig op namenlijk. En ja, 11 is natuurlijk een geweldig moment dat je gepakt hebt!

Ben je ook gewoon op de camping blijven slapen? Dat zou ik met mijn camera's enzo echt niet durven daar. Niet dat ik bang zou zijn beroofd te worden waar ik bij ben, maar ik houd er teveel van om ook af en toe zonder camera lekker te gaan dansen enzo.
Als ik later groot ben dan was het vroeger beter!

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 16:25 
 WWW  Profiel
Mooie foto's, heel sfeervol. Goed gedaan met je beperkte lens!

Alleen even wat zeiken over de techniek: door ze zo onder te belichten en later weer op te pompen zie je de banding heel erg. En dat maakt ze een beetje flets en plat... maar okay goede foto's verder.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 16:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Whistle> Ik ben echt van het type 'Spullen zijn er om gebruikt te worden, waarom zou je ze anders kopen?'. Dit betekent niet dat ik helemaal niet zuinig op mijn spullen ben maar ik zal niet snel een kans om mooie foto's uit de weg gaan vanwege eventueel risico voor mijn materiaal. Overigens heb ik het spul meestal gewoon meegenomen, het paste met enig proppen wel in een niet al te groot tasje. Die 70-300 lens is niet echt lichtsterk (nadeel) maar daardoor ook niet echt enorm groot (voordeel!) dus het was te doen om de spullen bij me te hebben meestal. En een beetje dansen ging dan ook nog wel gelukkig :)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 16:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Ilja> Ik weet het... maar zoals ik al schreef was dit echt nodig om enig resultaat te behalen. Ik heb nu eenmaal geen f2.8 telelens... Helaas helaas ;)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 18:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben zelf net terug van Lowlands (behoorlijk brak maar dat maakt niet uit :D). Ik zat er zelf ook nog aan te denken om mijn spullen mee te nemen maar ja ik vindt het niet zo tof om met al die spullen in een tent te slapen. Neem aan dat jij ook gewoon in een tent daar hebt geslapen toch??? Nou zijn mijn spullen alleen wel iets duurder dan die van jou dus ja misschien als ik mijn 10D nog had gehad had ik het ook nog wel gedaan met alleen 1 lens...

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 20:10 
Mooie serie.
Nummer 7 is prachtig, de ruis klopt hierbij helemaal.
De Zita Zwoon foto vind ik ook geslaagd. Van Heather Nova de laatste.
Ik hoopte al dat er DPZters foto's zouden maken, leuk.

Maar, je hebt er vast meer?

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 21:10 
 WWW  Profiel
jammer van de vele lelijke bands dit jaar

maar die van heather nova mogen er zeker wezen! mooi mooi moooooooooooooi de laatste :| :)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 21:21 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
15 & 16 vind ik erg fijn ^O^

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 21:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
offtopic
Ik ben zelf ook naar Lowlands geweest. Ik heb heel de dag liggen slapen vandaag :) Morgen weer werken. Maar wat was het weer een heel gaaf feest.
/offtopic

De foto's zien er erg goed uit en respect voor het lef om en op 1600 iso te schieten en je spullen mee te nemen voor het podium.

Mijn favorieten:

#1 Heerlijk ruig moment. Je kun er zo de muziek (lawaai denk ik dan :) ) bij bedenken!

#4 Goede compositie en een mooie expressie gevangen. De achtergrond geef took een beetje de sfeer weer waar het zich allemaal afspeelde.

#7 Dit is mijn inziens de beste van apocalyptica. Inderdaad het contrast tussen het instrument en de muzikant, maar ook de actie die ervan afspat.

#14 Heather Nova blijft schitterend om naar te kijken (je moet ze eigenlijk niet horen maarja dat komt er meestal bij :) ) Maar dit is een mooie ingetogen foto. Ik weet niet waarom ze die strepen op haar armen had. (??)

Samenvattend een mooie serie waar je trots op kunt zijn!
Sony A700 + Minolta Dynax 7D + VC-7D + Sigma 17-35mm 2.8-4 + Sigma 28-70 2.8 EX + Sigma 70-200 2.8 EX DG + Minolta 50mm f1.7 + HS(D)3600

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2005 21:57 
16, 4 en 1 voor mij.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 23 Aug 2005 20:01 
Gebruikers-avatar
le chef
 WWW  Profiel
holy rusted metal batman, die nummer 7 is lekker... phuck die ruis, heerlijke dynamiek!

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 23 Aug 2005 20:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat zijn echt heerlijke platen. :wave
eigenlijk wil ik ze niet zien want dan komt mijn spijt weer boven, baal er zo van dat ik niet gegaan ben
350D - 18-55mm - 50mm - 70-300mm

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 24 Aug 2005 12:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
#1, 5 t/m 8 en 16 zijn echt van grote klasse. Ik denk dat het door het perspectief/standpunt komt, dat het onderwerp zo veel mooier uit komt tegen de achtergrond. Het is prachtig in balans, ook niet zo van onderen als wanneer je vlak onder het podium staat.
Ja heel verfrissend, waartoe beperkingen al niet kunnen leiden. ;)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 24 Aug 2005 12:42 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Potverdikkie wat een mooie serie zet je hier neer, 7 is erg goed, een foto die het gevoel en de muziek die ze maken in een beeld vangt. De laatste van Heather Nova is ook super. Mag ik zo onbeleefd zijn om meer meer meer te vragen?

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 24 Aug 2005 20:09 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
BEn er zelf ook geweest
Die van Apocaliptica zijn wel heel gaaf !!

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 24 Aug 2005 22:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Er werd om meer gevraagd dus hier komen er nog een paar:

17:
Afbeelding

18:
Afbeelding

19:
Afbeelding

20:
Afbeelding

21:
Afbeelding

22:
Afbeelding

23:
Afbeelding

24:
Afbeelding

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2005 00:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hey 18 Mark Foggo :D cool. Ik vind die cello (?) knakker het sfeervolst, jammer dat je moeilijke omstandigheden had en dus zoveel ruis ook erg gecropt denk ik of valt dat mee?
- Canon 40D + kitlens - canon 50 mm 1.8 II - Tamron 28-75 f/2.8 Tokina 12-24 f/4 Canon 70-300 IS USM
mijn foto's

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2005 00:37 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
#7 is inderdaad bruut.. een ultra spooky thriller in 1 beeld gevangen. Die coffin op de achtergrond laat je realiseren dat het ze ernst is :)

#11 is ook nice

#14 diz een goed shot, bij de 2 opvolgende 'eet' ze de mic.

Dynamische serie.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2005 15:25 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
19 de meester himself, weer een super aanvulling.
pssst heb je ook een foto van kim? :)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2005 15:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hangloozz schreef:

#7 is inderdaad bruut.. een ultra spooky thriller in 1 beeld gevangen. Die coffin op de achtergrond laat je realiseren dat het ze ernst is :)

beetje offtopic: Da's geen coffin, maar de rugleuning van hun stoel :D
Canon 300D | BG-E1 | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 70-200 f/2.8 | Tamron 70-300 f/4-5.6
jzhmh | FU | dA

Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Documentair
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden