[ 3 berichten ] 
 Titel: Fotoboek pixum
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2016 00:47 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hi,

jaaaaren geleden was ik redelijk actief hier op dit forum en ben daarom niet bekend met het huidige reilen en zeilen hier maar ik wilde graag even wat met jullie delen en volgens mij is dit de juiste plek op het forum, indien dit niet het geval is dan gaarne verplaatsen.

Ik heb zojuist een drietal fotoboeken van pixum ontvangen (afdrukken op fotopapier), ik heb dit al vaak gedaan en altijd naar volle tevredenheid. Dit keer echter niet. Alles dat zwart moet zijn is een vaag, vies, murky zwart/bruin. Alsof er een Moiré patroon over de foto ligt.

Het zit niet alleen in het zwart in de foto's zelf (dan zou het nog aan mij hebben kunnen liggen) maar ook de zwarte achtergrond (zoals gekozen in de pixum fotoboek software) die dus werkelijk volkomen egaal en perfect zwart zou moeten zijn heeft het.

Ik heb wat foto's gemaakt van hoe het er uit ziet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste foto zie je links een oud fotoboek met een goed, haast antraciet en diep zwart, en rechts een nieuw fotoboek met het murky zwart. Het verschil is evident.

Ik heb uiteraard net een klacht ingediend bij pixum en gevraagd om OF mijn geld terug als ze niet beter kunnen leveren dan dit OF om ze nogmaals te verzenden als ze het zwart weer zo kunnen maken als voorheen.

Ben erg teleurgesteld in pixum moet ik zeggen. Ik woon in Nieuw-Zeeland en tussen bestellen en daadwerkelijk ontvangen van de door mijn ouders weer doorgestuurde fotoboeken (pixum levert alleen binnen Europa) zit 2 maanden en als je dan na 2 maanden 3 fotoboeken krijgt die het aanzien niet waard zijn is dat even slikken.

Ik hoor graag van anderen wat hun ervaring is met het huidige pixum.

Met vriendelijke groet,

Diagraaf
5D Mk III, 50 1.8 Mk II, 17-40 4.0 L, 70-200 4.0 L, Tamron 28-75 2.8, Sigma 150 2.8 Macro, 400 5.6 L, 420 EX, Jinbei 250Ws studio set, Velbon Sherpa 600

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Fotoboek pixum
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2016 07:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mijn laatste ervaring met een Pixum fotoboek is van iets meer dan een jaar geleden en toen was de afwerking perfect. ^O_
Misschien is het dus een tijdelijk of eenmalig probleem?
Hopelijk wordt er bij Pixum niet bespaard op inktkwaliteit, wat me zou verbazen omdat dat hun reputatie om zeep zou helpen.

Mijn volgende boek ga ik bij Blurb laten afdrukken.
Bij wijze van vergelijking, en ook omdat zij ingebouwde distributiemogelijkheden hebben.

Ik heb van collega's ook al gehoord van hetzelfde probleem als waar jij hier over schrijft, maar dan bij Blurb.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2016 08:48 
 WWW  Profiel
gewoon een mail naar pixum sturen, goede kans dat je een nieuwe krijgt

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Handleidingen en Reviews
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3 berichten ] 

Grijswaarden