Ik doel hier op:
viewtopic.php?f=113&t=68545En ach Edo, bescheiden als ik ben loop ik mezelf echt niet de hele tijd op mijn schouders te slaan maar eerlijk is eerlijk: ik hèb een béétje ervaring in productfotografie, stills, food en packshots. Soms mag je best van jezelf toegeven dat je daarin onderhand bij de betere van het land hoort, in ieder geval Eredivisie speelt.
Waar ik op gegeven moment beetje klaar mee ben is alle tips&tricks te typen. Er zijn zoveel mitsen, maren, uitzonderingen. Er is niet 1 goed of 1 fout. Dus als ik begin te typen wil ik volledig zijn en dat wordt dan een epistel.
Het gaat me er absoluut niet om dat ik geen geheimen prijs wil geven, heb in verleden juist veel en vaak een kijkjes in de keuken gegeven, mensen geholpen met tips uit de praktijk. Dus ;-)
Maar goed: er zijn matte kunststof sheets te koop (± 120x180cm ofzo), Op maat gemaakt meubelplaatje eronder (stevige schragen of paar kunststof kratjes onder de plaat). Tracing met een lamp erachter. Of witte sheet beetje omhoog laten lopen (minder mooi maar kan ook...).
Je kunt ook bij pakweg
http://www.kunststofshop.nl een glimmende witte plaat kunststof kopen. Product erop, mooi verlichten, als je onderwerp het toelaat heb je in no-time een witte (echt wit) ondergrond.
Voor kleinere producten een kleinere plaat gebruiken omdat je dan je licht mooier kunt maken.
Of een transparant bruggetje eronder zodat je helemaal geen ondergrond overhoudt.
Kunst zit 'm verder wel in het verlichten. En een beetje fotografische slimmigheid.