[ 12 berichten ] 
 Titel: Opnametafel Vs Achterwand met papieren rol
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 15:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hey Allen,

Ik sta op het punt een flitsset (4 stuks) te gaan aanschaffen van Elinchrom, om me volledig te gaan richten op packshot fotografie.

Alleen loop ik met de vraag voor het volgende: ga ik een opname tafel aanschaffen of een achterwand met rollen papier.

Ik heb een opnametafel gezien van 1.30 breed. De grootste van Falcon eyes geloof ik.
Deze lijkt me geschikt voor het overgrote deel van de foto's.

Of ik schaf een achterwand aan, maar die lijkt me lastiger mee te nemen.

Graag hoor ik van jullie wat de voor en nadelen zijn van beide.
Een opname tafel lijkt me wel wat professioneler staan als ik op locatie moet zijn.

Graag jullie mening. Dank alvast.

gr Mark
Ik kna 300 aanslgfen epr minuuy tikkken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 15:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Die FE-tafel is best OK (heb er zelf een), maar is een b**** om op te zetten en mee te nemen ivm de maat van die kunststofplaat.
Bovendien moet je je afvragen of je veel uiteenlopende maten/gewichten gaat doen op locatie.
Soms is een witte rol handiger, maar een tafel werkt m.i. wel lekkerder ivm de werkhoogte.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 15:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
HAha, ja zo dacht ik er ook over. veel buizen etc... en dan die plaat ja.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 18:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pfff... je stelt zo veel vragen die bijna niet in een paar postjes te beantwoorden zijn.
Enniehoe: vergeet papieren rol voor packshots.
Vergeet opnametafel voor packshots.
Vergeet ook vast het woord lichttent.

Het kan makkelijker, beter en goedkoper.
Hoe? Kijk ff of je mijn aanbod gelezen hebt ;-)
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 18:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Freek. schreef:

Hoe? Kijk ff of je mijn aanbod gelezen hebt ;-)

Goh.. zoveel wijsheid en zo stellig..
Ik ben erg benieuwd wat het is, of wil je die info enkel via pm delen?

;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 19:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik doel hier op: viewtopic.php?f=113&t=68545

En ach Edo, bescheiden als ik ben loop ik mezelf echt niet de hele tijd op mijn schouders te slaan maar eerlijk is eerlijk: ik hèb een béétje ervaring in productfotografie, stills, food en packshots. Soms mag je best van jezelf toegeven dat je daarin onderhand bij de betere van het land hoort, in ieder geval Eredivisie speelt.

Waar ik op gegeven moment beetje klaar mee ben is alle tips&tricks te typen. Er zijn zoveel mitsen, maren, uitzonderingen. Er is niet 1 goed of 1 fout. Dus als ik begin te typen wil ik volledig zijn en dat wordt dan een epistel.
Het gaat me er absoluut niet om dat ik geen geheimen prijs wil geven, heb in verleden juist veel en vaak een kijkjes in de keuken gegeven, mensen geholpen met tips uit de praktijk. Dus ;-)

Maar goed: er zijn matte kunststof sheets te koop (± 120x180cm ofzo), Op maat gemaakt meubelplaatje eronder (stevige schragen of paar kunststof kratjes onder de plaat). Tracing met een lamp erachter. Of witte sheet beetje omhoog laten lopen (minder mooi maar kan ook...).
Je kunt ook bij pakweg http://www.kunststofshop.nl een glimmende witte plaat kunststof kopen. Product erop, mooi verlichten, als je onderwerp het toelaat heb je in no-time een witte (echt wit) ondergrond.
Voor kleinere producten een kleinere plaat gebruiken omdat je dan je licht mooier kunt maken.
Of een transparant bruggetje eronder zodat je helemaal geen ondergrond overhoudt.
Kunst zit 'm verder wel in het verlichten. En een beetje fotografische slimmigheid.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 19:10 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vermoed dat over 6 maanden allerlei items van Slingshotz weer te koop staan op DPZ :)

SS: volgens mij ga je wat snel. Je koopt van alles maar stelt ook enorme beginnersvragen. Moet je niet eerst wat geld aan een workshop/cursus/klooien met daglicht besteden voordat je big bucks uit geeft?
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 19:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Persies Kissyfur. Dat idee krijg ik na het lezen van de onlangs gestarte topics ook een beetje
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2012 19:59 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik sta een beetje te kijken van de reacties hier... Ik dacht dat dit soort fora is om elkaar te helpen, en niet in deze mate te bekritiseren.

De kennis is er in zekere mate wel maar ik wordt door bepaalde omstandigheden min of meer versneld gedwongen om het packshot verhaal naar een professioneler plan te trekken. Per 1 oktober sta ik op straat wat betreft werk. Vandaar.
Ik ben al actief bezig geweest met het maken van packshots, ik heb bijvoorbeeld al hele reeksen flessen geschoten voor Gall & Gall.
Ook heb ik een shoot gedaan met juwelen en sieraden in een tent en Macro lens.
Maar dat is niet gegaan met professionele apparatuur en met de juiste kennis in mijn ogen. Ik wil me hier dus in professionaliseren!!

Over mijn vragen:

Ja, ik zoek mensen die mij de kneepjes van het vak willen bijleren in de vorm van workshops. Daar wil ik gewoon voor betalen.
(Het strobist verhaal is meer voor de vrijetijdsbesteding)

Ja, ik vraag veel hier aangezien hier mensen komen die verstand van zaken hebben.

En dus ja, ben ik op zoek naar de geschikte apparatuur voor de klus. Dit lijkt me niet heel vreemd toch?
Als je kok wil worden heb je toch ook liever een scherp mes of niet??

En dus ja, vraag ik wat wijsheid is in aankoop met bepaalde apparatuur.

Over geld hoeven jullie je in ieder geval geen zorgen te maken. Ik betaal ok...

En als het hier over een paar maanden te koop staat, is dat alleen mazzel voor de eerst volgende die het gaat proberen toch?!

Anyways, ontopic.

@Freek, sorry, ik heb jouw laatste post gemist in het andere topic waar ik vraag naar workshops. Sorry daar voor. Ik ga hier even op antwoorden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2012 10:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je leest het als kritiek. Als je het leest als advies dan is het hulp.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 12 berichten ] 

Grijswaarden