[ 6 berichten ] 
 Titel: Slechte lichtomstandigheden
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2015 16:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een zaal met slechte lichtomstandigheden, wat is daar een geschikte lens voor volgens jullie?

50mm f1.8 heb ik maar vind ik niet echt scherpte om over naar huis te schrijven. Is de 50mm 1.4 iets?
Wat anders?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2015 20:00 
 WWW  Profiel
Het hangt er erg vanaf wat je in die zaal gaat fotograferen. Welke sluitertijd heb je nodig? Welke beeldhoek? Welke scherptediepte?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Feb 2015 20:30 
 WWW  Profiel
Een goed gestelde vraag is het halve antwoord.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Feb 2015 09:02 
 Profiel
Ik gebruik zelf een ultra-groothoek lens van canon 10-22mm voor foto in een discotheek waar ook vaak slecht licht is

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2015 19:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gaat om een kerkzaal. Je staat ongeveer op 2/3meter afstand van het podium. Het gaat om een band + zang als onderwerp. Niet heel druk beweeglijk dus, maar ook niet stilstaand.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2015 10:51 
 WWW  Profiel
1.4 is wel lichtsterk maar je scherptediepte wordt ook heel klein. En omdat je aan een zanger(es) niet gaat vragen om stil te staan moet je goed rap zijn om op F1.4 een haar-scherpe foto te krijgen. Je kan je ook afvragen of je dat wel nodig vind. Maar ik denk toch dat je er op uit gaat komen dat je gewoon je ISO omhoog moet gaan gooien om wat te kunnen manoeuvreren. Maar als er een band is met zang, dan staat er toch ook licht op het podium? Waarom spreek je over slechte lichtomstandigheden?

begin je je nu een beetje te realiseren hoe weinig informatie je vraag bevat?
Volgens mij moet je het gewoon gaan doen met de spullen die je hebt en kijken wat je tegenkomt aan problemen en die met al je fotokennis die je hebt op zien te lossen

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden