[ 8 berichten ] 
 Titel: mamiya 645j voordelen?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2012 13:55 
 Profiel
Hallo,
Ik ben geinteresseerd in de aankoop van een middenformaat analoge camera. en
ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik de analoge camera van een vriend van mij de miyama 645j (6x4,5) met 2 lenzen zal overnemen voor 400 euro...

Echter ik heb geen verstand van dit merk of zulke camera's..
Ik vraag mij af of ik niet beter een 6X6 formaat kan kopen of een ander merk.....

Heeft iemand suggesties en of tips???

Alvast erg bedankt fotografieliefhebbers!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2012 14:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Kijk ook eens bij de buren, het analoogfotoforum.
Ikzelf vind € 400 aardig aan de prijs. Heb zelf twee jaar terug een Bronica ECTL (6x6) met 50 en 80 lenzen overgenomen voor minder dan € 300,-
Verder is het gewoon je eigen voorkeur, schiet je liever rechthoekige beelden of vierkante?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2012 14:53 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Niets mis met Mamiya, uitstekend merk, eigenlijk zoals de meeste merken voor middenformaat camera's, maar € 400 voor en junior met twee lenzen vind ik redelijk veel geld.

En tja, formaat is persoonlijke voorkeur. Heb zelf 6x6 (Mamiya 6), maar als ik nu opnieuw de keuze kon maken, en de Mamya 7 was nog zo goedkoop als hij een paar jaar terug was, had ik liever een 6x7 gehad.

Anderen hebben weer liever een 645, 6x8, 6x9, etc. Beginnen met een niet al te dure camera is naar mijn idee wel goed, kan je vandaar kijken wat je eventueel anders zou willen hebben...
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Okt 2012 14:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben begonnen met MF met de 645M en daar heb ik altijd veel plezier van gehad. Door de lage prijs was het een mooie camera om mee te beginnen. Na een jaar of iets overgestapt naar de C330 (6x6) en dit was een goede keuze, heerlijke camera voor portretfotografie maar ook iets duurder.. Vind 400 euro overigens ook aardig veel voor 645j (geen vriendenprijs ;))

Licht Donker  
.
 Titel: Re: mamiya 645j voordelen?
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Dec 2012 23:18 
 Profiel
Ik heb mijn M645j (met 80 F2.8, schachtzoeker en TTL prisma) verkocht voor 150 euro. Vind 250 voor een extra lens behoorlijk veel dan...

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden