[ 5 berichten ] 
 Titel: MF icm nieuwe flitsset
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Nov 2011 21:43 
 Profiel
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me de laatste tijd ingelezen in MF. Ik heb voorheen gefotografeerd met een Canon EOS 50E, een Canon 350 D en de laatste jaren een Canon 30D. Ik fotografeer het eene jaar heel veel en het andere bijna niet. Mijn stijl is voornamelijk proefondervindelijk beter trachten te worden. Ik begin nu de smaak weer te pakken te krijgen en overweeg twee dingen:

1: De aanschaf van een studio flitsset budget ca 250 euro (krijg ik als kado)
2: De aanschaf van een MF voor ca 250 euro. (Mamiya 645 bv, of eventueel een 6*6)

Enkele vragen hierover:
Ik zou bovengenoemde items in combinatie met elkaar willen gebruiken voor portretten. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van beiden?
??
Kan ik met iedere Mamiya 645 een flitsset aansturen?
Wat is er eventueel nodig om dit te realiseren?
Zijn er zaken om specifiek rekening mee te houden als je een flitsset aanschaft icm MF?

bvd,

bvd.
Mark

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Nov 2011 21:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met de flitssets kan ik je niet mee helpen, maar de Mamiya 645 of elke andere 6x6 camera heeft over het algemeen een x contact die je met een kabel aansluit op een studio flitser of via een radiotrigger. Voor het werken met externe flits en een camera die via de kabel of trigger geen TTL heeft zal je nog een flitsmeer moeten aanschaffen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2011 10:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Flipperkoning schreef:

Voor het werken met externe flits en een camera die via de kabel of trigger geen TTL heeft zal je nog een flitsmeer moeten aanschaffen.

Ik weet niet of je hier snap, maar een M645 heeft voor zover ik weet geen TTL. Alleen Pro (uit mijn hoofd).
Een studioflitsset heeft trouwens nooit TTL.

Je kunt idd x-contact gebruiken of een radiotrigger op de hotshoe zetten om de flitsers te ontsteken.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2011 10:19 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Er is inderdaad altijd wel een mouw aan te knopen (of in dit geval een kabeltje).
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2011 13:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MXV hij heeft ook nog een Canon, ik schrijf toch duidelijk een camera en niet specifiek welk merk en type.
M645 heeft geen hotshoe als je alleen de schachtzoeker hebt, daar heb je de prisma zoeker voor nodig.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden