[ 13 berichten ] 
 Titel: Jobo CPE2 onderdelen
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 07:48 
 WWW  Profiel
Voor mijn analoge hobby heb ik een Jobo CPE2 processor op de kop getikt. Hij is verder compleet op de drum na. Nu wil ik een drum kopen maar kan er zo snel nog niet aan komen. Op marktplaats is een adverteerder uit Kootwijk die genoeg van die dingen heeft maar die reageert niet op email. Vermoedelijk genoeg verdiend en zit op de Bahama's :D Weet iemand een adres waar ik in Holland een drum met spiraal voor 120 film en een drum met spiraal voor 4x5" vlakfilm kan kopen.

Met een vriendelijke groet

Chris

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 08:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Robert Vonk verkoopt het een en ander aan Jobo tanks, verder heeft FotoImpex ook aardig wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 19:27 
 WWW  Profiel
Gewoon even geduld hebben met marktplaats.
Die dingen gaan echt voor een appel en een ei weg.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 20:26 
 WWW  Profiel
Voorlopig gebruik ik een patterson tank. Ik heb van een oude luidspreker een magneet geplukt.
Deze lijm ik onder de patterson tank en dan kan hem tezamen met de Jobo gebruiken. Wanneer ik de juiste tank
een keer tegen kom dan koop ik hem.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 20:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gefeliciteerd met je aankoop!
De adverteerder uit kootwijk is denk ik iemand die bij jobo heeft gewerkt, of een hele grote partij spullen van jobo heeft overgekocht. Hij verkoopt heel veel nieuw (ongebruikt) jobo spul, wat zich ook reflecteerd in zijn prijzen.
Maar wat dirk zegt, gewoon geduld hebben. Er is genoeg aanbod in jobo tanks.

Ik heb zelf nog helemaal geen tijd gehad om mijn cpe2 uit te proberen, maar een tetenal ontwikkelset staat al wel klaar.
Uit nieuwschierigheid, hoeveel heb je voor de cpe2 betaald?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 20:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zoek je zoiets?
Ebay ad
Had bijna zo'n tank gekocht via een bedrijf in Duitsland, maar er was geen mogelijkheid om dit naar Nederland te krijgen.
Nu heb ik iets anders te leen, maar nog niet gebruikt!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 20:42 
 WWW  Profiel
Ik heb 75 euro voor de complete set zonder tank betaald. Alles werkt verder prima. Volgens mij is dit niet te duur.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 20:44 
 WWW  Profiel
@Flipperkoning. Het toeval wil dat iemand een vlakfilm houder voor jobo voor 15 euro van de hand deed. Deze heb ik gisteren gelijk gekocht. De tank kom ik wel aan ;-) Ik heb nog geen 4x5 camera maar die gaat er zeker komen. Wat ik al schreef, ik gebruik voorlopig even de aangepaste patterson tank. Zodra ik de juiste tank voor 120 film kan kopen voor een redelijke prijs is hij voor mij.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 21:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is een hele nette prijs!
Ik heb zelf 150 euro betaald voor een cpe2, 4 drums, een vergroter met een 80mm nikkor lens, en nog een hele zooi aan papier, trechters, flessen, ontwikkelbakken etc.

Als je kleurenfilm hebt ontwikkeld, zou je dan je ervaring met mij willen delen?
Ik ga volgende week naar Iran en als ik dan over een anderhalve maand weer terug ben heb ik een hele hoop film die ontwikkeld moet worden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 21:06 
 WWW  Profiel
Doe ik, morgen krijg ik de C41 chemie binnen. Dan kan ik de eerste 120 films ontwikkelen. Uiteindelijk wil ik 120 dia's gaan doen (andere chemie). Maar voor mij is dit allemaal redelijk nieuw. Ik heb zwart/wit goed onder de knie. Dus nu ga ik een stapje verder. Maar ik zal de ervaring hier posten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jul 2012 12:38 
 Profiel
Ik heb nog enkele Jobo,s staan.
Is het wat voor je?
En ook nog wat andere,ik heb ze net in vuilniszakken verpakt om weg te gooien.toevallig dat ik aan het struinen was,en dit las.
En jammer voor jullie,maar het apparaat heb ik al weg gegooid.
ik had het voor 25 eurootjes op marktplaats staan,en niemand kwam.
Dus, hup,de container in.
Ik heb nog een Ilford droogmachine,liefhebbers?
Voor 25 euro.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jul 2012 13:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Breng het dan naar de kringloop ipv weg gooien!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jul 2012 16:39 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dit draadje is bijna een jaar oud. Ik neem aan dat de TS al is voorzien of het heeft opgegeven. Misschien op de marktplaats een [TKA] of [TeGeef] advertentie zetten.
Canon 7D | Sigma 10-20 F:4-5.6 | Tamron 17-50mm F:2.8 | Canon 70-200mm F:4L | Sigma 120-400 F4.5-5.6|Tokina 100mm F:2.8 Macro | Canon 50mm F:1.8 II

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden