[ 14 berichten ] 
 Titel: Waarde bepaling Mamiya M645 set met koffer e.d.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2011 20:51 
 WWW  Profiel
Ik heb mijzelf nog niet geïntroduceerd, maar misschien is dit dan een goed begin.

Ik heb jaren lang gefotografeerd als ondersteuning van mijn beroep als leraar bloemschikken.

Ik gebruikte daar een Mamiya m645 voor met wat uitbreidingen.
Ik ben nu dus met vervroegd pensioen, en constateer dat ik de camera eigenlijk niet meer gebruik voor zijn oorspronkelijke taak.

Ik denk over te gaan op een kleiner formaat camera, die dan wel makkelijker in de omgang is.

Om een reëel beeld te krijgen van wat de camera nu voor waarde heeft, was ik aan het zoeken, en kwam via via op dit forum terecht.
De set bestaat uit de volgende onderdelen.

Mamiya 645 Body
Standaard 80/2.8 mm lens en zonnekap
Standaard opzichtzoeker met sportkader
PD Prisma
Extra matglas fresnel
DeLuxe L-Grip Holder
Filterhouder 58 mm Cokin
filter 3x Warm/ Orange/ Blue
Close-Up +3 lens
Gossen Sixtar belichtingsmeter
Kunnen jullie een indruk geven wat ik kan verwachten?

Ik zie niet hoe ik een foto kan plaatsen om de staat van het geheel te laten zien, maar de totale set is subliem werkend, geen plakkende diafragma lamellen of zo, zoals ik wel las bij andere mensen, het enige zou zijn een verse batterij.
Afbeelding

edit: foto plaatsen gevonden :o
Afbeelding

Laatst gewijzigd door hannesie op 14 Apr 2011 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2011 21:25 
 Profiel
Hoi, ik vermoed zo 200-225 euro.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Waarde bepaling Mamiya M645 set met koffer e.d.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2011 21:28 
 WWW  Profiel
Dat is dan al duidelijk meer als een fotozaak die aan gaf dat het een oud-ijzer prijs zou zijn.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2011 21:44 
Gebruikers-avatar
 Profiel
is t voor een fotozaak ook. Die moet t inkopen, in de winkel zetten, vragen van een klant beantwoorden, verkopen en dan de btw weer afdragen, een klacht afhandelen omdat hij na 1 rolletje al kapot ging, enz enz.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Apr 2011 07:32 
 Profiel
Ja, misschien, maar lijkt me toch niet echt prettig om voor 25 euro zo'n set aan een fotohandel te verkopen om een week later ze een bordje met 200 euro in de etalage te zien staan.

Ik zou het gewoon op Marktplaats zetten, volgens mij kom je er dan wel vanaf.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Apr 2011 10:01 
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

is t voor een fotozaak ook. Die moet t inkopen, in de winkel zetten, vragen van een klant beantwoorden, verkopen en dan de btw weer afdragen, een klacht afhandelen omdat hij na 1 rolletje al kapot ging, enz enz.

Ik kan mij dus ook voorstellen dat de verkoper vooraf heeft gecontroleerd of het totaal functioneert en vervolgens er een klant aan overhoud die regelmatig nog een 120 spoeltje bij hem koopt.
Klantenbinding dus, ik gaf les aan een opleiding met leerlingen die dat dus ook moeten kunnen zien, klant staat centraal.
Alleen dozen schuiven, zoals het vaak word genoemd, is een deel van de markt.

Voor mij was het van de man in de fotozaak een nogal een nonchalant gedrag/houding, met een neerbuigende toon, hij zal mij dus ook niet meer terug zien.

Laatst gewijzigd door hannesie op 15 Apr 2011 10:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Apr 2011 10:08 
 WWW  Profiel
matthiass schreef:

Ja, misschien, maar lijkt me toch niet echt prettig om voor 25 euro zo'n set aan een fotohandel te verkopen om een week later ze een bordje met 200 euro in de etalage te zien staan.

Ik zou het gewoon op Marktplaats zetten, volgens mij kom je er dan wel vanaf.

Dat is denk ik ook de manier, de 2.8/45mm Sekor C die ik ook heb, en niet verkoop, wil ik dan met een verloopring/convertor gebruiken, op mogelijk een Nikon of Canon body.

Dat is het leuke aan dit forum dat ik dat las, dat opent nieuwe perspectieven, ik kende dat nog niet.

Het zou zomaar kunnen dat dat wel een hele mooie combinatie kan worden, ik ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar, ik heb alleen nog geen resultaten gezien of gehoord hoe dat bevalt.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Apr 2011 13:13 
 Profiel
Hallo, hier is een gebruiker.
Ik gebruik mijn 40/80/210 mm Mamiya lenzen op mijn D 200 en D700.
Ik heb een verloopring en ben er tevreden over.
Ik gebruik ze voor portret en landschappen.
Deze lenzen tekenen niet zo scherp als de huidige lenzen en hebben daarom ook hun charme.
Bij een investering van 75 euro voor een tussenring heb ik er dus 3 lenzen bijgekregen. Ik vind het de moeite waard.
Tevens blijft mijn Mamiya 645 compleet voor eens lekker nostalgisch te doen.
Gr. Joop

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Apr 2011 16:45 
 WWW  Profiel
motokop schreef:

Hallo, hier is een gebruiker.
Ik gebruik mijn 40/80/210 mm Mamiya lenzen op mijn D 200 en D700.
Ik heb een verloopring en ben er tevreden over.
Ik gebruik ze voor portret en landschappen.
Deze lenzen tekenen niet zo scherp als de huidige lenzen en hebben daarom ook hun charme.
Bij een investering van 75 euro voor een tussenring heb ik er dus 3 lenzen bijgekregen. Ik vind het de moeite waard.
Tevens blijft mijn Mamiya 645 compleet voor eens lekker nostalgisch te doen.
Gr. Joop

Goeie tip, ik ben er ook razend benieuwd naar. :Y

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Apr 2011 18:49 
 Profiel
Hans, ik heb je een pb-tje gestuurd!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Mei 2011 08:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gisteravond hannesie een financiele bijdrage geleverd in de aanschaf van zijn nieuwe digitale spiegelreflex. En wat kreeg ik daarvoor terug? Een heerlijk bakkie koffie ^O_ , een leuk gesprek ^O^ en een M645 in uitmuntende staat met flink wat accessoires en een prachtige koffer eromheen *O*

Hans, bedankt en wie weet tot ziens ;)
| Canon | Mamiya | Yashica | Olympus |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Mei 2011 15:19 
 WWW  Profiel
Na 20 jaar stilstaan en stof verzamelen, kan die nu weer gaan doen waar die goed in is, een dat is foto's maken :D

Veel succes er mee, ik zie graag wat foto's die je er mee maakt.

Voor een dagelijks gebruik duidelijk niet meer voor mij, en nu dus wel iemand die hem weer op waarde weet te schatten.

Nu dus op zoek, of het een D90 of een D7000 word is nu dus de vraag.

Of zijn er andere goede tips, ik heb nu dus voor het serieuze werk wel tijd, (afgelopen maandag 65 geworden), maar dan wel wat handzamer, ik ben een beetje aan het bijspijkeren, ik voel me af en toe een :bonk:

Laatst gewijzigd door hannesie op 11 Mei 2011 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Mei 2011 06:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat stof valt behoorlijk mee Hans ;) Ik heb er inmiddels een paar rollen doorheen gejaagd, nog geen zwart-wit helaas, dus de Hema mag ermee aan de slag nu! Succes met de jacht naar je nieuwe Nikon!
| Canon | Mamiya | Yashica | Olympus |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2011 10:24 
 WWW  Profiel
Inmiddels is de kogel door de kerkl.

Het is een D7000 geworden en de bijpassende lens, een 18-105 mm, tevens een adapterring besteld via E-bay voor de 45 mm Mamiya lens, die zal vandaag of morgen ook wel arriveren.

Dan nu na een zeer stevige studie wat die D7000 allemaal kan, het boekje is verbijsterend dik voor wat betreft de opties.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 14 berichten ] 

Grijswaarden