[ 19 berichten ] 
 Titel: Primo JR - 127 film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2009 18:36 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Niet MF, maar toch maar even hier neerzetten, iemand hier heeft vast een idee:

Ik krijg net van mijn schoonouders een Primo JR, van een oudtante geweest.
In prachtige staat, met tasje en aan het hengsel een klein leren tasje met een zonnekap en een tweede nog kleiner tasje met een geel filter ^O^

Zo eentje dus:
http://www.camerapedia.org/wiki/Primo_Jr

Bediening is geen probleem (idem Hasselblad dus), maar ik zie zo 123 niet of er film (127) voor te krijgen is.
Op eBay kom ik niet verder dan 3 hits (in de VS of Australië) dus niet echt praktisch.

Zoek ik fout of is het inderdaad een lastig formaat?

Het is namelijk een leuke kleine camera, echt koel dingetje in perfecte staat dus zonde om zomaar in de kast te zetten.

Iemand een idee over film en/of fotografische kwaliteit van deze camera?

Thanks!
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Primo JR - 127 film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2009 19:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://fotofilmfabriek.nl/prfilm.html van je mede moderator.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Okt 2009 19:28 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Waarom weet ik daar niks van dan? :lol:
Zit blijkbaar niet in de Mod-opleiding o//
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Okt 2009 08:32 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Ontwikkelt de Hema dit spul ook? (aangezien het smaller is dat 120 neem ik aan dat ze het gewoon op dezelfde manier kunnen?)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Okt 2009 09:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
braintag schreef:

Ontwikkelt de Hema dit spul ook? (aangezien het smaller is dat 120 neem ik aan dat ze het gewoon op dezelfde manier kunnen?)

hoe moet 't dan op de ontwikkelspoel?
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Okt 2009 09:36 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
je mede moderator is weer terug van lang weggeweest en inderdaad, wij hebben 127 film én de HEMA kan deze film ontwikkelen :D
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Okt 2009 11:00 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Koel! Kan natuurlijk ook zelf maar laat ik eerst maar even kijken of er überhaupt redelijke foto's uitkomen voordat ik aan de chemicaliën ga.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Okt 2009 17:19 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Hmmm, gaaf! Ik wist niet dat die film ook gewoon bij atmo gehaald kan worden! Jammer dat mij Yashje 44 niet meer lekker werkt, het zijn idd geinige mini dingetjes :D

Overigens valt 127 film volgens mij ook gewoon onder middenformaat...
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Okt 2009 13:34 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Film is onderweg *O*

Heeft er iemand toevallig een leeg 127-spoeltje over?
Bij de camera zit een prachtig metalen spoeltje en ik voel er weinig voor om die kwijt te raken aan de Hema.... Ik neem in elk geval aan dat de nieuwe film op plastic zit.

Thanks!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Okt 2009 13:45 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
gewoon vragen of je het spoeltje terug mag, werkt meestal wel
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Okt 2009 13:50 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
De "meestal" vind ik een beetje riskant. Kan natuurlijk eerste filmpje niet meteen inleveren en het met het 2e filmpje proberen en als ik dan het plastic spoeltje terug heb filmpje 1 overspoelen maar als iemand er gewoon eentje heeft omdat hij/zij zelf ontwikkelt is het natuurlijk veel koeler!

*kijkt hoopvol in het rond*

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Okt 2009 15:42 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Geregeld, ik leen er eentje van Jesse en ga ze dan terugvragen van de Hema, kijken of ik een voorraadje van aanleggen.
Thanks Jesse!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Okt 2009 15:47 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
hehe, helpen we elkaar weer mooi uit de brand! _O_
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 15:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En mocht je nog graag kleur willen, bij http://macodirect.de/ hebben ze nog wat.
jammer alleen van de 45euro minumum order, maar verder top zaak
new F-1, A-1, AE-1, AE-1 Programm, AV-1, AL-1 QF, FTb, TL, T50, T70, T90, Canonet QL17 GIII....
And much more nice old stuff

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2009 15:54 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Thanks! Vandaag of morgen eerst even rolletje #1 ophalen en kijken of er uberhaupt een beetje beeld uit dat ding komt *O*

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Nov 2009 13:01 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Even 5 scans, alleen even wat zwart en soms contrast toegevoegd. Wat krult dat spul verschrikkelijk zeg. Even een oplossing bedenken voor het scannen, want in 6x6 framepje klikken is niet top (zie ook vingerafdruk op 02 :roll: )

Moet zeggen dat het best leuk is. Camera/film houdt wel van licht en geeft wel een lekker ouderwets beeld. Heb bijna zin de foto's op dik vergeeld karton te gaan afdrukken :)

Moet even bedenken waar ik 'm voor wil gebruiken, hij is wel lekker stil in gebruik en klein/licht als je het vergelijkt met een 6x6. Misschien met zonnig weer in de stad ofzo.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

05
Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Nov 2009 13:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
verdorie, mooie foto's rollen er uit dat toestelletje!
wat we zien helpt ons de wereld te begrijpen, maar verhindert ons de werkelijkheid te doorgronden

flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Nov 2009 13:30 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
mylle schreef:

verdorie, mooie foto's rollen er uit dat toestelletje!

het is de geile film die het hem doet ;)
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Nov 2009 14:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
:D Maar dan betaal je dan ook wel voor. Leuk hoor zo'n krijgertje als camera maar da wil je'm ook gebruiken.

Hij is echt leuk in gebruik, klein en doordat er geen spiegel heen en weer jenst echt heel stil. Je hoort alleen een heel lullig klikje (heeft'ie het nou gedaan of bleef'ie hangen :?: ).
Hasselblad is in elk geval een stuk stoerder.

Maar als je er een keertje eentje op de rommelmarkt tegenkomt voor een paar euro: DOEN!

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden