[ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 10:28 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Die mutsjes zijn soms best leuk hoor ;|

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 10:31 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Ah, daarom schiet jij analoog? :idea:
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 17:56 
 Profiel
Ik heb ook goede ervaringen met de Hema. De enkele dagen die ik moet wachten deren me niet. Wat ik wel vervelend vind, is dat ze kleinbeeld kleurennegatief los leveren. Bij kleinbeeld diafilm en 120 rolfilm stoppen ze wel altijd in een negatiefblad. De volgende keer toch maar eens expliciet om vragen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 18:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat is precies de rede dat ik nog steeds naar foto jan in tilburg ga.
kost me wel 4 euro voor een rolletje maar dan zit het al in een negatief blad. (plus het is het dicht bij en vrijwel altijd in een half uur klaar)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 19:29 
 Profiel
MrcllcrM schreef:

Ik heb ook goede ervaringen met de Hema. De enkele dagen die ik moet wachten deren me niet. Wat ik wel vervelend vind, is dat ze kleinbeeld kleurennegatief los leveren. Bij kleinbeeld diafilm en 120 rolfilm stoppen ze wel altijd in een negatiefblad. De volgende keer toch maar eens expliciet om vragen.

Dan moet je het op de enveloppe schrijven, ik denk dat dat beter is dan er om vragen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 20:20 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Dingen op de enveloppen kalken werkt prima (vragen als "spoeltje terug" enzo)... nog geen enkele keer niet gebeurd.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Waar ontwikkelt de DPZ-er zijn/haar film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:23 
 Profiel
Dan kunnen ze het ook pushen? Wat moet je d'r op zetten dan? 1 stop pushen of (stel je schiet portra 160) ontwikkelen als 320?
Moet auf Deutsch zeker, omdat het toch naar Fuji in Duitsland gaat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik weet niet of ze dat doen, maar als je dat wil proberen moet je er +1 stop, of +2 stop op de enveloppe (laten) zetten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Denk niet dat je kunt pushen.
het proces voor c-41 is helemaal geautomatiseerd in die ontwikkel machines (elke film, of het nou ektar 100 of superia 1600 is wordt het zelfde ontwikkeld) tenminste dat is mij eens verteld. als je het in de 1-uurs service laat doen kan het dus niet gepusht worden denk ik.
maar als je het naar een lab laat opsturen mischien wel.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 10:10 
Gebruikers-avatar
 Profiel
de 1u service doet het zowiezo niet, tenzij je naar een vaklab gaat. Je bedaalt hoe dan ook extra.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 16:04 
 Profiel
Wat mij eens is verteld door een Hema medewerker is dat elke Hema ook zelf regelingen maakt voor waar het naar opgestuurd wordt. Zo weet ik dat de Hema in Den Bosch het altijd stuurde naar Fuji in Tilburg toen dat nog een mogelijkheid was en in Waalwijk werd het naar duitsland opgestuurd.
In Rotterdam weet ik het niet maar duurt het 1 week om rolfilm te ontwikkelen.

Zelf ga ik in Rotterdam altijd naar 'Foto van der Graaf' op de Meent en voor dia ga ik naar het lab 'Het Beeldgebouw' dat bij Blijdorp in de buurt zit.
Negatieve kleurenfilm pushen of pullen is sowieso niet ideaal, het heeft meer last van negatieve effecten op de kleuren in de vorm van kleurzwemen en dergelijke. Dia is hier over het algemeen wat geschikter voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 19:35 
 WWW  Profiel
@mvdw: je opmerkingen over pushen slaan nergens op :)
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 19:57 
 Profiel
mvdw schreef:

Wat mij eens is verteld door een Hema medewerker is dat elke Hema ook zelf regelingen maakt voor waar het naar opgestuurd wordt. Zo weet ik dat de Hema in Den Bosch het altijd stuurde naar Fuji in Tilburg toen dat nog een mogelijkheid was en in Waalwijk werd het naar duitsland opgestuurd.
In Rotterdam weet ik het niet maar duurt het 1 week om rolfilm te ontwikkelen.

Die informatie is dan sowieso achterhaald want alles wordt tegenwoordig ontwikkeld bij Fuji in Steenbergen. Daar doen ze sowieso geen push of pull, ook niet als je het erop schrijft oid. Ik werk zelf bij de Hema en vaste klant van de helpdesk van Fuji *O*

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 21:14 
 Profiel
Is dat al lang zo? aangezien ik anders weer een keer ga kijken bij de Hema in Rotterdam voor dia als dit dan gewoon 2 dagen duurt en geen week. Zou me in elk geval veel geld schelen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 22:46 
 Profiel
mvdw schreef:

Is dat al lang zo? aangezien ik anders weer een keer ga kijken bij de Hema in Rotterdam voor dia als dit dan gewoon 2 dagen duurt en geen week. Zou me in elk geval veel geld schelen.

Bij ons (klein filliaal) gaan de foto's twee keer per week de deur uit, meestal heb ik het na 2 dagen weer terug, soms iets langer. Wellicht dat zij wel elke dag hun rolletjes wegsturen, dat zou je moeten vragen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2010 15:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een klein beetje off topic, maar ik hoorde van iemand dat je afgedrukte foto's (bij HEMA) kunt weigeren. Mislukt of niet mislukt: als je een foto niet wilt, betaal je er niet voor. Weet iemand of dit klopt? 't Lijkt me namelijk niet erg voor de hand liggend dat HEMA deze service verleent aangezien zij het materiaal niet voor niets verbruikt.
50D | 17-55 2.8 | 50 1.8

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2010 15:42 
 WWW  Profiel
Kweetniet of ik hier goed zit, maar weet men een goede afdrukcentrale in de buurt van Eindhoven/Veldhoven? Ik moet bijna elke dag naar EHV, dus dat kan geen probleem zijn ;)
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2010 22:04 
 Profiel
Romy_ schreef:

Een klein beetje off topic, maar ik hoorde van iemand dat je afgedrukte foto's (bij HEMA) kunt weigeren. Mislukt of niet mislukt: als je een foto niet wilt, betaal je er niet voor. Weet iemand of dit klopt? 't Lijkt me namelijk niet erg voor de hand liggend dat HEMA deze service verleent aangezien zij het materiaal niet voor niets verbruikt.

Ja dat klopt, als je niet tevreden bent over een afdruk kun je in principe zonder opgaaf van reden de foto terugdoen, en het geld voor die afdruk terugkrijgen. Negatief mag je wel houden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2010 22:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
gratis afdrukken dus bij de hema?
hm moet ik mischien toch nog maar eens bij de hema wat laten ontwikkelen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2010 23:21 
 WWW  Profiel
Dr. Ego schreef:

gratis afdrukken dus bij de hema?
hm moet ik mischien toch nog maar eens bij de hema wat laten ontwikkelen.

Inderdaad gratis afdrukken ^O^ .
Je mag ze alleen niet mee naar huis nemen....
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Apr 2010 10:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mja ik was gisteren niet helemaal wakker haha.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Apr 2010 10:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aha! Bedankt voor de verduidelijking, Matthiass.
50D | 17-55 2.8 | 50 1.8

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Romy_ schreef:

Weet iemand toevallig uit zijn hoofd wat het afdrukken van 120 film kost bij de Hema?

braintag schreef:

Waarschijnlijk weet iemand het exact maar volgens mij ben je voor een euro of 4 extra de trotse eigenaar van 10x10 afdrukken.

Nou, dat valt nog tegen. Weliswaar betaalt voor 13x13 afdrukjes, maar dat kan toch geen 10,00 euro schelen lijkt mij.

Afbeelding
50D | 17-55 2.8 | 50 1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:36 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
dat is zwartwit zo te zien? die zijn inderdaad wat prijziger om af te drukken dan kleur :?
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:39 
 Profiel
Zwart wit is inderdaad zo duur ja.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aha! Weet ik dat voor de volgende keer. Weet dat het geen goedkope hobby is, maar 't moet wel leuk blijven ;).
50D | 17-55 2.8 | 50 1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:55 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
zelf ontwikkelen en afdrukken is een stuk goedkoper :)
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 17:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Klopt. Helaas heb ik (nog) niet veel kennis van het zelf ontwikkelen en afdrukken. Moet ik me misschien toch eens over inlezen!
50D | 17-55 2.8 | 50 1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2010 18:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ontwikkelen is net zo makkelijk als een ei bakken, afdrukken heb je natuurlijk het een en ander aan faciliteiten en ruimte voor nodig, maar het principe is niet moeilijk, en wel heel leuk!

Het is dat ik de ruimte niet heb, anders zou ik graag een doka hebben.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2010 02:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja jammer dat er tegenwoordig geen gemeenschappelijke doka's meer zijn.
Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar iemand die bij jij in de buurt een doka heeft.
Ik heb ooit eens op apug.org gepost dat ik op zoek was naar iemand in tilburg die een doka had om mij wat dingetjes te leren en daar kreeg ik ook respons op.
Ben toen bij iemand langs geweest die mij wat foefjes en handige tips had gegeven (bijvoorbeeld een droogkap met een douchgordijn om filmstroken in te drogen)

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Grijswaarden