[ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2012 23:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Geen ervaring met kleur en ik moet weer eens beginnen met zwart wit zelf te doen!
Neen aan dat je kleur ook gewoon met de kiep methode kan ontwikkelen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Aug 2012 08:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Doet Hema nog steeds 120 film? Zo niet, waar laten jullie die dan ontwikkelen? Ik heb de combi in Ede gedaan maar was iets van 8 euro kwijt voor alleen ontwikkelen =S

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Aug 2012 10:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Lees.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 14:28 
 WWW  Profiel
@Maarteun jobo is wel erg gemakkelijk omdat deze de chemicalien makkelijk op temperatuur houdt. Zorg wel dat je een thermometer hebt die tot de tiende graad nauwkeurig gaat. Je kunt ook de kiepmethode gebruiken en het ontwikkeltankje en chemicalien in een bak warm water zetten. Het lijkt me dan wel meer gedoe om de temperatuur goed te houden.

Wanneer je een tetenal pakje met chemicalien koopt dan zit daar een bleekfix in en ook stabilisator. Ik zou niet met zwartwit fixeer gaan lopen klooien. Negatieven zijn daarna prima in te scannen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Sep 2012 13:44 
 Profiel
Maarteun schreef:

Ja...

Ik geloof niet dat ze 220 voor 2,95 doen. Daarnaast is het probleem, ik vertrouw de niet-een-uur-service niet. Ik wil graag zeker zijn dat de filmpjes bij mij terecht komen en niet bij een ander. Het wil nog wel eens misgaan, dat risico wil ik niet lopen.

Heb net vorige week een rolletje 220 weggebracht naar Foto de Zavel in Utrecht. De eigenaresse wist niet precies hoe veel het ging kosten, dus ben benieuwd :roll:

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Grijswaarden