[ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Nov 2009 19:41 
 WWW  Profiel
markmark schreef:

vraag weer,

tijd terug zag ik op marktplaats een achterplaat voor een 4x5 voorbij komen waar je een nikon digi body op kon schroeven en op die manier dus ook kon werken, nu is mijn vraag is dit er ook voor canon ik ken de dure cambo sets maar deze plaat met ring koste volgens mij rond de 100 euro,
iemand een idee

groet mark

die dingen staan ook regelmatig op ebay. vind ik veel te duur. Daarom heb ik een macroring aan een lesplaat gekit en dat werkt ook prima. Dat kostte me ongeveer 20 euro :)
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Nov 2009 20:23 
 WWW  Profiel
hey dirk heb je daar voorbeeldje van en ook van wat voor foto's dat maakt/kan maken
groet mark

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 18:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Om dit topic weer eens een schop te geven... ik zoek Portra 160NC 4x5 voor een redelijke prijs. Tot nu toe heb ik 33,25 kunnen vinden voor 10 sheets bij calumet. Of 129,- voor 50 sheets bij inktjetwinkel.nl. Iemand nog andere opties?
Sluit de mond meer, en de ogen minder.
Ik verken(de) Utrecht. en meer
Learning new photographic techniques

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 19:03 
 WWW  Profiel
Veel goedkoper dan ~3 euro per sheet heb ik het ook nog niet gezien. Ben ook wel benieuwd of het ergens goedkoper is dan dat, maar ik verwacht het niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 19:06 
 Profiel
http://www.factoryprices.nl/ heeft wel mooie prijzen. Ik zie alleen geen Portra vlakfilm in hun assortiment. Wellicht dat ze d'r wel aan kunnen komen?

Of je wacht tot april, dan is er Ektar 4*5 ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 19:31 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
factoryprices heeft geen vlakfilm.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 19:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
atmosphere schreef:

factoryprices heeft geen Kodak vlakfilm.

Sluit de mond meer, en de ogen minder.
Ik verken(de) Utrecht. en meer
Learning new photographic techniques

Licht Donker  
.
 Titel: Re: 4x5 en groter
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2010 20:25 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
jawel :)

niets gezegd, zat niet goed te lezen.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Apr 2010 17:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
kan mijn bestelde kodak ektar 100 4x5 film ophalen, die ik normaal gesproken op een van de fotoacademie camera's zou gebruiken, wat voor een draagbare 4x5 camera raden jullie mij aan?
het liefst heb ik een loopbodem met meetzoeker, maar dan moet je weer de kammen en objectieven die daarbij horen vinden. of kan je elk objectief van bijv. 90mmbij een kam van bijv. 90mm gebruiken op een linhof technika III?
maar heb ook wel een zwak voor de cambo wide, die er erg draagbaar uitziet en de foto's die ik gezien heb van de 58mm lens spraken mij wel aan.
waar wil ik de camera voor gebruiken: landschap, locatie en af en toe een portret, ook zo nu en dan spelen met pinholes. verder heb ik nog een polaroid 405(volgensmij) achterwand die ik ook wil kunnen gebruiken, hier gaan de polaroid type 100 en fuji fp100 in en niet de type 55.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Aug 2010 17:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
vaag zag in nieuwe berichten dat er hier gereageerd was, maar niets te zien!

ben onlangs dus tegen een cambo tc aan gelopen en heb deze nu in gebruik, niet zo draagbaar als ik zou willen maar wel gebruiksklaar voor €399. zat nog een 405 polaroid houder bij, kan ik een met kleur en een met zwart wit gebruiken.
heb via internet ook nog een fuji 4x5 houder gevonden, gelijk aan polaroid's 550 en als ik met bleek in de weer ga kan je daarmee een negatief overhouden van de fp100 dat ook in de doka gebruikt kan worden. zo wordt het schieten met fuji fp100c/b 45 goedkoper dan het schieten op 4x5 negatief.

als het fotograferen op groot formaat mij bevalt kan ik altijd nog kijken naar een lichtere camera om met de fiets mee op stap te gaan, of om er mee door een stad te wandelen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Aug 2010 18:49 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Flipperkoning schreef:

vaag zag in nieuwe berichten dat er hier gereageerd was, maar niets te zien!

Ik heb vanmiddag een spam bericht gewist, dat blijft echter wel in de lijst staan.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Sep 2010 21:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@flipperkoning: heb je al nagedacht over een Sinar F of F2. Lijkt me een ideale camera voor jou. Dat is het 'kleine' broertje van de P. Iéts duurder dan die cambo, maar véél beter/fijner in het gebruik imho.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Sep 2010 23:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee niet over nagedacht en ik ga maar eerst spelen met de spullen die ik heb voor ik weer iets nieuws ga kopen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Sep 2010 16:12 
 WWW  Profiel
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel Velvia (F) en Ektachrome (op 4x5) ?

Voor een nieuw project wil ik een film die gesatureerde maar realistische kleuren geeft, qua scherpte en contrast denk ik dat ze gelijk zijn.

Vooral het gedrag tijdens en na inscannen is van belang, en geeft volgens mij ook veel grotere verschillen dan op fotografisch gebied. Dus is er 1 bepaalde film die daartoe beter in staat is, of maakt ook dat weining uit ?
Digital EOS + stuff

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Sep 2010 16:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ektachrome is niet meer vers te krijgen, ik merk er zelf niet al te veel van, behalve dat ze wat roder/geler tonen dan ze horen te zijn, iets wat niet 100% goed te corrigeren is, opzich wel even het overdenken waard. Velvia kun je nog goed vers kopen.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Sep 2010 17:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
als ik hier kijk zie ik dat alleen ektachrome 100 plus(epp) en ektachrome 64t(epy) niet meer gemaakt worden!
ektachrome e100g, e100vs en e200 worden nog gewoon gemaakt.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Sep 2010 19:27 
 WWW  Profiel
Die 3 Kodak versies zijn inderdaad degenen die ik kan kopen, de andere vind ik niet direct. De nadruk op rode-gele tonen komt in veel reviews inderdaad terug. Op zich geen probleem, maar het is wel moeilijk om dat effect nog enigszinds onder controle te krijgen. Aangzien het hier om landschapsfotos gaat met voornamelijk blauwe en groene elementen zal ik toch maar voor mijn vetrouwde Velvia kiezen.

Bedankt voor de hulp, we kunnen aan de slag :)
Digital EOS + stuff

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Sep 2010 21:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb een prachtige Graflex speedgraphic - met een klein euvel, x-sync niet werkt (hij triggert niet).
maar goed, ander iets:

Ik heb 2 pakken Polaroid 55 in de koeling, maar die durf ik nog even niet aan en wil eerst wat op negatief schieten, hetgeen goedkoper is. Nu heb ik 2 holders, wat me hooguit 4 shots oplevert, dan mag ik een donker hok in, vind dat ietwat onpraktisch.

Heeft iemand ervaring met Fuji quickloads ? Worden die dingen nog gemaakt ? ik las wat tegenstrijdige berichten (zie ze wel te koop bij B&H).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Sep 2010 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Geen ervaring met quickloads, maar je kan voor echt weinig gewoon extra cassettes kopen, ik zou dat doen, en zo'n zak om ze in te laden, ben je vlot klaar, laad je gewoon 10 cassettes vol, heb je voor 20 foto's alles goed, en als dat te weinig is gaat de boel in de zak.

wel mooie site

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Sep 2010 21:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hmm ja maar ik ben een onhandig mannetje met dat soort dingen, geen geduld. mja anders moet ik een quickload back erbij kopen, is nie gratisch.

ik las dat ze in een 545 zouden kunnen passen, maar met onregelmatig resultaat, weet niet of dat ik dat wil. misschien eerst maar eens wat normale negatieven kopen dan maar ?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 00:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens mij zijn de quickloads verledentijd. ik zou kijken of je een polaroid 504 back kan vinden voor de fuji fp100, of een polaroid 550 of fuji fp45 voor de fuji fp100 45.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 06:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat is misschien een next-step, want ik wil eerst wat op negatief schieten wat praktisch is, maar vrees dat ik het in-donker-wissel-handeling moet gaan proberen/leren.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 08:05 
Gebruikers-avatar
 Profiel
T'is echt rete simpel.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 08:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
zal best, moet je eerst ff een paar x gedaan hebben i guess.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 09:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
koop een pakje z/w negatieven en ga ermee oefenen...

wel mooie site

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 13:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
probeer wat ver over de datum film te krijgen, kan je het laden in het licht eerst proberen. maar zoals gezegd is het niet moeilijk om 4x5 film in een cassette te stoppen. wat ik moeilijker vond was het meten van het licht en het aanpassen van de sluitertijd met de balg uitslag voor de stillevens die ik voor de fotoacademie moest maken.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 18:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dit is wel wat voor jou om naar te kijken bakman. Ik denk er al een jaar aan, maar nu link ik 'm toch echt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Sep 2010 18:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@simon/flipperkoning, ik ga idd op zoek naar wat negatieven. moet het toch ooit proberen.
@maarteun, ik ken micmojo, hoe prachtig ook, het is niet mijn ding ;)

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Grijswaarden