[ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Feb 2012 22:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Als je genoeg MP hebt dan gaat het objectief zelf als AA filter fungeren, daarbij, als ze (=sensorfabrikant) nou eens van het Bayer patroon afstappen... Zoals Fuji doet met de X1-Pro...

Maar als je 36mp nodig hebt met de voordelen van een DSLR vs MF dan is de keuze snel gemaakt. Vraag me alleen wel af of 36MP niet overkill is op een FF sensor.
Groet,

Sander

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Feb 2012 22:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee iemand die al middenformaat gebruikt zal niet overstappen, maar voor bepaalde toepassingen willen ze meer resolutie hebben dan wat er nu voor Nikon aanwezig is en ik denk dat Nikon die nu behoudt.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mrt 2012 08:55 
 Profiel
Als canonian valt mij de ruis op hoge iso best wel mee 8-)

http://nikonrumors.com/2012/03/05/anoth ... more-35120
Wat als je een eendags vlieg bent en je hebt je dag niet :D

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mrt 2012 11:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ziet er op de D800 zelfs beter uit dan wat de D700 toont en die zou door de minder pixels beter met hoge ISO om kunnen gaan!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mrt 2012 20:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DxO heeft de D800 onderhanden genomen, als Canon het laat afweten met de 5D3, dan voorzie ik een grote switch.
De resultaten liegen er er niet om, 36mp met beduidend minder ruis en veel meer dynamisch bereik dan de 5D2.

D800 vs 5D mark II

Ik weet het, het is nog wat vroeg voor conclusies, eerst de test van de 5D3 afwachten, waar ik vind deze resultaten toch wel schokkend.
AvW FOTOGRAFIE | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-T2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 10:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

DxO heeft de D800 onderhanden genomen, als Canon het laat afweten met de 5D3, dan voorzie ik een grote switch.

Iemand met een arsenaal aan Canon glas, zal echt niet even overstappen. Is een dure grap.

Wat nu als de 5D MkIII beter is, dan ga ik niet al mijn Nikkor glas in de aanbieding doen en overstappen.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 11:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is ook een dure grap, maar ligt er uiteraard aan hoeveel glas je bezit.
Ik zit er ook niet op te wachten, maar als je die extra pixels, dynamiek en ruisprestaties perse nodig hebt, dan kan ik me wel voorstellen dat er met een schuin oog naar de concurrentie wordt gekeken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 11:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nikon lijkt nu beter, over 2/3 jaar lijkt Canon weer beter enz enz.
5D vs nop
5D vs D700
5DII vs D700
5DIII vs D800
Ik heb het idee dat de verschillen kleiner worden, nog een paar generaties en het gras is overal even groen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 12:16 
 Profiel
Nikon heeft in vorige versies van hun camera's ruisreducties op de ruwe data toegepast om de ruis onder controle te krijgen. Als ze dat bij deze camera ook hebben gedaan, dan is het vergelijken van een ruis-gereduceerde NEF met een kale Canon RAW geen eerlijke vergelijking.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Daarnaast blijft het het altijd pixelpeepen... kon je je vroeger op een bruiloft vertonen met een 10D en werd je geroemd om de goede kwaliteit van deze camera... zo tel je nu niet meer mee met een 5D en straks met 5DII. Omdat het beter kán moet het dus ook beter. Als we dat allemaal met auto's hadden reden we nu allemaal met het nieuwste van het nieuwste en waren auto's ouder dan 3 jaar niet meer in het straatbeeld te zien...
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:05 
 WWW  Profiel
schoffie schreef:

Daarnaast blijft het het altijd pixelpeepen... kon je je vroeger op een bruiloft vertonen met een 10D en werd je geroemd om de goede kwaliteit van deze camera... zo tel je nu niet meer mee met een 5D en straks met 5DII. Omdat het beter kán moet het dus ook beter. Als we dat allemaal met auto's hadden reden we nu allemaal met het nieuwste van het nieuwste en waren auto's ouder dan 3 jaar niet meer in het straatbeeld te zien...

Amen.
Ikzelf verbaas me af en toe over een mooie foto die uit een (let's say) 30D komt, dat die van zo'n hoge kwaliteit is.
Dan bedenk ik me dat:
- Glaswerk vaak veel belangrijker is
- 4 jaar geleden hadden we niks anders, werd er toen geklaagd?
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tsjonge jonge, mijn pc uit 2000 was ook state of the art, dat wil toch niet zeggen dat ik die nu ook nog gebruik? 20 jaar geleden had ook bijna geen een auto een airbag of een tweede buitenspiegel. Ik zou het wel goed vinden als iedereen in een auto rijd die niet ouder is dan 3 jaar dan zitten we in ieder geval een stuk veiliger met al die arbags, kreukelzones etc etc. Alles veranderd dat zal altijd zo blijven. Ook ik zal deze D800 gaan aanschaffen en mijn 3 jaar oude D700 als reserve gaan gebruiken. Die D800 wordt niet zomaar op de markt gebracht als er geen vraag naar is.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:16 
 Profiel
Het gaat er ook niet om, dat jij geen nieuwe spulletjes mag kopen, maar dat opeens al het bestaande wordt afgeserveerd als "erger dan onbruikbaar", terwijl een maand geleden toonaangevende fotografen en filmers er nog hun veel geroemde meesterwerken mee maakten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

- 4 jaar geleden hadden we niks anders, werd er toen geklaagd?

Ja. Ik weet nog dat ik een D30 had, die had amper autofocus (om over de ruis maar niet te spreken). Toen de 300D, dat was al beter. Daarna de 20D, nog een stap vooruit, maar vooral in het donker toch niet echt briljant. Daarom een 1D2 gekocht, eindelijk een camera die behoorlijk kon scherpstellen. Maar die vond ik toch wel erg zwaar, dus maar weer een stapje terug gedaan naar een 5D, en daarna de 5D2. Nu is er eindelijk een camera die zo'n beetje alles heeft wat je van een camera mag verwachten, als je niet belachelijk veel fps en zo nodig hebt. Ik denk dus dat er voor mij minstens 5 jaar niks meer te wensen of te klagen valt, als de 5D3 in de praktijk net zo goed bevalt als ie er op papier uitziet :)

Laatst gewijzigd door Azrael op 27 Mrt 2012 13:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@M.Oorthuis: da's niet waar... - even daargelaten of dit de plek is voor deze discussie - er heeft nog nooit een consument gevraagd naar een DVD, computer of mobiel. Het is de fabrikant die iets laat zien wat de consument zódanig prikkelt dat hij/zij het wil kopen. Het kan en dus willen we het hebben, het prikkelt onze nieuwsgierigheid en onze hebberigheid. Zo werkt marketing (nix mis mee overigens hoor).

Nu de nieuwe D800 uit is willen we hem hebben omdat we hem vergelijken met de oude D700 en omdat hij 'beter' is. Niet omdat we destijds, toen de D700 uitkwam, bij Nikon hebben geklaagd dat de D700 zo slecht was en of ze niet een betere cam wilden maken. Sterker nog, toen waren we net zo tevreden met de D700 als nu met de D800. Het is dus niet de onvrede van de consument die zorgt voor een nieuwe cam en koopgedrag maar de slimme fabrikant...

dat je nu niet meer werkt met een PC uit 2000 heeft ook niet te maken met het feit dat hij niet meer goed is maar met 1) dat de huidige PC's allerlei nieuwe features hebben die je graag wilt hebben sinds je weet dat het kan en 2) dat de software die je graag wilt hebben omdat het dingen kan die je graag wilt kunnen dermate is veranderd dat het niet meer draait op de oude PC.

M'goe, ik wilde slechts relativeren naar al die mensen die destijds de 'oude' cam de hemel in prezen en diezelfde cam nu verguizen omdat er ineens een 'betere' is,,,
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:32 
 WWW  Profiel
M.Oorthuis schreef:

Tsjonge jonge, mijn pc uit 2000 was ook state of the art, dat wil toch niet zeggen dat ik die nu ook nog gebruik? 20 jaar geleden had ook bijna geen een auto een airbag of een tweede buitenspiegel. Ik zou het wel goed vinden als iedereen in een auto rijd die niet ouder is dan 3 jaar dan zitten we in ieder geval een stuk veiliger met al die arbags, kreukelzones etc etc. Alles veranderd dat zal altijd zo blijven. Ook ik zal deze D800 gaan aanschaffen en mijn 3 jaar oude D700 als reserve gaan gebruiken. Die D800 wordt niet zomaar op de markt gebracht als er geen vraag naar is.

Natuurlijk!

Ik heb mijn eerste camera na amper 2 jaar vervangen voor de huidige. De reden dat ik die heb weggedaan, is omdat die op het punt stond kapot te gaan. Vandaar ook meteen de 60D gekocht, dan kan ik daar mee vooruit. Een klasgenote aan de fotografie opleiding heeft een Canon 350D die zij gebruikt. Ik zie het er in de studio niet aan af of het met mijn camera of met die van haar is gemaakt, mits dezelfde lens is gebruikt.
Wat ik ermee wil zeggen is al het gedoe om het nieuwste van het nieuwste, niet alleen bij fotografie.

Apple (sorry dat ik ze erbij haal) heeft een nieuwe iPad uitgebracht. Doet iedereen nu de iPad 2 weg? Nee, het is een update.
Het lijkt mij niet dat een D700 opeens alleen nog maar geschikt is voor 10x15 opnames of voor foto's op een bureaublad-achtergrond.

Denk je dat de opdrachtgever je niet kiest omdat je de D700 gebruikt, en niet de D800?

Sorry als ik wat fel overkom, maar ik denk dat de D800 heel goed is voor mensen die een D5000/D7000/D90 ontgroeid zijn (amateur/prof maakt niet uit), dan kan je meeliften met het uitbrengen van de D800.
Voor mensen die de D700 hebben is het niet meteen nodig, lijkt mij.
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 13:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
M.Oorthuis schreef:

20 jaar geleden had ook bijna geen een auto een airbag of een tweede buitenspiegel. Ik zou het wel goed vinden als iedereen in een auto rijd die niet ouder is dan 3 jaar dan zitten we in ieder geval een stuk veiliger met al die arbags, kreukelzones etc etc. Alles veranderd dat zal altijd zo blijven. Ook ik zal deze D800 gaan aanschaffen en mijn 3 jaar oude D700 als reserve gaan gebruiken. Die D800 wordt niet zomaar op de markt gebracht als er geen vraag naar is.

Belangrijkste veiligheidsaspect van een auto is de zak vlees die achter het stuur zit. Daar kan geen airbag, kreukelzone tegenop. Met een camera idem. Belangrijkste is de zak vlees achter de knoppen. Die maakt het plaatje. Een nieuwe camera maakt het eenvoudiger en zorgt ook dat je in moeilijkere omstandigheden die plaat kan maken.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 14:21 
 WWW  Profiel
en weet je wat nou zo rottig is.. dat er wel klanten zijn die daar gevoelig voor zijn.. mn vroegere stagiaire werkt voor een fotorgaaf die soms een heeeel grote sets met heeel veel licht bouwt omdat de klant graag een imposante set wil zien voor zn geld terwijl de foto ook met 3 flitser gemaakt kan worden ipv 12. Dat klanten vaak geen verstand hebben van fotografie moet blijkbaar gecompenseerd worden met uiterlijk vertoon. Zo is het vaak ook met je cam. Geef een goede fotograaf een d200 met een goede lens en die maakt mooiere foto's dan..... Ik weet dat klanten ook wel eens vragen of ik met een Hasselblad schiet, niet zozeer omdat ze dat denken na het zien van mn foto's maar om te checken 'hoe pro' je bent.. suf maar waar..
Nikon d700, 24-70 2.8 80-200 2.8. Elinchrom, Alienbees, Macbookje. en 10pond Photoshop.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 15:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maarten_E schreef:

Apple (sorry dat ik ze erbij haal) heeft een nieuwe iPad uitgebracht. Doet iedereen nu de iPad 2 weg? Nee, het is een update.

Ach, er staan er maar 500 gebruikte iPads 2 op MP aangeboden ;)
Vanaf het moment dat de verkoopdatum bekend werd gemaakt, liepen de advertenties meteen op.

Maar ik geloof nooit dat dit op cameragebied gaat gebeuren, de grootste vervangingsmarkt zit bij die fotografen die ruim drie jaar geleden de 5D2 of D700 hebben aangeschaft en dat is zo'n beetje de tijd die voor economische afschrijving wordt aangehouden. Niet zo heel vreemd dus dat er nu weer naar een opvolger wordt gekeken.

Dat zegt dus niets over de kwaliteit van de voorgangers en ik heb ook nog nergens gelezen dat de D700 of 5D2 verguisd worden. Hooguit hebben de nieuwe modellen weer wat verbeteringen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nikon D800 aangekondigd
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 17:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het blijft wel interessant hoe snel de ontwikkelingen gaan, hebben we het nodig? nee niet altijd.
Ik heb zelf in de automobiel handel gewerkt, als er ergens een vulkaan van updates en wijzigingen is?
De helft van de mensen die een Land Rover hebben komen nooit in de blubber, maar ze vinden hem gewoon mooi.
Ik denk dat hetzelfde bij fotografie is, "ik vind een 70-200 2.8 professioneler dan de 4 om zijn bloemvormige zonnekap" hoorde ik laatst iemand zeggen......
Auto's kopen is vaak gebaseerd op emotie, ik denk met nieuwe camera's net zo, en daar weten de marketing en designers goed mee om te gaan.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 20:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Amen :Y

zegt schoffie die in het bezit is van een LaRo 109" uit '71 en een Range uit '74 ... en die ze nog echt gebruikt ook ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 17:44 
Gebruikers-avatar
 Profiel
M.Oorthuis schreef:

Tsjonge jonge, mijn pc uit 2000 was ook state of the art, dat wil toch niet zeggen dat ik die nu ook nog gebruik?

Dat komt omdat software verandert. Programmas worden zwaarder dus heb je meer snelheid nodig. Dus eigenlijk zeg je nu dat je met een 20 jaar oude camera geen persoon kan fotograferen tegenwoordig, dat dat alleen maar gaat met het nieuwste model. Klopt niet helemaal natuurlijk ;)

M.Oorthuis schreef:

Die D800 wordt niet zomaar op de markt gebracht als er geen vraag naar is.

Vergeet niet dat er een verschil zit tussen "vraag naar zijn" en "vraag creëren".

De D800 is zo op het eerste blik te zien een prima camera, niets mis mee. Maar ik denk niet dat hiermee de D700 opeens achterhaald en out-dated is... Dan hou je jezelf voor de gek denk ik. De D700 is nog steeds een geweldig stuk gereedschap waar menig fotograaf nog jaren en jaren mee kan werken.

Ik verkoop mijn D700 iig niet om 30+ mp te moeten hebben. Maar er zullen mensen genoeg zijn dit dit wel nodig hebben. En dan heb je de groep die het niet nodig hebben, maar puur en alleen maar kopen omdat het kan zullen we maar zeggen ;)
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Laatst gewijzigd door Remco v/d Sanden op 07 Jul 2012 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2012 13:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vandaag een D800 gekocht, samen met een 70-200VRII (inderdaad, het schip met geld was aangekomen) Net de eerste testen gedaan en ik ben nogal onder de indruk van de bizarre scherpte en het gemak waarmee deze combi dat voor elkaar brengt. Ten opzichte van mijn D300 uit 2008 is er wel weer heel veel verbeterd.
STL, MTL3, B200, XD7, A1, T90, 645S, FE, FE2, F3, D70, D300, D800

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2012 21:05 
 WWW  Profiel
Beoordeel je dat verschil op scherm op 100% of op een print van 30x45cm?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2012 19:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke van Saane schreef:

Beoordeel je dat verschil op scherm op 100% of op een print van 30x45cm?

Gewoon op mijn scherm op 100%

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2012 21:30 
 WWW  Profiel
Dacht ik al. Maak eens grote prints. Het verschil zal kleiner zijn dan de 100%tjes op scherm gok ik.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jul 2012 20:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke van Saane schreef:

Dacht ik al. Maak eens grote prints. Het verschil zal kleiner zijn dan de 100%tjes op scherm gok ik.

30 x 45 is ook geen grote print. Dan heb je aan 5Mb genoeg. Het grote voordeel blijkt pas als je ook voor kleine uitsnedes niets aan de scherpte hoeft te doen of bij echt grote prints.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Camera's (SLR/DSLR/COMPACT)
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Grijswaarden