[ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Titel: Canon 1D X aangekondigd
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Word neergezet als vervanger voor de 1D & 1Ds.

18MP
ISO 204.800 max.

Citaat:

As the new leader in Canon’s arsenal of professional DSLRs, the EOS-1D X will be a high-speed multimedia juggernaut replacing both the EOS-1Ds Mark III and EOS-1D Mark IV models in Canon’s lineup. Enhancing the revolutionary image quality of the EOS-1Ds and speed capabilities of the EOS-1D series, the EOS-1D X DSLR features an 18-megapixel full-frame Canon CMOS sensor, Dual DIGIC 5+ Imaging Processors, 14-bit A/D data conversion and capable of shooting an incredible 12 frames-per-second (fps). Canon’s EOS DSLR cameras and accessories have a long-standing legacy of providing high-quality results to professionals in a wide range of markets, including sports, nature, cinematography, wedding and commercial studios. The addition of this new model will help take this tradition to a whole new level.

http://www.dpreview.com/articles/514997 ... x-overview

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat klinkt niet als iets wat ik wil, dus dat is mooi.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vraag me af wat dit betekend voor de 5D als dit een vervanger word voor de 1DsIII & 1DMK4. Best een enge move.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:28 
 WWW  Profiel
Wat zijn de redenen dat de cam je niet aanspreekt Kissy?
Klinkt voor mij in eerste instantie als een geweldige camera. Dat zal ook wel komen doordat dat nu allemaal nieuw is, en er nog geen handson voorbeelden zijn, maar qua specsheet komt die op mij erg interessant over.

Wat ik me wel afvraag, de 1D serie gebruikers, die gaan toch niet allemaal blij worden van het feit dat de cam opeens 2x zo duur wordt, en dat ze hun cropfactor kwijtraken?
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@christiaan: waarschijnlijk het grote formaat t.o.v. de 5D ?
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Overigens heeft dit ding wel een leuke feature waarvan ik al jaren dacht waar ben je ?

multi exposure :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 07:58 
 WWW  Profiel
bakman schreef:

Overigens heeft dit ding wel een leuke feature waarvan ik al jaren dacht waar ben je ?

multi exposure :)

dat hebben veel cameramerken toch al jaren???? Nikon in ieder geval wel..

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
max 9 beelden in 1 beeld had Canon niet :)

Ben zeer benieuwd wat Canon's volgende aankondiging word op 3 november.
Ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen teleurgesteld zullen zijn met deze aankondiging.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Deze cam was te verwachten als je canonrumors een beetje bijhoudt. Mooie cam voor sportfotografen, mij spreekt ie minder aan.

*wishfull tinking* Ik wacht op de no nonsense cam van Canon, gewoon een 5D classic sensor in een kleine body met 3 wieltjes of draaiknoppen: diafragma, sluitertijd en iso.
5D III? :N

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Aires: Leica kopen?
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
buiten mijn prijscategorie, helaas... Maar ik hou hoop op een digitale voigtlander of zeiss ikon.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires schreef:

Mooie cam voor sportfotografen, mij spreekt ie minder aan.

Als die van een 1D af komen mogen ze wel weer langere lenzen gaan halen om dezelfde beelden over te houden, daarbij een dunnere DOF vanuit de body én dan ook nog door langer glas.

Ik geef al vaak een stopje extra om iets meer DOF over te houden, het voordeel van betere iso prestaties is dan geen vernieuwing maar noodzaak omdat je voor een stukje DOF moet gaan afstoppen en ben je weer terug bij af.

Grotere zoeker tov de mkIV, leuk maar imho niet nodig, ik doe mijn IV's voor geen goud weg als dit de toekomst gaat worden!
Betere AF en meer FPS zijn wel mooi voor mijn fotografie maar de minpunten wegen zwaarder.

Voorlopig voor mij geen noodzaak/kooplust om te upgraden :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 08:57 
 WWW  Profiel
M.Oorthuis schreef:

@christiaan: waarschijnlijk het grote formaat t.o.v. de 5D ?

Ik kan er naast zitten, maar Kissy schiet toch met een 1Ds?
Dan zal de maat het probleem niet zijn. Eerder dat de 1Ds nog gewoon bevalt, en er geen reden is om naar de 1Dx te kijken (speculatie :) )
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 09:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Volgens mij ook, ik denk dat Kissy niet echt op zo'n high speed monster zit te wachten.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 09:54 
 WWW  Profiel
Ernst schreef:

Als die van een 1D af komen mogen ze wel weer langere lenzen gaan halen om dezelfde beelden over te houden, daarbij een dunnere DOF vanuit de body én dan ook nog door langer glas.

Je kan altijd zelf nog een 1,3x crop maken en dan heb je alsnog een hogere kwaliteit foto als met de huidige 1D serie. Je zou ook kunnen zeggen dat de 1D X wat meer bonus wijdte geeft.
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 10:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amphora schreef:

Je kan altijd zelf nog een 1,3x crop maken en dan heb je alsnog een hogere kwaliteit foto als met de huidige 1D serie.

Uhmm, hogere kwaliteit in welk opzicht, leg eens uit?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 10:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Klinkt meer als een Nikon D3 opvolger om eerlijk te zijn.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 11:38 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
bakman schreef:

Word neergezet als vervanger voor de 1D & 1Ds.

het zal me verbazen wanneer Canon niet ook nog met een "langzamere" high res '1D Xs' zal komen.

qadn schreef:

het is toch volkomen logisch dat Canon een eind heeft gemaakt aan de APS-h serie? Dat zo'n camera dan overeenkomsten heeft met een mogelijke D3 opvolger lijkt me dan ook niet zo vreemd.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 11:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
[off topic]Ik zou de APS-H wel in een mooi retro jasje willen zien, zeg maar als concurrent van de X100[/off topic]
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 12:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires schreef:

*wishfull tinking* Ik wacht op de no nonsense cam van Canon, gewoon een 5D classic sensor in een kleine body met 3 wieltjes of draaiknoppen: diafragma, sluitertijd en iso.

Verander je je iso instelling zo vaak? Maar ik wacht ook op een kleine variant.

bakman wat is er nou zo eng aan deze move?
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 12:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
fliert schreef:

Verander je je iso instelling zo vaak?

Nee, maar dat is naast de diafragma en sluitertijd wel het enige wat ik regelmatig wijzig.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 12:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst schreef:

Aires schreef:

Mooie cam voor sportfotografen, mij spreekt ie minder aan.

Ik geef al vaak een stopje extra om iets meer DOF over te houden, het voordeel van betere iso prestaties is dan geen vernieuwing maar noodzaak omdat je voor een stukje DOF moet gaan afstoppen en ben je weer terug bij af.

Maar je hebt wel de optie om meer controle uit te oefenen over je scherptediepte (die je niet hebt met een kleinere sensor), dus dat lijkt me alleen maar een voordeel ;)

Leuke camera, maar het is weer meer van hetzelfde. Innovatie lijkt totaal niet voor te komen in het woordenboek van Canon. Een paar nieuwe functies, iets betere specs en het verkoopt wel is het devies.

Zit er eigenlijk eindelijk autofocus in de videomode? Ik lees er helemaal niks over, dus het zal wel niet. Dat zou wel een massive fail zijn.

Maargoed, als de opvolger van de 5D hier een beetje in de buurt komt ben ik allang blij. Alleen daar zullen we nog wel een jaar (of twee) op moeten wachten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Prijs:

http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-Came ... 07_219694/
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jammer van de prijs :P Ik blijf hopen op die Canon 5D III :P
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 L II | 35 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:24 
 Profiel
Ernst schreef:

Volgens die redenering kun je nog beter een APS-C gebruiken. Dan kun je nog kortere lenzen gebruiken. FullFrame geeft wat DOF betreft gewoon meer mogelijkheden. Groter = beter :Y

Azrael schreef:

Leuke camera, maar het is weer meer van hetzelfde. Innovatie lijkt totaal niet voor te komen in het woordenboek van Canon. Een paar nieuwe functies, iets betere specs en het verkoopt wel is het devies.

Wat voor innovatie had jij dan verwacht? Hoeveel valt er nog te innoveren? Zelfs Apple lukt het niet om elk jaar iets revolutionairs op de markt te zetten. Ik vind de sprong van APS-H naar FF best een grote.

FF, 12 fps en 18 MP, doemijdiema _O_

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk eens naar Sony, Panasonic, Olympus.

Het lijkt erop dat er mogelijkerwijs wel eens AF tijdens video in zou kunnen zitten: EOS iTR AF Colour/Contrast AF in live view mode.
Echt bizar dat ze hier helemaal niks over zeggen in de aankondiging.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ChrisJ schreef:

Volgens die redenering kun je nog beter een APS-C gebruiken. Dan kun je nog kortere lenzen gebruiken. FullFrame geeft wat DOF betreft gewoon meer mogelijkheden. Groter = beter :Y

Onzin, APS-H heeft imho het beste van twee werelden, een beetje crop (telewinst) en een DOF die vergelijkbaar is met FF maar net een fractie minder extreem en minder last van de zwakke randen bij het meeste glas.
APS-C zou prima zijn maar dan zou er wel een body moeten zijn met de capaciteiten van een 1 serie en laten die er nou net niet zijn.
Soms zijn meer mogelijkheden ook meer beperkingen, ga je de 1DX croppen maar APS-H hou je +/- 11 mpix over... dus ga je weer 4 jaar terug in de tijd richting 1D3, gelukkig wel met betere high iso en waarschijnlijk een AF die het beter doet maar minder brede dekking heeft over het gehele beeld genomen.
Maar goed dit is mijn tunnelvisie en er zullen genoeg mensen anders oordelen, ik ben blij dat ik geen 6800 euro hoef te gaan sparen voor een body :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 13:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Iets zegt me dat jij over een tijdje toch wel gaat sparen :p

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 14:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
atmosphere schreef:

qadn schreef:

het is toch volkomen logisch dat Canon een eind heeft gemaakt aan de APS-h serie? Dat zo'n camera dan overeenkomsten heeft met een mogelijke D3 opvolger lijkt me dan ook niet zo vreemd.

Dat is ook logisch, het is meer dat ze het aantal megapixels erg laag hebben gehouden.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2011 14:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sow... die prijs is niet mis. Had gehoopt op een prijs tussen de 1D en 1Ds in...
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Camera's (SLR/DSLR/COMPACT)
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Grijswaarden