[ 7 berichten ] 
 Titel: Schoonmaken toetsenbord MacBook Pro
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2013 15:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Van mijn schoonvader onlangs een MacBook Pro 13" uit midden 2010 gekregen. Werd niet gebruikt. Erg vervelend moet ik zeggen :Y

Er zijn 2 dingen niet in orde met hem en ik zou die graag willen oplossen, maar aangezien dit mijn eerste Apple computer is heb ik hier geen ervaring mee. Misschien kunnen jullie mij bijstaan.

Het eerste probleem is het toestenbord. Óf er is een glas cola overheen gegaan, of iemand heeft het suikerpotje bijgevuld boven de MacBook, maar er zit iets wat kraakt tussen de toetsen en ik wil dit weg hebben, sommige toetsen blijven ook af en toe haken bj het indrukken! Uiteraard kan heel de computer van onderuit worden leeg gehaald en zodoende bij het toestenboard komen en schoonmaken, iets wat ik niet zelf wil doen. Maar hoe zou het zijn om de krakende toetsen stuk voor stuk los te maken en zo schoon te maken? Er zijn er maar een paar (+- 10) die hinderlijk zijn. Hoe zitten de toetsen bevestigd, kan je die (van boven af) los maken en weer vastklikken, of is de kans te groot dat je dan iets afbreekt?

Het volgende probleem is de accu, hij geeft aan dat de accu geserviced moet worden. wat houdt dit in en kan een accu makkelijk vervangen worden door mijzelf?
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2013 15:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
kleine toevoeging: Als er inderdaad een glas drinken over heen gegaan is, dan is dat verder volledig verholpen, dus daar heb ik geen zorgen over.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Schoonmaken toetsenbord MacBook Pro
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2013 15:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ziet er nogal kwetsbaar uit eerlijk gezegd :

Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2013 16:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
zelfde probleem gehad met een blik energydrank. Alle toetsen op de manier van Bertus losgehaald en proberen schoon te maken, maar het zit meer in het mechaniek. Gewoon zorgen dat je computer een beetje warm wordt, dan loopt het gelijk soepeler ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2013 16:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
zoiets? http://www.ebay.nl/itm/330920261542 (15")
Wat je nu gaat repareren/vervangen werkt dan weer, maar een week later doen andere knopjes weer raar...
Als er iets overheen gegaan is, dan gewoon hele keyboard vervangen. Kan je ook alle plakzooi binnenin schoon maken.
Ik weet niet hoe het met de 13" accu's is, maar bij mij 15" kan de accu er gewoon uit gehaald worden.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mei 2013 07:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Alleen bij de retina modellen zit de accu vast, bij alle andere modellen zijn ze altijd te verwijderen.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 23:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ok, thanks all! Ik ga de toetsen die het ergst zijn 1 voor 1 los halen en proberen te reinigen. Iemand nog een tip waar ik het beste een accu kan bemachtigen?

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden