[ 16 berichten ] 
 Titel: Op dezelfde avond 750-1000 fotoafdrukken hoe?
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 20:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik moet voor een opdrachtgever op 8 febr. foto's maken van de bezoekers op een bijzondere avond. Zij willen graag de foto aan kunnen bieden aan het einde van de avond.

Ik ben op zoek naar een oplossing hiervoor. Het gaat om ca 750-1000 foto's in het formaat 10x15 cm.
Ik had al iets gehoord van een Mitsubishi dye sub printer. Nu kun je die wel huren tegen een redelijk goede prijs, maar dan moet ik hem in Veghel ophalen en dat is niet bepaald naast de deur :). Het gaat om iets in de regio Vlaardingen.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 20:07 
 Profiel
Is er niet een vaklab in de buurt die dat kan regelen? Profotonet zal zoiets niet doen, maar met een 'kleine zelfstandige' zijn waarschijnlijk wel afspraken te maken. Met zoveel foto's moet dat toch lukken, zou je zeggen.

Edit: Noem trouwens eens een +/- tijdstip?
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 20:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja dat zou kunnen. Ik zou ze een vergoeding kunnen bieden om een uurtje langer door te printen.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stel je doet 30 seconden over een foto maken, Q&D nabewerken, afdrukken en in een envelope doen/selecteren. (+ halverwege papier/accu bijvullen + een paar missers)

1000x30 seconden foto's is dus 8 uur non-stop foto's fotograferen én klaarmaken. Oke, je bent een snelle jongen en je hebt hulp. Dan wordt het 4 uur non-stop met twee man foto's stampen.

Er zijn meer van dit soort topics geweest op DPZ en ik heb mijzelf altijd voorgenomen never ammenooitniet zoiets te doen, tenzij ik 10,- per foto wordt betaalt :) Ik wens je oprecht veel succes!
Jaap heeft een ekster.

Laatst gewijzigd door keredsnah op 20 Jan 2013 21:51, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 21:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wat Hans zegt.

Hoe lang duurt die bijzondere avond, 5 uur? Ik denk minder, maar let's sat 5. Dat is dus 200 foto's per uur, oftewel 3 per minuut, oftewel elke 20 seconden 1. Dat kan niet.. je moet dan al een rij mensen hebben die van links aankomt, klik.. en dan rechts weer wegloopt. Oftewel, je moet dit met meerdere fotografen doen.

Verder is Vlaardingen-Veghel toch wel te overzien? Het is Nederland man,... niet dat je ervoor naar Berlijn moet rijden. Reken je gewoon reiskosten+tijd, dat lijkt me voor een opdrachtgever die op een bijzondere avond 1000 foto's plus afdrukken wordt geen probleem.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 21:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed verhaal jongens, zo had ik er nog niet over nagedacht :oops:
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 21:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom printen, versturen naar email gaat een stuk sneller en is meer van deze tijd lijkt mij......en een emailtje in low res is zo verzonden :)
Inmiddels gaan er op tentoonstellingen aardig wat hondjes door de studio, 750-1000 mensen in 5 uur is idd 15-20 sec p.p. keihard werken maar zou moeten lukken er vallen er altijd wel een aantal af die niet op de foto willen oid.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 22:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja ik denk dat ik dat ook ga voorstellen. Of ik laat de opdrachtgever kaartjes uitdelen waar de mensen de foto's kunnen downloaden.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jan 2013 23:56 
 WWW  Profiel
ik weet niet welke kwaliteit je wilt leveren, je zou ook kunnen overwegen om een paar van die kleine Dell of Canon printertjes naast elkaar te zetten... Schalen in de breedte.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 09:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het is inmiddels opgelost. De opdrachtgever gaat akkoord met het online downloaden van de foto's voor de bezoekers.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 12:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet niet of ze verhuren (bel ze eens)
Maar dichterbij dan Veghel: https://www.rittz.com/contact/
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 13:08 
Gebruikers-avatar
 Profiel
M.Oorthuis schreef:

Bedankt allemaal voor het meedenken. Het is inmiddels opgelost. De opdrachtgever gaat akkoord met het online downloaden van de foto's voor de bezoekers.

Niet om het af te kraken, maar persoonlijk zou ik er als bezoeker niet op zitten te wachten richting de 1000 foto's door te bladeren op zoek naar die ene waar je op staat. Misschien kun je daar nog iets voor verzinnen, bijvoorbeeld door kaartjes mee te geven met daarop het nummer van de foto (die op je beeldscherm staat), of de tijd van de foto zodat ze het daarop makkelijk kunnen terug vinden.
Een bijkomend voordeel is dat er geen betere manier is om 1000 visitekaartjes zonder argwaan uit te delen, met ook nog eens een hoge succeskans dat ze doorklikken naar je portfolio als je het goed aanpakt! ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 13:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zoiets kan je natuurlijk prima in albums per half uur verpakken.... scheelt best een hoop zoekwerk ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 14:03 
 WWW  Profiel
ik zat trouwens even te kijken. Nog los van het printen is het maken van zoveel foto's op een avond al behoorlijk doorwerken... Ik weet niet of de avond een programma heeft maar ze zullen vast niet in een gestage stroom langskomen. Heb je daar een workflow of meerdere fotoplekken (en fotografen) voor bedacht?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 14:27 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
-DG- schreef:

Een bijkomend voordeel is dat er geen betere manier is om 1000 visitekaartjes zonder argwaan uit te delen, met ook nog eens een hoge succeskans dat ze doorklikken naar je portfolio als je het goed aanpakt! ;)

:applaus:
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2013 21:38 
 WWW  Profiel
Ik ben blij dat ik die opdracht niet heb!

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden