[ 18 berichten ] 
 Titel: Apple??
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jan 2013 12:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo allemaal

Omdat mijn eigen computer al te vaak is vast gelopen en ik verwacht dat deze binnenkort kaduuk is ben ik op zoek naar een nieuwe/andere computer!
Ik hoor alleen maar goede berichten over de Apple computers, dus wil ik graag een Apple aanschaffen. Nu zit ik op Marktplaats te zoeken voor een tweedehands, een nieuwe kan ik me niet veroorloven. Maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer!! Waar moet ik op letten? Ik zag onderstaande staan, is dat iets? Of kom ik dan te kort? Ik werk net als jullie met foto`s, veel lagen e.d.

Apple iMac 5.1
2.16 GHz Core 2 Duo processor
3 GB geheugen
250 GB harde schijf
128 MB ATI Radeon X1600 videokaart
20 Inch breedbeeld scherm
Verse installatie 10.6 (Snow Leopard)
Ingebouwde iSight camera
Superdrive (cd's & dvd's schrijven en branden)

Alvast bedankt, groetjes Heidy

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jan 2013 12:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een paar vragen:
Wat ga je ermee doen?
Wat voor computer heb je nu?
Tegen welke beperkingen loop je nu aan? (afgezien van het vastlopen)
Wat is je budget?

Voor alleen een beetje internetten, mailen, documentjes typen, etc. heb je hier genoeg aan.
Ga je ook foto's bewerken dan lijkt me 3GB wat weinig en een 2.16GHz C2D processor is ook al verouderd.
Hardware voor Windows en voor OSX kan je prima naast elkaar zetten en vergelijken.

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een i3 of nog beter een i5 processor als je ook wat grafische dingen ermee gaat doen.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jan 2013 18:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel