[ 6 berichten ] 
 Titel: Laptop voor nabewerken
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 13:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik heb behoefte aan een laptop waarmee ik, meteen na een voetbalwedstrijd, maximaal 5 foto's moet nabewerken en via de mail moet versturen. Aangezien ik thuis mijn foto's op een iMac bewerk leek een MBP de meest logische keus. Mijn budget is ongeveer €650,- en daar koop ik een 2,5 tot 3 jaar oude MBP voor. Nu bedacht ik het volgende.

Ik koop een nieuwe (Windows) laptop en een Spyder 4. De laatste kost ongeveer €150,- dus heb ik €500 voor een laptop. Tegenwoordig zijn er een aantal merken die LED schermen in hun laptops doen en met de Spyder 4 kun je, tenminste dat heb ik gelezen, ook een LED scherm kalibreren.
Ik zag bv een Dell Inspiron met een 2e generatie I5-2450M processor, 4Gb 1.333MHz geheugen en een Intel Grapische 3000 kaart voor €489,-. Volgens mij is dat wel goed genoeg om een paar foto's na te bewerken met LR4 en ze via de mail op te sturen.

Wat denken jullie van mijn plan en, als jullie toch aan het denken zijn, is Dell een goede keus? Ik lees wel goeie recensies, vooral van het scherm.
Alle andere voorstellen mbt het merk zijn natuurlijk welkom.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 18:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vergeet de licentie van Photoshop niet als je dat gebruikt, volgens mij kan je die nml niet op zowel Windows als MacOSX gebruiken. Lightroom volgens mij wel.
Zorg er ook voor dat je laptop een slot heeft, zodat je de laptop ook ergens kan achterlaten en zo de dief die zonder voorbedachte rade langskomt het lastiger maakt om de laptop mee te nemen!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 18:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
en even nakijken of fatsoenlijke led schermen ook in die goedkopere laptops zitten. Want meestal wordt de prijs van een laptop voor een groot deel bepaald door het scherm.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 18:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Flipperkoning: Ik gebruik alleen LR. De laptop achterlaten is geen probleem. Ik maak foto's voor Roda JC en daar is altijd iemand van het personeel in de persruimte tijdens het voetballen. Iedere fotograaf laat zijn laptop daar achter.

@Rene: Dat blijft de vraag waar ik mee zit. Tot nog toe is de Dell de betaalbaarste met een, volgens de reviews, goed scherm. Asus schijnt ook wel goed te scoren maar die zijn weer wat duurder.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 19:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
2e hands lenovo thinkpad is misschien ook een optie?
die hebben matte schermen, zodat je geen last hebt van reflecites van lampen en dergelijke tijdens het editten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Sep 2012 13:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Leviono's hebben inderdaad goede schermen als ik de reviews mag geloven. Bovendien zijn ze zelfs met een i5 betaalbaar. Goeie tip!

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden