[ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Epson 3880
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 09:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo,

Voor mijn opleiding moet ik een fotoprinter hebben die minstens A4 print.
Nou vind ik persoonlijk een foto op A4 niet echt bijzonder. Dus ben ik gelijk gaan kijken naar een A3 printer.
Maar al snel las ik overal over de Epson 3880. Alles bij elkaar zag dit er wel heel erg aantrekkelijk uit.
Als ik kijk naar andere merken (hp en canon) hebben die niet echt iets dat hier tegen op kan. Klopt dit?
Ook als je verder naar Epson kijkt kom je uit op de 4900. Voordelen en nadelen hiervan bekeken en het lijkt me dat ik liever de 3880 heb.
Wat zeggen jullie? Gewoon voor de 3880 gaan of zijn er nog andere printers waar ik naar moet kijken?

Groeten,
Niels Jansen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 13:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je zou eens kunnen kijken of er niet een oud FOAC student is die zijn/haar 3800 of 3880 te koop heeft staan, net als de lichtmeter die in het eerste jaar nodig is worden deze dingen vaak na de opleiding in de verkoop gedaan!
Voordeel van de 38xx is dat de prijs van de inkt cartridges 5 keer duurder zijn dan voor de 2880/3000, terwijl er 8 keer meer inkt in zit, tenzij dit weer veranderd is.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 14:04 
 Profiel
Dus je moet een A4 printer aanschaffen en dan ga je kijken bij de A2+ printers ?????
Ik dacht dat studenten meestal krap zaten ;) A2+ printwerk zou ik overlaten aan de vakman.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 14:42 
 WWW  Profiel
Waarom? als je op A5 kan printen kan je ook op A2 printen. Het is alleen wat groter en duurder. Maar het is dezelfde printer.
Ik heb m ook nu, die 3880. Fijn ding hoor. Inkt is wel even een inverstering. Maar fotografie is natuurlijk zowieso geen goedkope bezigheid.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 16:56 
 Profiel
Fokke van Saane schreef:

als je op A5 kan printen kan je ook op A2 printen.

:p
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 17:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op een A2 kunnen toch 4 A4tjes geprint worden, ik zie het probleem niet ;).
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 17:23 
 WWW  Profiel
Andersom kan ook. Je kan ook 4 A4 tjes printen. Plak ze aan elkaar en je hebt A2. Ik spreek uit ervaring! Toen heb ik 6 of 8 a4's aan elkaar geplakt omdat er alleen een A4 laserprinter beschikbaar was. Dat kon omdat ik het kunst kon noemen :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 19:13 
 WWW  Profiel
Ik sta voor dezelfde keuze. Deze maand ga ik starten aan de FOAC en ben aan het twijfelen tussen de R3000 en de R3880. De laatste heeft op dit moment mijn voorkeur vanwege de grotere inkt cartridges. Maar hij is wel ong. 400 duurder in de aanschaf.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 19:30 
 Profiel
lekker laten printen. profotonet heb je ook binnen een dag binnen en is echt goedkoper dan eigen papier en inkt en printer.

maar ja.... accademie studenten en kleuters hebben wel wat gemeen: "selluf doen".... :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 20:25 
 WWW  Profiel
Je ziet toch niet op de academie om het te laten doen? Dan kan je ook een fotograaf inhuren. Doe je je eindexamen gelijk, scheelt je 3 jaar college geld en dat is best veel op de FOAC.
Inderdaad, zelf doen. Niet omdat het goedkoper is maar omdat het leerzaam is.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2012 21:17 
 WWW  Profiel
Volgens de Epson verkoper op de beurs verschillen de lijnen in Epson printers voornamelijk in de grootte van de printcartridges. Dat betekent dat de duurdere printers per print goedkoper zijn. Maar dat bespaart dus pas wat als je voldoende print.
Als je niet de ambitie hebt om na je opleiding zelf te blijven printen (maar de vraag is of je dat nu al weet; wellicht kun je het straks zo goed zelf dat je niet meer tevreden bent met wat anderen doen) is het misschien goedkoper om een model met kleinere cartridges te kopen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 07:57 
 WWW  Profiel
Heb je de plaats, koop dan een oudere epson 7600.
Met een beetje geluk vind je die voor 3-400 euro en kun je naar max a1
Hebben cartridges van 110 of 220ml en vaak worden die met de resterende cartridges verkocht.
Een hele fijne betrouwbare printer.

Ik laat nooit iets printen. Heb nu zelf de controle over het gehele proces.
Heerlijk om te doen.
www.collodion-art.blogspot.com

You don't take a picture, it's given to you

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 10:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Flipperkoning schreef:

Je zou eens kunnen kijken of er niet een oud FOAC student is die zijn/haar 3800 of 3880 te koop heeft staan, net als de lichtmeter die in het eerste jaar nodig is worden deze dingen vaak na de opleiding in de verkoop gedaan!
Voordeel van de 38xx is dat de prijs van de inkt cartridges 5 keer duurder zijn dan voor de 2880/3000, terwijl er 8 keer meer inkt in zit, tenzij dit weer veranderd is.

Ik kan hem inderdaad tweedehands kopen. Maar dan moet ik er waarschijnlijk nog wel inkt bij kopen. Als ik hem nieuw koop zit er inkt bij (t.w.v. 450 euro). Of heb ik nu ongelijk ?

eos4all schreef:

Dus je moet een A4 printer aanschaffen en dan ga je kijken bij de A2+ printers ?????
Ik dacht dat studenten meestal krap zaten ;) A2+ printwerk zou ik overlaten aan de vakman.

Zoals ik zei moet hij minimaal A4 kunnen printen. En ik zei ook dat ik naar een A3 printer ging kijken en zo op de A2 uit kwam.

Fokke van Saane schreef:

Andersom kan ook. Je kan ook 4 A4 tjes printen. Plak ze aan elkaar en je hebt A2. Ik spreek uit ervaring! Toen heb ik 6 of 8 a4's aan elkaar geplakt omdat er alleen een A4 laserprinter beschikbaar was. Dat kon omdat ik het kunst kon noemen :-)

Ik weet niet of ik dat zo op de FOAC wel kunst mag noemen :P.

mgifotografie.nl schreef:

Ik sta voor dezelfde keuze. Deze maand ga ik starten aan de FOAC en ben aan het twijfelen tussen de R3000 en de R3880. De laatste heeft op dit moment mijn voorkeur vanwege de grotere inkt cartridges. Maar hij is wel ong. 400 duurder in de aanschaf.

Waar ga je naar de FOAC?

eos4all schreef:

lekker laten printen. profotonet heb je ook binnen een dag binnen en is echt goedkoper dan eigen papier en inkt en printer.

maar ja.... accademie studenten en kleuters hebben wel wat gemeen: "selluf doen".... :)

Ik ben inderdaad ook heel erg eigenwijs :). Aangezien ik sws zelf moet gaan printen lijkt het me fijn om ook gelijk groot te kunnen printen. Daar komt ook nog bij dat, zoals ik al had gezegd, A4 geen formaat vind om foto's op de printen. Dus dan zou ik sws al naar A3 gaan.

Fokke van Saane schreef:

Je ziet toch niet op de academie om het te laten doen? Dan kan je ook een fotograaf inhuren. Doe je je eindexamen gelijk, scheelt je 3 jaar college geld en dat is best veel op de FOAC.
Inderdaad, zelf doen. Niet omdat het goedkoper is maar omdat het leerzaam is.

Leerzaam en interessant. Ik merk nu, tijdens het zoeken naar de printer dat ik mijn foto's op sommige punten al beter begrijp. Hier gaat het dan vooral om kleur.

alex from holland schreef:

Heb je de plaats, koop dan een oudere epson 7600.
Met een beetje geluk vind je die voor 3-400 euro en kun je naar max a1
Hebben cartridges van 110 of 220ml en vaak worden die met de resterende cartridges verkocht.
Een hele fijne betrouwbare printer.

Ik laat nooit iets printen. Heb nu zelf de controle over het gehele proces.
Heerlijk om te doen.

Oef, dat ziet er wel interessant uit. Maar nee, daar heb ik inderdaad geen plaats voor :).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 10:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens mij zitten bij printers nooit de volledige cartridges erbij, net als bij scheermesjes!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 11:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik lees overal dat je wel volledig gevulde cartridges krijgt. Maar je bent wel wat inkt kwijt aan spoelen en leidingen vullen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 12:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat van die leidingen vullen klopt; kan tot 1/3 cartridge zijn.
Je zou trouwens ook nog kunnen kijken naar de Canon IPF-reeks (minder populair in de markt, maar ik ben er erg tevreden over). Je kan bijv. kijken naar een 'ouwe' IPF5000 (tot A2+)
Canon heeft vrij recent ook nog die pro-huppelepup uitgebracht.

Nog een optie is een wat ouder model (Epson R2400, R2800, R2880 of R3800 of R4900(?)). Je inktkosten zijn bij een kleinere printer vaak wel een stukje hoger, maar zelf printen kost een bak meer dan de Hema...

Let er vooral op dat je pigment-inkt kiest (hebben de meeste meer serieuze printers).
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 12:20 
 Profiel
Hou er bij prijsvergelijkingen rekening mee dat Canon over het algemeen géén volle cartridges meelevert met de printer.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 13:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb even gekeken naar de canon. Printkwaliteit schijnt ongeveer hetzelfde te zijn (mag je ook wel verwachten eigenlijk) en voor de rest zijn er wat verschillen die denk ik meer persoonlijk zijn. De IPF5000 komt volgens mij heel erg overeen met de epson 4900.
Ik had zelf al bedacht dat de epson 3880 mij beter zou passen dan de 4900. Dus ik denk dat dat in het geval 3880 tegen IPF5000 ook zo is.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 13:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
tegenwoordig zit Canon op de IPFx300-series. De IPF5000 is al wat ouder. Ook enorm lomp, trouwens: 20kg en een meter breed. Dus als de ruimte beperkt is: Epsons zijn iha een stuk compacter.
Groot voordeel (voor mijn gebruik) is dat de Canon zowel matzwart als fotozwart paraat heeft en je dus geen cartridge hoeft te wisselen als je afwisselend mat en glans print.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 14:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ruimte kan met die canon inderdaad nog wel eens een probleem worden!
Dat hij niet van cartridge hoeft te wisselen en dat je dus geen inkt verliest is wel een groot voordeel... Toch zal ik niet veel afwisselen met papiersoorten. Maar is wel iets om mee te nemen bij de keuze!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 18:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De 3880 heeft volgens mij ook gewoon een mat en foto zwart in de printer zitten en hoef je dus niet steeds te wisselen zoals je met de oudere modellen wel moet doen!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2012 18:16 
 WWW  Profiel
Bij de 3880 zijn zowel de mat als photo black cartridges geplaatst, alleen moet tijdens het wisselen van black naar matte (en vv) wel gespoeld worden (en dus inktverlies).

neliss94 schreef:

mgifotografie.nl schreef:

Waar ga je naar de FOAC?

Ik ga naar Amsterdam, en jij?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 07:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De 3880 moet inderdaad wisselsen, dit doet hij zelf, maar je verliest daardoor wel inkt.

Oh ik ga naar Groningen, gaan we elkaar dus niet tegen komen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 10:16 
 WWW  Profiel
Wat zijn de verschillen tussen de 4900 en de 3880 en waarom verkies je de 3880?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 12:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voordelen 4900:
-rol papier.
-"900 serie inktset" (schijnt maar ietsje beter te zijn dan die in de 3880, bijna niet te merken).
-sneller (maakt mij niet heel veel uit, de 3880 is ook niet extreem langzaam).
-iets goedkoper in gebruik.

Voordelen 3880:
-de 4900 moet vaak (dagelijks) gebruikt worden omdat hij anders minder presteert/gespoeld moet worden (kost weer meer inkt).
-veel kleiner (groot is niet onmogelijk maar klein is wel fijn! Ik heb ook niet heeeel veel ruimte).
-hij is een stuk goedkoper in de aanschaf.
-hij zou iets beter zijn met gewoon papier (niet van de rol dus).
-kan ook klein printen (10x15 enzo). Niet dat ik dit heel vaak zou gebruiken, maar is wel makkelijk.

Volgens mij is dat het wel zo'n beetje. Zeg maar als iets niet klopt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 13:22 
 WWW  Profiel
Dank je. Vooral omdat deze verschillen mij bevestigen dat ik ook liever de 3880 heb. En die heb ik dus (sinds kort). :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 16:21 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Goeie keus, Fokke ;-)
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 16:51 
 WWW  Profiel
wat kan bevestiging toch fijn zijn! :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 17:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk nu toch dat ik ook gewoon voor de 3880 kies. Of misschien eventueel de 3800...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2012 18:13 
 WWW  Profiel
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de 3880 besteld.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden