[ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Titel: Re: Epson 3880
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2012 21:46 
 WWW  Profiel
Hier een aan de foac (Eindhoven) studerende R3000 gebruiker: Naar mijn idee leveren de Epsons met minder moeite een consistenter resultaat. Alsin eenmaal gecallibreerd en je hebt er geen omkijken meer naar. Canon gebruikers uit mijn klas hebben regelmatig onverklaarbare zwemen in hun afdrukken.

Blijf bij hetzelfde merk papier (Tip: Ilford premium glossy voor je standaard in te leveren opdrachten), dan hoef je ook niet telkens een ander type papier te calibreren.

Ik weet niet meer zeker of dat bij de 3880 ook zo is, maar de R3000 heeft 9 cartridges en 8 "inktpijpjes" wat resultreerd in inktverlies als je van fotozwart naar mat overschakeld, dat kan je stiekem best een boel inkt kosten als je dat vaker doet.

Een andere tip die je wellicht allang wist is dat je via 123inkt.nl echt een bak geld kunt besparen.

Ik heb nog een vraag aan andere R3000 gebruikers: In tegenstelling tot de verspilde-inkt reservoirs in de 3880 die gewoon te legen zijn, schijnt de R3000 een soort sponsjes te hebben die alleen door Epson te legen/reinigen/vervangen zijn. Heeft iemand dit al gehad, en hoeveel had je al geprint?

Veel plezier met je 3880!
Dubbelloops Canon en genoeg glasservies website

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Epson 3880
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Sep 2012 10:36 
 WWW  Profiel
De 3800 / 3880 zijn geweldige printers, ik heb een 3800 3 jaar gehad en daar met plezier mee gewerkt. Ik ben van een R800 naar een 2400 en toen de 3800 gegaan en al die tijd telkens bijgeleerd (je moet wel goed begrijpen hoe het werkt anders mislukken er veel afdrukken) Ik werk nu met een 7900 en alle opgedane kennis is inderdaad daar ook op van toepassing.

Papier is erg belangrijk, en samen met de juiste (originele) inkt de factor voor succes. Ik ben altijd bij de originele papieren gebleven van Epson zelf en vind die het beste en meest consistent qua voorspelbaar resultaat (al heeft Harman ook erg mooi papier).

Tip voor semi gloss is Traditional Photo Paper (echt heel mooi papier) en voor mat de Velvet Fine Art Paper of de Ultrasmooth Fine Art Paper (beetje gelig) Cold Press Bright (wit).

Epson besteed veel werk aan haar papier. Hier staat het uitgelegd, overigens staan niet alle maten hier genoemd volgens mij, je kunt aan de hand van je printermodel alle maten bekijken.

http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corpo ... paper/gfap

Als je gaat zoeken dan kun je ook veel recensies vinden en tips voor het gebruik. In dit geval de Hot en de Cold press papieren in combinatie met een 3880. http://www.ronmartblog.com/2011/02/epso ... eview.html

Veel succes !
Nikon spul.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Grijswaarden