[ 9 berichten ] 
 Titel: Epson Stylus Photo R2000 - Kleur Inktjet drukker
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Nov 2011 22:28 
 Profiel
Iemand ervaring mee? Wil al n tijd n A3 printer, om eens wat groters te kunnen printen......
Canon eos 40D-17/40,70/200,100macro,F-1,F1n,A-1, T-90, Eos 1,Eos 1RS,incl. glaswerk, G5, Yashica Mat 124G, Metz 45ct4, Kaiser klb en 6*6, en een vitrine vol oud klein spul, met als pronkstuk 'n Agfa Clack incl. clibo flitser.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Nov 2011 10:00 
 Profiel
Je weet dat dit een hele dure oplossing is om "eens wat groter" te kunnen printen? Per afdruk kom je een stuk duurder uit, dan bijv. profotonet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Nov 2011 14:10 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wat wil je printen? Kleur, Z/W? Op 'gewoon' fotopapier of ook mat, vezelpapier, board?

Wat denk je te winnen met een eigen printer? Lagere prijzen gaat je niet lukken, maar wel: flexibiliteit in papiersoorten en snel resultaat.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Nov 2011 21:50 
 Profiel
Prijzen van profotonet zijn ook nie mis, al snap ik dat je aanschafprijs van een printer natuurlijk door het aantal afdrukken moet delen......zal em ook voor gewone dingen gebruiken, text etc ( oud Lexmarkje doet t nie goed meer) en wil wel eens me urbex spul afgedrukt zien ( en macro's ook) .....en A3+ lijkt me een mooie maat.
Canon eos 40D-17/40,70/200,100macro,F-1,F1n,A-1, T-90, Eos 1,Eos 1RS,incl. glaswerk, G5, Yashica Mat 124G, Metz 45ct4, Kaiser klb en 6*6, en een vitrine vol oud klein spul, met als pronkstuk 'n Agfa Clack incl. clibo flitser.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Nov 2011 22:45 
 Profiel
Tja snap het wel, economisch gezien is het misschien niet slim. Maar wel een uitbreiding van de hobby. Ik zou dan wel liever voor een epson 3000 gaan. Vooral voor zw/wit veel mooier

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Nov 2011 19:04 
 Profiel
maikdebaik schreef:

Prijzen van profotonet zijn ook nie mis, al snap ik dat je aanschafprijs van een printer natuurlijk door het aantal afdrukken moet delen......zal em ook voor gewone dingen gebruiken, text etc ( oud Lexmarkje doet t nie goed meer) en wil wel eens me urbex spul afgedrukt zien ( en macro's ook) .....en A3+ lijkt me een mooie maat.

Zelfs als je de aanschafprijs niet meerekent zijn de afdrukken nog best duur door de dure (dat is trouwens niet Epson-specifiek) inkt.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Epson Stylus Photo R2000 - Kleur Inktjet drukker
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Nov 2011 20:49 
 Profiel
Dat is wellicht waar, maar met een Epson professionele fotoprinter kun je ook op fine-art papier afdrukken maken. Profotonet doet dat niet, en z/w afdrukken komen terug met een kleurenzweem.

Ik laat dat liever doen door whitewall.com, zij printen met een Epson 9900 op Hähnemuhle fine-art papier tegen een redelijke prijs. Zelf printen kost niet alleen meer geld, maar ook veel tijd en inspanning om het goed te kunnen doen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2011 09:59 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Maar het geeft wel een stuk meer voldoening als je het zelf doet en kunt ;)
Trouwens best goeie prijzen bij die whitewall; ik kom daar niet heel veel onder op A2... Ik denk dat ik rond de €5-10 ex BTW zit qua materiaal. Afschrijving en uren niet meegerekend.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2011 11:28 
 Profiel
Daar heb je helemaal gelijk in :) Het heeft ook wel iets om helemaal zelf van concept (van de foto) naar uiteindelijke product (print) te gaan. Maar als je ook nog bezig bent om je fotografische-visie te ontdekken kan het allemaal wat veel worden.

Prijzen zijn zeer goed inderdaad, maar ze doen er wel een paar dagen over om het op te sturen. Wat ze doen is printen op een grote rol waarbij de orders van meerdere klanten tegelijk uitgeprint worden om zo weinig mogelijk papier te verspillen. Zo kunnen ze de prijzen lager houden. Wat ik ook wel prettig vind is dat je er standaard een witte rand van 1cm aan alle kanten bij krijgt om zo het plaatsen achter een passe-partout makkelijk te maken.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 9 berichten ] 

Grijswaarden