[ 19 berichten ] 
 Titel: TabletPC of toch weer een laptop?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 20:22 
 Profiel
Als ik bij een klant aan het fotograferen ben, heb ik altijd een laptop bij me. Hier zet ik handmatig (cf-kaart uit de kamera, in de kaartlezer vd. laptop) de gemaakte foto's op. Zodat de klant de gemaakte foto op een groot beeldscherm goed kan bekijken en z'n akkoord geven. Tevens heb ik dan gelijk een backup. Nu valt mijn laptop, door het vele gebruik, bijna uit elkaar. Dus ben ik aan iets nieuws toe. Wat is raadzaam, gewoon weer een nieuwe snelle laptop of zo'n kek tabletPC-tje?
Of kunnen jullie zeggen hoe jullie het doen?
Oja, een Apple apparaat kommt nicht in frage :lol: (Vraag ook niet waarom, anders ben ik bang dat dit een Apple vs. Windows/Android topic wordt). Tenzij je echt een supergoed argument hebt (ships, nu geef ik toch weer iets toe)
Zijn er ook mogelijkheden om zo'n tablet aan je statief te bevestigen naast mijn kamera (Nikon D700)?
Mijn vraag geldt uiteraard ook voor gebruik in de studio.
Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring!

Groeten,

ziz
jaaaa.....okeeee....ff lachen....[KLIK]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 20:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
met een nicht im fragge appleapparaat, dat is hoe ik het doe.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 20:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
wat is een tabletpc? Is die zoveel kleiner, handiger, goedkoper dan een laptop dat je het overweegt?

Ik ga nog een potje carcassonne spelen op dat appleapparaat.. tot straks
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 20:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De iPad met camera connecter kan de fotos laten zien als je ze van de camera of kaart inleest, niet tijdens het fotograferen.
Wel kan je dit doen door de de camera aan een computer te hangen en deze met een wifi verbinding en de onone app camera remote, dan kan je met de iPad of iPhone de camera bedienen en meteen de foto bekijken.

Maar als je iets anders wil hebben kan ik je niet helpen, werk alleen met Apple computers.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 22:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom gebruik je geen kabel vanaf je camera naar laptop?
Je kan ook gebruik maken van een bijv. een eye-fi kaartje in je camera en zo via wifi direct de foto's op je ipad/android tablet of laptop bekijken. Als er geen hotspot in de buurt zal het eye-fi kaartje als hotspot fungeren maar hierdoor zal alles wel flink trager worden.

Voor meer tether accessoires(zoals tafeltjes voor je laptop naast je cam), check bijv. http://www.tethertools.com/ ;)
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Aug 2011 23:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Qua hardware zou ik een Asus EeePad Transformer nemen, maar omdat de vraag voor mij niet speelt heb ik me totaal niet in de softwarekant verdiept.
De Transformer is een goede tablet, en toch hoef je het keyboard niet te missen. Ten opzichte van gelijkgeprijsde laptops mis je rekenkracht, maar voor het laten zien van de foto's heb je dat toch niet nodig, en is dat IPS-panel wel ideaal.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: TabletPC of toch weer een laptop?
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Aug 2011 19:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op een laptop kun je LR of PS installeren.
Ik luister nu maar een stukkie muziek op mien applepad. Snap niet waar dit toe doet, maar iedereen dost het. Maar je mote niet verge ten de teal in de juiced stand te plaster.
"Euhm, dat soort dingen ja"

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 09:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
of joe set gewone die teal control uit ;)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 15:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hmm.. arumes, wat voor software/hardware mods gebruik je dan op die tablet?
Dat die transformer met ips een leuk ding is zal best maar hoe kun je dan die functionaliteit verkrijgen?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2011 21:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wij hebben op het werk twee tablets en een laptop, ik grijp toch het makkelijkste naar de laptop als ik camera's moet instellen (Bij ons soort camera's is dat nodig omdat er geen zoeker of schermpje opzit)

De tablet voelt toch te teer aan, het scherm is niet van een geweldige kwaliteit (touch screen) en het scherm is ook nog eens een keer klein. Daarnaast is de laptop voor hetzelfde geld ook vele malen rapper.
Het draaimechanisme van het tabletscherm is nu ook niet echt gemaakt om redelijk intensief gebruikt te worden, het touchscreenpennetje raakt zoek of zo.

Een tablet klinkt leuk, maar een goede tablet is gewoon duur. Dan komt een Apple weer wel in bereik. Een echt kwalitatief fatsoenlijke tablet is ook wel een stuk duurder dan een ipad
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel: Re: TabletPC of toch weer een laptop?
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2011 14:45 
 Profiel
Ik neig toch weer naar een taptop. Die tablets zien er wel erg strak uit, maar volgens mij zijn deze toch te traag, en te weinig opslagcapaciteit voor dit soort werk.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb gisteren weer (noodgedwongen) met de tablet gewerkt omdat ik de laptop niet kon vinden.
Ja, de laptop is toch veel fijner omdat het scherm gewoon beter is en dat ding vele malen sneller is (Een I5 laptop tegenover een Atom tablet)
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:57 
 WWW  Profiel
Als het puur is om de foto's snel te bekijken is een tablet een leuke optie. Wil je ook een beetje kunnen bewerken dan loop je snel tegen beperkingen op lijkt me. Wat scherm betreft lijkt, als je de geruchten moet geloven, de iPad 3 misschien het wachten waard. 2048x1536 pixels in 10" is haarscherp natuurlijk. Maar met max 64GB opslag is dat mogelijk te beperkt en volgens weer andere geruchten kan het toch nog tot 2012 duren voordat ie uit komt. Ik heb zelf geen ervaringen met andere tablets maar die zullen voor het tonen van foto's ook prima werken. Voordeel van een laptop is natuurlijk wel een groter scherm met meer pixels maar ook stuk duurder als je em voornamelijk als fotolijstje gebruikt.
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2011 16:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het nadeel van geruchten en andere toekomstvisies is dat er ALTIJD een beter product aan zit te komen. Dan kan je wel blijven wachten...
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2011 23:07 
 WWW  Profiel
Arumes schreef:

Het nadeel van geruchten en andere toekomstvisies is dat er ALTIJD een beter product aan zit te komen. Dan kan je wel blijven wachten...

Helemaal mee eens. Maar zo'n hoge resolutie op een tablet maakt het wel een heel fijn apparaat om foto's mee te boordelen.
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Aug 2011 13:00 
 WWW  Profiel
Ik zit met dezelfde kwestie; Foto's showen op een ipad of andere tablet is hardstikke mooi en ziet er gelikt uit. Toch weet je op voorhand al dat je t.z.t toch wat kleine bewerkingen wil doen en bijv een paar standaardinstellingen wil laten uitvoeren op de foto's die je via tethering schiet, dan kom je toch weer heel snel bij een fatsoenlijke laptop uit.
Dubbelloops Canon en genoeg glasservies website

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2012 10:36 
 Profiel
Ff een update:
Heb toch een laptop gekocht. En ben hier heel blij mee. Heb een tablet van een collega voor een paar dagen kunnen lenen..en nee, geef mij maar gewoon een snelle laptop.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2012 10:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goede keus, lijkt me.
Ik gebruik altijd een 5m usb kabel en schiet tethered. De camera/software (Canon DPP) stel ik dan zo in dat de foto's zowel op het kaartje als via USB naar de laptop verzonden worden. Heb ik direct een backup.
DPP is dan daarbij een stuk sneller dan bijvoorbeeld de tethered shooting optie in Lightroom.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2012 13:26 
 Profiel
Hier the same...gebruik echter NikonCapture omdat ik met Nikon fotografeer.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden