[ 14 berichten ] 
 Titel: upgraden van imac 24" 2.4Gz 4G naar Mac Mini 2.3Ghz i5?
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Aug 2011 21:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
hallo

Is er hier iemand die mij kan vertellen of het gunstig is om up? te graden van een

iMac 24" iMac uit 2007
2,4Ghz
4G ram

naar een

Mac Mini
2.3 Ghz i5
2 tot 8 G ram

of zal dit weinig verschil uitmaken?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Aug 2011 22:07 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Als je een nieuwe Mac mini overweegt, misschien z'n grotere broer (2.5GHz) nemen.

New Mac minis deliver serious performance - Latest models get faster, cheaper, and more expandable, but lose the optical drive

Citaat:

As with previous Mac minis, perhaps the bigger question is one of relative value: How does the Mac mini stack up against Apple’s other desktops? If you’ve already got a decent display, keyboard, and pointing device, the cheapest iMac is $400 to $600 more than a mini. But if you plan to buy new peripherals, the iMac starts to look more appealing, especially compared to the $799 mini: The $1199 iMac (Mid 2011) gives you a 21.5-inch display with a camera, significantly better performance (thanks to a more-powerful processor, a better GPU, and a faster hard drive), 4GB of RAM, an optical drive, stereo speakers, a keyboard, and a Magic Mouse or Magic Trackpad in an uncluttered, all-in-one package.

Of een nieuwe iMac. :Y

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Aug 2011 22:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.primatelabs.ca/geekbench/mac-benchmarks/

Misschien heb je hier wat aan?

Ik zit zelf ook sterk te denken aan een i5 2,3Ghz en dan voor 50,= 8 Gb erin pluggen.
Het lijkt me best een snelle oplossing voor een 2e werkplek icm een fijn scherm.
Sinds kort een iMac 27" i7 3,4 Ghz met 12 Gb thuis en ik moet zeggen...de komende 3 jaar kan ik wel weer vooruit :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Aug 2011 07:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het is een beetje jammer (vind ik) dat alleen de Mac mini Server met een quad-core processor te krijgen is. De gewone mini's hebben allemaal een dual-core processor. In programma's als Photoshop heb je zeker profijt van meerdere cores.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Aug 2011 21:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dan koop je toch die server versie en installeer je er gewoon lion op. Dat gaat zonder problemen.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2011 14:07 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nadeel van de Mac mini Server versie is dat die alleen met de Intel HD 3000 te krijgen is, en niet met de AMD Radeon HD 6630M.

Alles in overweging nemend zou ik voor de 2.5GHz Mac mini gaan, die met de AMD Radeon HD 6630M dus.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2011 15:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
tja... ik weet niet of die HD3000 echt een nadeel is als je vooral photoshop achtige tools gebruikt. Snelle videokaart is leuk, als je ook software hebt die daar extensief gebruik van maakt. En photoshop gebruikt de GPU voor zover ik weet vooral als je 3D bewerkingen gaat doen, en minder voor het normale crop, copy/paste, adjustment layer werk.

Als je hardcore wilt gaan gamen, ben je beter af met een xbox/ps3 of iets in die trend ;)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: upgraden van imac 24" 2.4Gz 4G naar Mac Mini 2.3Ghz i5?
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2011 09:25 
 Profiel
Is niet helemaal waar, voor complexe 2D berekeningen wordt soms ook de videokaart gebruikt. Ik weet niet of Photoshop zelf dit al doet, maar verschillende plug-ins wel. Zoals Silver efex pro 2. Voor sommige plug-ins, zoals Focal Point 2 en Perfect Resize 7, is een aparte GPU met eigen geheugen zelfs verplicht.

Maar dat hangt er dus vanaf of je dit wilt gebruiken. Ik heb ook heel even getwijfeld of ik mijn eigen scherm + mini moest gaan gebruiken, maar uiteindelijk toch voor een 21.5" iMac gekozen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2011 12:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is dus precies wat ik in mijn 2e zin zeg ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Aug 2011 20:29 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hier nog wat recente Aperture benchmarks (helaas niet voor de Mac mini):
APERTURE SHOOTOUT: Three 2011 Mac Laptops versus Two Mac Desktops.

Zowel veul cores alsook een "dedicated GPU" helpen.

Interessant: hex-core Mac Pro verliest van de iMac.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Aug 2011 21:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nieuwe iMac loopt als een tierelier (hier een 3.4 i7 met een radeon 2GB 6970m), zelfs gamen is zeer goed te doen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Aug 2011 21:42 
 WWW  Profiel
bakman schreef:

Nieuwe iMac loopt als een tierelier (hier een 3.4 i7 met een radeon 2GB 6970m), zelfs gamen is zeer goed te doen.

met dergelijke specs niet verwonderlijk he
nikon stuff

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Aug 2011 09:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pieterr schreef:

Interessant: hex-core Mac Pro verliest van de iMac.

Logisch... nieuwe i7 core is echt erg vlot... Het is een kwestie van wachten tot er een nieuwe macpro komt. Maar over het algemeen kopen mensen macpro's omdat daar raidcontrollers, meerdere disks etc. etc. in passen. Maar lullig is het wel dat een iMac die 1/3 van de prijs kost qua rauwe CPU perfomance rondjes erom heen loopt ;)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Aug 2011 10:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Rene schreef:

Het is een kwestie van wachten tot er een nieuwe macpro komt.

Inderdaad. 2012 voor de Xeon E5. Tegen die tijd koop je dan ook een iMac met "Ivy Bridge" CPU. De tijd dat de Mac Pro's factoren sneller waren dan de iMacs ligt inmiddels achter ons.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 14 berichten ] 

Grijswaarden