[ 7 berichten ] 
 Titel: Prius..... de nieuwe auto voor de fotograaf op locatie?
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jul 2011 10:47 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik las zojuist een bericht op tweakers

het eerste dat bij me op kwam, handig voor een fotograaf die op locatie een fotoshoot wil doen.
Als er dan als optie ook nog eens een flinke kabel-haspel ipv het reservewiel mogelijk is, dan gaat er een heel nieuwe wereld open.

Maar nu een serieuze vraag van me. Ik heb 2x een D-Lite-it 4 To Go (400ws) flitsset.
Ik vind niet direct het minimale amperage dat nodig is om deze verlichting up&running te houden.
Maar een schatting:
100watt instellamp
400ws max met een laadtijd van 1,2 sec.

Ik zou zeggen dat ik dan grofweg per flitskop een piekbelasting van 500watt (230V, 2,2A) nodig zou hebben. En dus het dubbele 1000watt 5A voor een aggregaatje, niet?
Een google gaf me DIT als resultaat.

Ik zal natuurlijk vooruit moeten denken en rekening moeten houden met andere energie-slurpers die je eventueel nodig kan hebben op locatie zoals andere verlichting, ventilator, rookmachine, waterpomp...etc. etc.

Is 400,- een normaal bedrag voor een aggregaat van 1000watt?
Mis ik zaken waar ik nog geen rekening mee heb gehouden?
Hebben jullie een referentie van een betaalbaar merk generator?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jul 2011 11:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Volgens mij had iemand hier (van Lawick?) ooit een paar flitskoppen opgeblazen met een goedkope generator.
Die dingen kunnen vaak het vermogen wel leveren, maar is de kwaliteit van de omvormer een probleem. Die condensatoren in de koppen vinden een blokgolf vaak niet zo prettig...

Maar da's ook de reden dat zo'n tronix explorer 2400Ws (in feite een accu+omvormer) ook wat centen kost.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jul 2011 15:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Kijk,
ik wist niet eens af van deze oplossing.
Dus geen aggregaat gebrom, en te lezen aan het aantal flitsen genoeg voor een opdracht op locatie tov de prijs van een aggregaat. Dank voor de info.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jul 2011 19:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb ook ooit een keer een filtsset opgeblazen met een aggregaat. Verder nooit meer echt in verdiept maar lijkt me verstandig eerst e.e.a. even te onderzoeken voordat je tot aankoop overgaat.
Boor- en zaagmachines draaien doorgaans best op zo'n ding maar lampjes dus schijnbaar niet.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jul 2011 07:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik werk met enige regelmaat buiten. Met aggregaat. De versie die we nu hebben is vrij stil en zuinig. Heel de dag stroom en de tank is nog niet half leeg. Maar ondanks dat hij stiller is dan de vorige ben ik wel blij als hij aan het einde van de dag uit kan. Het is toch continu dat gebrom. En dan staat hij ongeveer 40 meter weg.

Qua uitgangsspanning durf ik het niet te zeggen, ik druk op knopjes ;D We hebben wel een losse voeding tussen onze camera's en de stroomaanvoer zitten. Anders werkt het helemaal niet
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jul 2011 08:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vermoed/ga er van uit dat bij een goed aggegraat (<> bouwmarktding van 100 euro) ook een goede dynamo/omvormer/stabilisatie is ingebouwd.
Je zou wellicht ook een (goeie) UPS tussen je lampen en het aggregaat kunnen hangen om de klappen op te vangen (maar ik garandeer niets :) ).

De vraag is of het prijstechnisch dan niet handiger is om een Tronix te kopen, tenzij je inderdaad de hele dag op stap bent...
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel: This is World...
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Nov 2017 17:50 
 WWW  Profiel
World shopping №1 Aliexpress
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ]