[ 14 berichten ] 
 Titel: toets macbook pro stuk
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Apr 2011 19:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gisteren is er een toets (pijltje naar rechts) van mijn early 2008 Macbook Pro (laatste pre-unibody) gevallen (beter gezegd, ik heb 'm opgezogen). Heb de toets nog wel, maar er mist een stukje van het bevestigingsmechanisme. Het zou dus kunnen dat ik met een andere pijltjestoets of 1 van de bovenste rij ook geholpen ben, mits daar hetzelfde mechanisme in zit en dat los te halen is.

Dus mijn vraag is: heeft iemand nog een oud toetsenbord van deze MBP liggen, of weet iemand een adresje? Ik heb al wel een Amerikaanse webshop gevonden die losse toetsen verkoopt, maar het zou een stuk handiger zijn als ik in Nederland wat kan vinden.

(een heel nieuw toetsenbord gaat minstens 100 euro kosten, das niet echt een optie ;))

Licht Donker  
.
 Titel: Re: toets macbook pro stuk
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Apr 2011 21:24 
 Profiel
Hebben die gewone toetsenborden niet de zelfde toetsen, op de kleur na? Kan me voorstellen dat mensen eerder zoiets hebben rondslingeren dan een los laptop toetsenbord.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Apr 2011 21:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee ik heb andere toetsen, die toetsen gebruiken ze pas vanaf de unibodies op de MBP.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2011 08:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
voordeel is dat die cursor keys voor alle talen hetzelfde zijn, deze gasten in de UK hebben nog een Deense variant liggen : http://www.thebookyard.com/product.php? ... ts_id=4099

Of anders ff met LJS bellen om te kijken of ze toevallig iets hebben liggen? (http://ljs.nl/service)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2011 08:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Van de oude (volledig alu-kleurige) MBP's zijn er bij de gemiddelde APR nog wel losse toetsen te krijgen, al dan niet via Technische Dienst. Voor de nieuwe unibodies (zwarte toetsen) is dit niet het geval. Tenminste, dit was zo bij de APR waar ik heb gewerkt. (iAmStore)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2011 12:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Schijnt te heersen volgens mij. Zelfde toets is bij mij ook kapot... Mocht je de oplossing hebben gevonden dan zou ik dat graag vernemen.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2011 20:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@René: ok tnx, ik zal LJS morgen even bellen. En anders zou een losse toets bestellen bij die UK shop ook nog een optie zijn, zal wel sneller zijn dan de VS.

@Ambulant: hier in Groningen hadden ze niks liggen in ieder geval. Maar ik kan eens wat gaan rondbellen als LJS niks heeft.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2011 16:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nog even een update: heb gebeld met LJS, en ze gaan een toets opsturen! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2011 10:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
great success :)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Apr 2011 17:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En inmiddels binnen :)

Is het trouwens normaal dat die toets een beetje schuin staat (links omhoog) of heb ik 'm nou niet helemaal goed vastgemaakt?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Apr 2011 10:54 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hij hoort vlak te zitten.
Gearwhore

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Apr 2011 13:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Hij zit verder wel goed vast..

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Apr 2011 13:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien kan Youtube je wat verder helpen:
http://www.youtube.com/results?search_query=fix+macbook+pro+key&aq=o

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Apr 2011 15:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben er al achter, bij nadere inspectie bleek het metalen haakje aan de linkerkant wat omhoog gebogen te zijn, na terugbuigen zit de toets weer aardig recht :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 14 berichten ] 

Grijswaarden