[ 16 berichten ] 
 Titel: Goede specificaties voor het draaien van adobe cs5?
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Nov 2010 17:15 
 Profiel
Ik zou graag vragen wat jullie vinden van deze set up voor het verwerken van foto's en een beetje video.

Zowel scherm als Pc zou ik willen kopen, naar mijn inzicht zwaar genoeg om deze te draaien.
En heeft iemand misschien ervaring met de pc of het scherm?

Pc: HPE 45O BE

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho/WF06b/12454-12454-3329740-64546-64546-4269972-4337765.html?jumpid=reg_R1002_BENL

Scherm Dell U2711
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&sku=381158

Bij voorbaat dank
Gijsen
Canon Eos 30D - Tamron 18 - 250 - Canon 28 - 300 - Canon speedlite 580ExII

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Nov 2010 17:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je hebt een hoge prijsklasse.
Maar bij een PC uit die klasse zou ik toch zeggen dat een on-board videokaartje (want waar haalt een normale kaart zijn shared-memory vandaan?) toch niet echt de aanbeveling heeft.
De voeding vind ik voor een dergelijk systeem ook wel aan de lage kant.
En een enkele harde schijf van 2TB is heel grappig, maar wel een beetje de bottleneck in je systeem. Pak bijvoorbeeld een schijf voor je programma's, eentje als swap disk voor windows en eentje als swapdisk voor PS, dan loopt het een stuk beter. Sla je bestanden lekker extern op op bijvoorbeeld een nas.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2010 18:09 
 Profiel
De hoge prijsklasse is inderdaad hoog ik zou ook niet kopen alsk ik geen korting kreeg(groeps aankoop).
Die shared memory heb ik mij ook afgevraagd? Er staat toch grafische kaart: GeForce GTX 260 dus naar mijn weten is deze extern?

Hardeschijf word enkel gebruikt voor data opslag. Ik heb hier nog 2 schijven van 250 gb die ik er wil in steken met een raid controller en configuratie raid 0.
Zou PS zo ook niet evensnel draaien?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Nov 2010 18:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb onlangs een systeem voor 650,- gekocht (wel zelf in elkaar gezet) en dat voldoet meer dan prima. Alles loopt perfect en lekker snel. Ik denk dat wat jij aangeeft een beetje overkill is. Het kan met goedkopere systemen ook perfect, maar het is maar net waar je waarde aan hecht.

Ik heb dit systeem:
Code:
AMD Phenom II X6 1055T 2.80GHz 6MB AM3 Box (processor)
Asus M4A87TD/USB3 AMD 870, SATA600 RAID, GLAN (moederbord)
Cooler Master Midi Tower Sileo 500 ATX No PSU (zwart) (geisoleerd aan de binnenkant voor een ultrastille pc)
Cooler Master Processor Koeler V6 GT, AMD & Intel (processor koeler)
Cooler Master Voeding Silent Pro M 700W, Modulair (voeding)
OCZ 2x2GB DDR3 1600 Mhz (intern geheugen)
ATI Radeon 5770 1GB (Videokaart)
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ

Ik heb 1TB C schijf en een NAS met 4 schijven van 2 TB eht enige wat in dit systeem sneller kan is de harde schijf daar zou ik nog een SSD voor kunnen aanschaffen.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Nov 2010 12:26 
 Profiel
Ja dat is een mooi systeempje wat je hebt! Maar de korting die we krijgen is als volgt. 3jaar lang word er maandelijks 15euro afgehouden na drie jaar geef je de pc terug of je koopt hem dan voor 100 euro, als we dan de som maken 15euro*12maanden*3jaar + 100 = 640euro, en ik vind dit dan een geweldig bod..? We hebben ook nog andere keuzes maar dat zijn laptops..

Dus eigenlijk lijkt me dit een zeer goede koop

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Nov 2010 10:35 
 Profiel
Voor dat aanbod meteen doen want het is een beest van een systeem en zal lekker vlot draaien.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jan 2011 22:59 
 Profiel
Ben er content van , Het is echt een geweldig systeem. Een aanrader! Zeker het scherm vind ik echt een must, zuiver, zeer mooie kleuren. Zwart = Zwart !

Bedankt voor jullie reacties !

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jan 2011 19:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ziet er inderdaad uit als een krachtig systeem, heb zelf net ook een krachtige computer aangeschaft voor zo'n 1000 euro en daarop gaat foto en videobewerking met bijvoorbeeld cs5 echt heel makkelijk!
"The only real valuable thing is intuition."

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Feb 2011 13:33 
 Profiel
Voor een supersnel systeem zou ik kiezen voor een SSD HD voor je systeem welke uiteraard 64 bits is, vervolgens voor je bestanden een snelle raid zet van 4 schrijven is meteen veilig. In CS 5 gaat je GPU ook meespelen dus graag een met 1GB DDR5 geheugen. Ik hoop voor jouw dat je het genoemde systeem voor de helft van de prijs kan krijgen anders zou ik zelf gaan bouwen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Feb 2011 20:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Frogmen, vergeet je voor het gemak even de nadelen van een SSD te vermelden? zoals Defragmentatie en aanschafprijs?...
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Defragmentatie is juist niet iets waar een SSD last van heeft, gezien er geen bewegende delen zijn en de data niet 'op volgorde' wordt neergezet (en er ook geen gaten in de volgorde kunnen ontstaan) Aanschafprijs wordt steeds beter, voor een 60gb vertex 2 betaal je ongeveer 100 euro.
Wat nog een mooi voordeel van een SSD is dat als ie ooit stuk gaat, de data altijd leesbaar blijft. Jaren is de harde schijf de bottleneck geweest, het is de allerbeste upgrade die je kunt doen.
Canon 5DmarkII - Canon 24-70 F2.8(te koop) - Canon 430EX - Studio

* Op zoek naar accessoires *

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:49 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Bastion, de laatste reactie van Gijsen was in Januari van dit jaar, ik vrees dat Gijsen dit niet meer leest.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mei 2011 19:49 
 Profiel
Ik heb de pc voor een 650 euro kunnen kopen via een groep aankoop. Wat toch wel zeer zeer veel prijsverschil maakte.
Tot nu toe, niets aan gepast aan mijn systeem. Enkel regelmatig defragmenteren en cc-cleaner en dergelijke er op los laten. Het loopt nog allemaal soepel.
Enkel ben ik nu nog aant nadenken over een ssd voor het systeem een nog snellere opstart tijd te geven.
@Ruben, het klopt ik ben hier niet echt een actieve gebruiker. Ik heb het enorm druk met mijn studies. En onze jeugdvereniging neemt wel veel tijd van me in beslag.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mei 2011 20:05 
 Profiel
En na dat defragmenteren is het écht sneller? Ik geloof niet dat je daar iets van merkt...

In mid jaren 90 was het iets wat handig was om af en toe te doen bij je overvolle 2GB schijf. Tegenwoordig?
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2011 18:54 
 Profiel
Ik vind dat het defragmenteren echt wel nut heeft:). Ik heb zo een 31 000 foto's in een map staan. Als ik deze map niet defragmenteer en dan de foto's bekijkt. Duurt het soms toch wel even eer ik de foto zie. Dit gaat nog heel snel! Maar als ik die map dan defragmenteer dan kan ik de foto's achter elkaar zien juist alsof het een film is. Dan laad alles veel sneller.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jun 2011 16:21 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Gijsen schreef:

@Ruben, het klopt ik ben hier niet echt een actieve gebruiker. Ik heb het enorm druk met mijn studies. En onze jeugdvereniging neemt wel veel tijd van me in beslag.

Die reactie niet voor jouw bedoeld maar voor Bastion omdat hij op een oud topic reageerde.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden