[ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Titel: Re: All-in-one Imac of PC?
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Dec 2012 12:27 
 Profiel
Kijk even op http://www.crucial.com/uk Daar kun je opgeven welk model je hebt en kun je zien welke modulen compatible zijn.

Zelf heb ik 12GB. 2x2GB is standaard config en bij crucial heb ik 2x 4GB besteld. Dacht dat 8GB module niet compatible is, maar dat weet ik niet zeker.

Over de spyder: Inmiddels is de spyder 4 beschikbaar, dus ik zou voor die gaan. Out of the box ziet het scherm er goed uit, totdat je gaat vergelijken na kalibratie :D Dan pas zie je het kleurzweem goed.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Dec 2012 14:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
OK, dank voor de tip.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Dec 2012 15:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Spyder4Pro besteld, viel nog wel mee voor 108,=
Kijken of ik nog iemand blij kan maken met een Spyder2Express.
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 14:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mmm, geen wereldschokkend verschil tussen het standaard iMac profiel en de Spyder4 kalibratie, net een klein tintje warmer. De Mac setting neigt een fractie naar blauw/groen, de overig kleuren zijn mom gelijk. Had eigenlijk een groter verschil verwacht.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 15:46 
 Profiel
reinoud schreef:

Waldo schreef:

als je netwerk printing wil, is Mac maybe niet de juiste keus.

In welk opzicht? Ik heb daar de afgelopen 10 jaar nooit problemen mee ondervonden... LPD, CUPS, via TCP, Appletalk, of Bonjour... it just works for me

Er zit niks in OS X gebakken om (fatsoenlijk) met printer servers om te gaan. Je zult dus steeds iets op de Mac moeten installeren / configureren. Dat is jammer, aangezien alle andere concepten op de Mac wel goed integreren. CUPS vind ik een knutseloplossing net een stapje verder dan LPD.

Begrijp me niet verkeerd: printen lukt wel en gaat goed, maar het is zo'n knutseloplossing wat me altijd doet denken aan het oude computer tijdperk. Het zou Apple sieren als ze iets heel gemakkelijks (soort Point & Print) maken voor afdrukken. Een van de extreem weinige dingen die Microsoft wel goed geregeld heeft t.o.v. Apple met in elk geval alles vanaf Windows Server 2003 (antiekere meuk kan ik geen oordeel over vellen).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 15:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Arnold, heeft jou model al Thunderbolt?
Zo, ja als je nog sneller wil kan je OSX extern via Thunderbolt op een SSD draaien neem bv een Lacie Rugged 120 GB SSD ben je klaar voor weinig zonder je iMac open te schroeven! :)
Werkt perfect!! :Y
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 15:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op de oudere OSX versies heb ik gutenprint geïnstalleerd. Tegenwoordig zit IP printing er gewoon in. Werkt op basis van IPP, LPD of Jet Direct. In windows moet je altijd en overal drivers voor hebben en installeren.

Waar OSX wel iets kan verbeteren tov Windows is de popup schermpjes en de keuze van de knoppen daarin. Veel van die schermpjes zijn niet met het toetsenbord te bedienen (of ik ken de toets combinatie niet). Dus heb je de muis altijd nodig.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 19:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst schreef:

Zo, ja als je nog sneller wil kan je OSX extern via Thunderbolt op een SSD draaien neem bv een Lacie Rugged 120 GB SSD ben je klaar voor weinig zonder je iMac open te schroeven! :)

Ernst, dank voor de TIP, deze heeft idd TB, dus die optie ga ik eens verder bekijken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2012 19:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MarkGrob schreef:

Op de oudere OSX versies heb ik gutenprint geïnstalleerd. Tegenwoordig zit IP printing er gewoon in. Werkt op basis van IPP, LPD of Jet Direct. In windows moet je altijd en overal drivers voor hebben en installeren.

Waar OSX wel iets kan verbeteren tov Windows is de popup schermpjes en de keuze van de knoppen daarin. Veel van die schermpjes zijn niet met het toetsenbord te bedienen (of ik ken de toets combinatie niet). Dus heb je de muis altijd nodig.

9 van de 10 keer is het cmd + de eerste letter van de button.

Ernst schreef:

Of als je om wat voor redenen dan ook al een SSD in de kast hebt liggen die niks doet, de Seagate Goflex adapter voor thunderbolt heeft aan de ene kant een TB plug en aan de andere kant een SATA aansluiting. Past direct een 2.5" sata disk op. Voeding komt ook uit de TB poort. Ziet er niet zo fancy uit, maar werkt ook prima.

(maar die Lacie is goedkoper, want daar zit ook de TB kabel bij, en die is ook iets van 30 euro )
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Grijswaarden