[ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Titel: Mighty or not?
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 09:54 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Vraagje; ik ben gewoon is benieuwd naar hoeveel er van jullie de Mighty mouse gebruiken en wie er een vervangende muis heeft gekocht. Dus geen witte zeg maar.

Apple promoot de MM als iets geweldigs.. Ik ben er niet zo over te spreken. Vaak verkeerd klikken op de "rechtermuisknop" het balletje wat niet werkt.

En toch wil ik hem wel houden....

Zucht

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mighty or not?
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 09:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hij bevalt mij uitstekend.

In de verpakking. Wacom, duh :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hier ook....in de verpakking, echt de slechtste muis op deze planeet.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:19 
Gebruikers-avatar
 Profiel
hmmm

Gelukkig ben ik niet de enigste dus. Wacom is ook wel erg vet alleen €€€ en ik ben bang dat ik er heel lang over doe om er aan te wennen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik gebruik em nog wel, maar trek em regelmatig uit elkaar om het balletje schoon te maken.

Het prettige vind ik het horizontaal èn verticaal kunnen scrollen met het balletje. Anders hing er wel een logitech aan. En precies wat anderen ook al hebben: Aan de andere kant van het toetsenbord ligt een intuos3 A6 wide.

De draadloze heb ik ook gehad, dat was echt niets. zwaar, batterijen snel leeg, etc.

Het alu keyboard gebruik ik ook niet meer, ligt in de meterkast voor de server. Leuk design en meer ook niet. Misschien eens een macally keyboard aanschaffen.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:42 
 WWW  Profiel
verschrikkelijk ding, heb zelf een logitech en wacom voor erbij want dat scrollwieltje is echt mateloos irritant o//

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier ook, vervangen door een logitech setje met een goeikope wacom.
Onder voorbehoud van spelfouten :P

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Mighty muisjes horen naar mijn idee meer thuis bij Mac OS :)

horizontaal en verticaal scrollen is prettig, maar op een gegeven moment werkt het gewoon niet meer. en open maken om hem schoon te maken is niet echt mijn ding. ze moeten echt even terug naar het tekenbord met het ding.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
atmosphere schreef:

Mighty muisjes horen naar mijn idee meer thuis bij Mac OS :)

horizontaal en verticaal scrollen is prettig, maar op een gegeven moment werkt het gewoon niet meer. en open maken om hem schoon te maken is niet echt mijn ding. ze moeten echt even terug naar het tekenbord met het ding.

inderdaad, heb al 2 van die dingen versleten, ze zien er mooi uit, maar daar houden ze gewoon op.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Leuk zo'n mighty mouse, maar ik heb toch liever een fatsoenlijke muis van Logitech ofzo.
Altijd erg tevreden over geweest, plus meer knopjes om dingen aan te binden.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mij is er 1 aangesleten toen ik m'n macbook ging halen, maar zelfs de katten hebben er geen interesse in...
"There are no rules for good photographs, there are just good photographs" - Ansel Adams

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 13:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik gebruik die van mij dagelijks erg intensief (lees, 9+ uur) en tot op heden bevalt het prima. Maar het helpt wel om beetje schone handen te hebben. Mijn rokende collage versleet er 1 per 6 maanden met de nicotine aanslag.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 13:52 
 WWW  Profiel
Ik gebruik 'm ook, (draadloos) maar moet hem wel regelmatig flink hard met z'n balletje over een vel wit papier rollen om het stof etc. ertussenuit te halen, want hij weigert regelmatig.
Hij is mooi, maar het is niet het meest doordachte design.. :x

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 15:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De fijnste muis op de markt, superfijne scrollbal en een echte mac gebruiker heeft geen rechter muisknop nodig. Als ik muis, gebruik ik de MM. Verder doe ik ook veel met mijn Wacom.

Mijn vriendin gebruikt een wireless MM en is er ook erg over te spreken. Snap niet wat jullie er niet fijn aan vinden?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 15:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Konrad Zebracki schreef:

De fijnste muis op de markt, superfijne scrollbal en een echte mac gebruiker heeft geen rechter muisknop nodig. Als ik muis, gebruik ik de MM. Verder doe ik ook veel met mijn Wacom.

Mijn vriendin gebruikt een wireless MM en is er ook erg over te spreken. Snap niet wat jullie er niet fijn aan vinden?

dat hij 't er na een tijdje mee ophoudt, en hij niet te de goedkoopste is.

wel mooie site

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 16:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik snap niet wat mensen fijn vinden aan een muis in het algemeen. Het hele idee van het heen en weergesleep is met de huidige grote beeldschermen en hoge resoluties nogal omslachtig, onnauwkeurig en achterhaald. Zelf gebruik ik er alleen nog 1 achter mijn laptop, verder ben ik volledig over op Wacom (intuos A5-wide voor vormgeving en Cintiq12wx voor post-processing).

Maargoed, in de cursusruimte waar ik doceer worden 8 MM's gebruikt, die nu 2 jaren dagelijks worden gemarteld door cursisten die tussendoor aan de werkplek ook nog worden voorzien van drinken en eten. Spul werkt, incl balletje, nog steeds. Enige onderhoud: het vochtige doekje van de schoonmaakster... Misschien een tip ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 18:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb altijd een Logitech trackball gehad voor bij mijn iMac en een MM voor bij mijn Powerbook. Die trackball ging (na 4 jaar!) stuk en heb ik een tijdje de MM gebruikt. Die ligt nu in de kast omdat het scrollwieltje helemaal gaar is, en ik heb nu een Logitech laser muis gekocht.
Veel beter als je het mij vraagt, en niet zo duur.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 18:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Konrad Zebracki schreef:

Als ik 'muis', werk ik ook met de mighty, maar om er nu meteen de fijnste muis van te maken.
Neuh...
Het scollwieltje wil net iets te vaak niet werken. Even rollen op een blaadje papier lost het wel snel op.

Oh ja, op mijn MM heb ik wel de rechter muisknop geactiveerd. ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 19:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
met de shift ingedrukt moet je volgens mij met een gewone muis ook links rechts kunnen scrollen.
vind elke muis ruk en krijg er meteen last van mijn pols of schouder van. afhankelijk of ik links of rechts muis. gebruik nu al een paar jaar een wacom en dit bevalt mij beter, natuurlijk zou het nog beter zijn als je er makkelijk mee kan scrollen op de pen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 19:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het scrollwieltje van de MM is erg makkelijk weer in beweging te krijgen door hem ondersteboven een paar keer op je muismat te kloppen. Als je daarna je muis (het scrollwieltje) ondersteboven over de mat heen en weer beweegt verdwijnt het vuil uit het mechaniek. Je moet het elke paar weken even herhalen.
Het design is puur Apple, en het scrollwieltje een prima uitvinding.
Ik hoor iedereen zweren bij een Wacom maar die ligt bij mij dus ongebruikt in een hoek.
Gearwhore

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 19:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Uitvreter schreef:

Het scrollwieltje van de MM is erg makkelijk weer in beweging te krijgen door hem ondersteboven een paar keer op je muismat te kloppen. Als je daarna je muis (het scrollwieltje) ondersteboven over de mat heen en weer beweegt verdwijnt het vuil uit het mechaniek. Je moet het elke paar weken even herhalen.
Het design is puur Apple, en het scrollwieltje een prima uitvinding.
Ik hoor iedereen zweren bij een Wacom maar die ligt bij mij dus ongebruikt in een hoek.

PB 8-)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Grappig die verschillen te lezen.

Ik las volgens mij op de site van Apple dat je de scrollball over een licht vochtige doek moest wrijven. Dat heeft bij mij ook wel geholpen. Vooralsnog blijft ie bij mij gewoon aan de macbook/imac hangen.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb tot op heden 1 machtige muis versleten, maar die was gewoon echt stuk. Kreeg gratis vervanger van de lokale appelboer. Werkt fantastisch 1X per week over een schone licht vochtige theedoek rollen en njente problem
400D | 10-20 | 17-85 | 30 | 50 | 70-300 |  | EZF521
Heleneus.nl | Flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:57 
 WWW  Profiel
99% wacom Intuos hier. En een Macally muis met een draadje voor de overige 1%. Wennen aan een Wacom duurt een week, en er aan gehecht raken twee weken, en merken hoe prut een muis eigenlijk is 2 seconden als de twee weken voorbij zijn.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 21:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bakman schreef:

hier ook....in de verpakking, echt de slechtste muis op deze planeet.

Ben ik niet met je eens. De Wacom muis is erger.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2009 20:41 
 WWW  Profiel
heb de mm wel een tijdje gebruikt, maar vooral voor photoshoppen ed vind ik het een ramp
heb nu een goedkope logitech muis, zo'n beetje de simpelste die er te vinden is geloof ik. vind ik toch het lekkerste werken, al staat de mm wel veel mooier bij de imac :D

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2009 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mighty Mouse is voor beeldbewerking een ramp. Daarvoor gebruik ik dan ook een Wacom Graphire (yep...die mogelijk dit jaar vervangen wordt door een Intuous). Maar voor de rest vind ik de Mighty Mouse een heerlijk ding. Horizontaal/verticaal scrollen en geen overbodige toeters en bellen. Je moet inderdaad wel schone handen hebben, anders gaat het al snel fout. Maar wat bij mij ook meespeelt: de Mighty is de eerste muis waar ik ook na lang ermee werken geen kramp van in m'n vingers/polsen/noem maar op krijg :)
Een goed portret is de weerslag van een bijzondere ontmoeting - Corb!no
Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt...in mijn hoofd - Jerry Lampen

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2009 23:47 
 Profiel
MM is idd de slechtste muis op deze planeet... balletje is een ramp en de "ergonomie" van dat ding is echt uit de tijd dat Toetmozes de 5de nog achter zijn apple lisa zat.....
En om even door te gaan de maker van dat alu toetsenbord moeten ze ook gelijk ontslaan 8-)
Wat als je een eendags vlieg bent en je hebt je dag niet :D

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2009 23:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat alu tobo is dan wel weer godenspul. maar goed, niet iedereen is god hier hé.

wel mooie site

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Feb 2009 23:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oldsmelly schreef:

En om even door te gaan de maker van dat alu toetsenbord moeten ze ook gelijk ontslaan 8-)

Waarom? :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Apple OSX
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Grijswaarden