[ 5 berichten ] 
 Titel: Lightroom 1->3 Upgrade
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2011 10:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende. Ik heb zojuist van iemand Lightroom 1 gekregen. Doos, dvd, serial number, alles. De gever gebruikt het niet meer. Kan ik nu online een lightroom 3 upgrade kopen? Of moet er eerst iets in mijn naam overgezet worden voordat dat kan?
Ik weet niet of dit zomaar gaat werken, en voordat ik de upgrade koop is er geen enkele check van adobe of dit wel gaat werken.
Wie weet heeft iemand anders voor mij deze upgrade al gedaan mbv dit serial, en kom ik hier na aanschaf pas achter, en doe ik juist het omgekeerde van geld besparen.

Iemand hier ervaring mee hoe dit in z'n werk gaat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2011 12:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens mij kan je gewoon de klantenservice van Adobe bellen, die zetten de licentie dan over op jouw naam en als je dan de upgrade koopt werkt het, ik ben ook van LR1 > LR3 gegaan zonder problemen en heb ik het verleden ook wel eens licenties over laten zetten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mrt 2011 09:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Bedankt Ernst!
Ik ben op zoek gegaan naar een telefoon nummer op hun website, en er kwam zo'n live chat popup te voorschijn. Een alleraardige meneer heeft me toen even uitgelegd hoe het in z'n werk gaat. De huidige bezitter van de licentie moet online via haar adobe account het verzoek indienen de licentie naar mijn adobe account over te dragen. Als dat eenmaal gedaan is is de software van mij en kan ik de upgrade uitvoeren. De meneer kon me vertellen dat de licentie inderdaad in haar naam geregistreerd stond, dus dat zit allemaal wel goed.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2011 05:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Even een opdate voor wie er ooit zelf mee te maken zal krijgen.
Helaas was het niet zo heel makkelijk als eerst gedacht; De bezitter van de licentie moest een papieren(!) formulier invullen met haar gegevens, ik moest op dit zelfde formulier ook mijn gegevens invullen en ondertekenen, en dit moest naar adobe gestuurd worden. Naderhand moest de bezitter ook nog eens de aankoopbon tonen, en na 2 maanden is het dan eindelijk op mijn adobe account overgezet. Ik had er een maand lang geen erg in want adobe heeft niet even een email gestuurd om te laten weten dat dit gebeurt is, terwijl mijn adobe account naam notabene mijn email adres is.
Hoe dan ook, het overzetten is dus uiteindelijk gelukt en daarna was het 15 minuten werk de 1->3 upgrade te kopen en mijn trial te activeren.

Fijn stukje software trouwens Lightroom 3. Al een paar keer Aperture geprobeerd (onlangs weer na de flinke prijsdaling), maar kan er maar geen vrienden mee worden wat werkwijze betreft (los van de traagheid).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jun 2011 09:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat is mijn ervaring met Adobe ook. Ik heb een tijdje terug een cross upgrade van windows naar os x gedaan.
Kostte uiteindelijk ook allemaal veel meer tijd en moeite dan nodig is.
Je zou bijna overwegen toch weer eens op the piratebay te kijken ... :roll:
Gearwhore

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Apple OSX
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden