[ 20 berichten ] 
 Titel: Mac App Store
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jan 2011 04:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nu de Mac App Store uit is lijkt het me een goed idee een verzamel topic te openen om interessante software en/of aanbiedingen te melden die in de loop van tijd ongetwijfeld zullen verschijnen.

Zelf zat ik te wachten op iMovie '11, zodat ik niet een heel iLife pakket hoef te kopen, maar zie dat ze Aperture 3 ook stevig in de aanbieding hebben gegooid, 69 euro ipv 199. Ik zat eigenlijk tegen de aanschaf van Lightroom 3 aan te hikken (vanwege de prijs), maar ga voor deze prijs toch maar even goed naar Aperture 3 kijken.

Je moet wel Snow Leopard hebben en de nieuwste software update uitvoeren om toegang tot de App Store te krijgen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jan 2011 08:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Interessant...de prijzen van veel andere applicaties zijn via de App Store ook beduidend lager geworden. Pixelmator voor de helft van de prijs kan interessant zijn en inderdaad worden een iPhoto-upgrade, Numbers en Aperture op deze manier stukken aantrekkelijker. Ik ben er blij mee in ieder geval!

Hee.. zo ontdek je bijvoorbeeld ook Light Compressor, een HDR/Tone Mapping tool voor 0,79...
Cameraatjes, lensjes, geheugenkaartjes, tasjes, statiefjes, fotootjes... www.lowspark.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jan 2011 17:28 
 Profiel
kijken of Adobe ook nog wat in de shop gaat plaatsen en wat dat betekent voor de prijs
30D + 300D + 70-200L 2.8+ 28-135 IS USM + 75-300 III + 420EX
** Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken **

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jan 2011 17:55 
 Profiel
Doen ze niet. Apple rekent 30% commisie en Adobe heeft een uitstekende e-commerce platform. Mac app store is vooral handig voor kleine onafhakelijke (indie) ontwikkelaars die geen zin/geld hebben om een e-commerce platform op te zetten.

Wat wel een mogelijkheid is, is dat Adobe de prijs van Lightroom verlaagt nu Aperture nog maar $79 kost.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jan 2011 18:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sterker nog, adobe voldoet niet aan de eisen van de appstore. Dingen als "installeren" die Adobe en MS software doet, ontgaan heel het idee van OSX.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 18:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat bedoel je bakman? Software wordt toch gewoon geinstalleerd op mijn mac?
400D | 10-20 | 17-85 | 30 | 50 | 70-300 |  | EZF521
Heleneus.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 18:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Normaliter niet, en kan je de "app" zo in de prullebak gooien, dat gaat je niet lukken bij adobe of ms.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 18:44 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik dacht altijd dat dat alleen voor de gebruiker zo leek maar dat er wel degelijk 'op de achtergrond' vanalles gebeurde. Weer wat geleerd.
"Noem me maar René"

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 19:06 
 Profiel
Is vaak ook wel zo hoor. Sowieso worden er voorkeursbestanden aangemaakt. Deze kun je rij makkelijk vinden en weggooien, maar dat hoeft niet. Ze nemen ook niet zo heel veel ruimte in.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 19:17 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Appzapper is het perfecte hulpmiddel om die applicaties die ook bestanden buiten de bestaande application package opslaan te verwijderen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jan 2011 19:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Achtergrond & bijv registry entries - is wat anders dan een plistje en logfiletje. Appzapper kan je helpen mocht je het storen dat ze blijven bestaan.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2012 19:40 
 WWW  Profiel
Niemand meer app - tips? Ik heb zojuist een iPhone 4s in mijn bezit veroorzaakt ... en ben alles nog aan het ontdekken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2012 21:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Appstore voor de iPhone is iets anders dan de appstore voor de mac ;) Of jij moet en truukje weten om Pixelmator op mijn iPhone te krijgen ;)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2012 21:53 
 WWW  Profiel
ik zei toch dat ik een newbie ben! Ik kan je nog steeds niet volgen trouwens.

Maar hebben we niet ergens een dergelijk draadje dan?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2012 22:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nope... maar omdat er zoveel ook niet foto gerelateerde apps zijn...

Maar goed, voor de iphone dan. zelf gebruik ik met regelmaat camera+, instagram, snapseed en rays.
Slowshutter cam moet ik nog eens mee spelen, maar ziet er in potentie wel leuk uit. Oh en ik had ooit een app om timelapse filmpjes te maken, maar die is verdwenen voor apple bedacht had dat ze al mijn appjes in de cloud bij gingen houden ;)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2012 23:53 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
ontwikkel je zelf je zwart-wit film? indien ja, dan is de app van de massive dev chart een must-have.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Feb 2012 00:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lightmeter, photocalc, fstop, expositor, phototools en massive dev zijn film gerelateerde apps.
Om negatieven te bekijken kan je 3x de home button indrukken, of een foto bewerkings app als photogene gebruiken.
Hipstamatic is mijn veel gebruikte camera app en flickrstacker gebruik ik om mijn fotos te bekijken die de groups hebben waar ik op geabonneerd ben..
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Feb 2012 00:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
the photographer's ephemeris

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Feb 2012 13:32 
 Profiel
Desktop versie van TPE is gratis op te halen :) iOS/Android versie kost wel geld, maar is het zeker waard. Dit is zo'n tool waar je als buitenfotograaf niet omheen kunt.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Feb 2012 20:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke van Saane schreef:

Niemand meer app - tips? Ik heb zojuist een iPhone 4s in mijn bezit veroorzaakt ... en ben alles nog aan het ontdekken.

Hipstamatic is leuk.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Apple OSX
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 20 berichten ] 

Grijswaarden