[ 13 berichten ] 
 Titel: USB Switch
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jun 2010 21:16 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Een geweldig ding, zo'n iMac maar ik loop wel tegen één groot nadeel op. 4 usb poorten. Nu lijkt de oplossing simpel, gewoon een hubje er aan en gaan. Nu heb ik echter een aantal dingen aan mijn iMac hangen die ik liever niet aan een hub wil ivm de snelheid, namelijk mijn Wacom, mijn backupschijf, mijn iPod en mijn cardreader. Soms heb ik ook nog een 2e externe schijf voor extra backups. In de 4 poort hangt een hub waar nu mijn toetsenbord in zit en een los snoertje voor wat los grut.

Nu hoef ik eigenlijk nooit alles tegelijk te gebruiken maar ik ben het snoertje wisselen een beetje zat. Is er een hub waarop je kunt kiezen welke usb poort je schakelt zodat er telkens maar 1 poort in gebruik is en je kunt kiezen welke poort of zijn er hubs die zo snel zijn dat ik er gemakkelijk meerdere apparaten op kan aansluiten (een hub via firewire bijvoorbeeld?)
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jun 2010 21:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aan de iMac hier hangt zo'n 7-poorts-hub van Belkin, en dat wil ook met Wacom en iPhone prima.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel: Re: USB Switch
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 06:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Enzo Dizono schreef:

Is er een hub waarop je kunt kiezen welke usb poort je schakelt zodat er telkens maar 1 poort in gebruik is en je kunt kiezen welke poort

Wat zou hier het voordeel van zijn? Je kunt toch gewoon de handel aan een hub hangen? Wat wel handig is met veel randapparatuur is om een usb hub te nemen die aan het stopcontact hangt. Dat vooral als je apparaten gebruikt die hun stroom uit de usb halen..

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 08:04 
 Profiel
Hoezo geen wacom? Die werkt waarschijnlijk nog vlekkeloos op USB1.1.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 08:09 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Hier ook een gevoede 7-poorts (een trust in mijn geval). Hangt eyetv en ext HD aan, geen probleem met "bandbreedte".

Hoe vaak is alles tegelijk in gebruik, en wat is het probleem als je backupschijf eventjes trager dan USB2 werkt, of je wacom eventueel iets trager reageert terwijl je foto's van je kaartje binnenhaalt?

Ik denk dat je het probleem groter inschat dan het is.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 08:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MartijnGizmo schreef:

Aan de iMac hier hangt zo'n 7-poorts-hub van Belkin, en dat wil ook met Wacom en iPhone prima.

Welke Belkin 7-poorts heb je? Ik loop echt tegen powerproblemen aan met mijn 4-poorts hub.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 08:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vermoed eentje uit deze lijst waar in de kolom "Voeding" ook Voeding staat.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 09:52 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Klopt Pieterr.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jun 2010 12:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik heb zo'n powered 7 poorts van Belkin op de éne mac (intel) en een powered 4 poorts van Linksys op de andere mac (g5) en dat werkt op beide probleemloos. Mijn externe HD's en kaartlezer zijn FW, dus het gaat bij mij wel om lichtere apparaten (muis, tb, wacom, monitor, headset)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jul 2010 09:56 
 WWW  Profiel
Ook hier een 7 poorts hub waarop ik printer, USB stick, camera, Ipod en andere randapparatuur aansluit.
Ik was bang voor snelheidsverlies met het overzetten van foto's naar iMac maar dat valt in de praktijk enorm mee.

Ter info:
no-name 7 poorts 2.0 USB Hub gevoed aangeschaft bij Conrad. Vanwege het bevestigingsplaats eventueel makkelijk aan de zij- achter of voorkant van je bureau te monteren (ik heb het maar met dubbelzijdig tape gedaan). Voorkomt een losse hub op je bureau die wegschuift of meeschuift als je er randapparatuur insteekt of uittrekt.
Nikonunits: D300 | F50 - Nikonglas: 14-24mm F2.8 | 50mm F1.8 - Sigmaglas: 50-150 F2.8 - Nikonaccessoires: SB600 | MB-D10 - Apple: iMac 24" | Macbook 13,3"

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Dec 2010 08:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Beetje oud topic, maar voor toekomstige zoekers wellicht toch interessant; ik heb een LowKey Stand gekocht; een kleine verhoging waar je een iMac of beeldscherm op zet, waar je je toetsenbord onder kan schuiven als je 'm niet gebruikt, en met 4 gevoede usbpoorten aan de voorzijde. Ik kan zo snel geen linkje naar de fabrikant vinden, maar hier is een snelkoppeling naar de betreffende pagina van de webwinkel waar ik 'm gehaald heb. Ben er erg blij mee, want nu is mijn bureau ook weer wat opgeruimder.

Had ook een oude sitecom hub (met voeding) geprobeerd, maar daar wilde mijn iPhone bijvoorbeeld niet op laden als de iMac uit stond, en 2,5" harddrives met zo'n dubbele usbkabel kregen er ook niet genoeg sap uit.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Dec 2010 11:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie stand, alleen lastig dat dan alle usb aansluitingen aan de voorkant zitten. Ik wil zelf het meeste aan kabels aan de achterkant wegwerken.
Ik heb eentje bij dealextreme gekocht, met voeding: High Speed 7-Port USB 2.0 Hub with Vertical Stand - Black
Nu een aantal dagen in gebruik en werkt perfect. Achteraf denk ik dat ik niet eens eentje met een adapter nodig heb.
Heb er geen harddisk aan hangen, die zijn via firewire aangesloten.
Wel de scanner, printer, wacom en spyder.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Dec 2010 12:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het lijkt me dat deze hub juist is voor alle losse apperatuur dat af en toe een usbstekker nodig heeft. Zo heeft mijn kaartlezer een vaste plek in mijn la en die tover ik te voorschijn wanneer ik foto´s upload, evenals de stekker voor mijn iPod Touch etc etc...

Maar verder kun je natuurlijk ook buiten de doos denken en hem 180°draaien, dan heb je ze aan de achterkant zitten.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Apple OSX
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden