[ 6 berichten ] 
 Titel: slideshow van foto's en video's
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Okt 2010 18:25 
 WWW  Profiel
Ik ben net terug van een 3 weekse vakantie in Thailand.
Ik heb zo'n 1500 foto's en een stuk of 30 filmpjes gemaakt.

Binnenkort komen er wat vrienden langs en wil ik op m'n laptop een slideshow hebben draaien, zodat we niet met z'n alle ELKE foto lang hoeven te gaan (vind dat zo vervelend).

Maar omdat ik foto's en video's heb ben ik opzoek naar een manier on een slideshow te maken waarin de foto's voorbij komen en zo af en toe een van de video's word afgespeeld.

Weet iemand een manier om dit te doen?
Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Okt 2010 19:49 
 WWW  Profiel
Windows movie maker. Zit op elke win XP.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Okt 2010 01:21 
 Profiel
1500 foto's? :O

Weet je zeker dat je dat niet beperken wilt tot een wat strengere selectie?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: slideshow van foto's en video's
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Okt 2010 09:56 
 WWW  Profiel
ik ga niet alle 1500 foto's afdrukken en inlijsten, haha.

Wat ik ook niet van plan ben is om met z'n alle naar een scherm te gaan zitten kijken en stilletjes aan door alle foto's heen lopen.

Het idee is dat de laptop met die slideshow gedurende de hele avond een beetje ergens op de achtergrond staat te draaien. Een paar seconde per foto wil zeggen dat elke foto eens per half uur of 45 minuten langs komt.

Het nadeel van moviemaker is dat ik een volgorde maak, een film met vaste volgorde.
Wat ik eigenlijk wil is een programma waar ik de opdracht aan kan geven om willekeurig foto's en films uit een directory te kiezen en die steeds te laten zien.

snap je?
Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Okt 2010 10:05 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik snap de reacties wel, als je 1500 foto's wil laten zien zullen er veel foto's tussen zitten die erg veel op elkaar lijken, als je dan over een foto aan de praat komt en even wat anders wil laten zien moet je tussen die enorme berg foto's gaan zoeken naar die ene foto die je wil laten zien. Een selectie werkt in dat soort gevallen een stuk beter.

Je zou eens kunnen kijken of irfanview kan wat jij wil, ik weet dat ze al jaren een slideshow functie in hun software hebben zitten en je kunt met de plugins ook video weergeven.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Okt 2010 11:08 
 WWW  Profiel
Daar heb je helemaal gelijk in Ruben.

Irfanview kan precies wat ik wil, moest nog eventjes een codecpack downloaden, maar nu werkt het.
IDEAAL, super bedankt

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden