[ 3 berichten ] 
 Titel: welke kleur?
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Apr 2009 11:58 
 Profiel
Ik ben nieuw op dit forum en kwam bij toeval deze topic tegen uit 2006 (foto's uit Kenia):
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 0&p=546179

Ik ben niet z'on licht op het gebied van techniek, dus mijn vraag is: hoe heet deze kleur die hier gebruikt is (als je kunt spreken over een kleur), Het is niet echt zwart-wit, niet echt sepia. Ik kan het niet thuisbrengen. Als het een effect is wat je bijvoorbeeld via photoshop kan creeren...hoe doe je dat.

bvd

Patrick

Licht Donker  
.
 Titel: Re: welke kleur?
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Apr 2009 12:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stuur gewoon even een PB naar Ted....
Kan je 't em vragen.
Ik denk dat het gewoon een sepia achtige duo-tone is.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel: Re: welke kleur?
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Apr 2009 21:56 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
PB ontvangen maar ik zal 'm hier beantwoorden, voor wie het zich ook afvraagt. Knap dat je zo'n oud topic nog gevonden hebt trouwens :)

Hoe ik 't geloof ik heb gedaan (in Photoshop inderdaad);
- Eerst een channel mixer layer (Layer, new adjustment layer), monochrome aangevinkt en een pittige zwartwit omzetting gemaakt. Dus niet met "desaturate" ofzo
- Dan heb ik een extra solid color layer erop geplakt (Layer, new fill layer). Geen kleur kiezen maar op OK klikken. Dan opent er een venster waar je een kleur kunt kiezen. Hier heb ik volgens mij niet een standaard kleur gekozen maar naar "custom" gegaan en daar een pantone kleurtje gepakt. Welke weet ik niet meer maar was vast iets donkerbruins.
- De laatste layer waarschijnlijk op "overlay" of iets dergelijks gezet. Softlight zou ook kunnen. En dan de opacity naar smaak verschoven.

Die solid kleur heb ik wel een tijdje naar gezocht, was lastig voor ik een echt mooie had. Welke het was? Ik zou 't je niet meer kunnen zeggen, sorry :twisted:
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3 berichten ] 

Grijswaarden