[ 18 berichten ] 
 Titel: Canon 70D is uit
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jul 2013 10:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_70D/index.aspx

features:

- 20,2 Megapixel APS-C CMOS-sensor en DIGIC 5+ processor
- AF-systeem met 19 cross-type punten
- 7 fps
- Full HD-movies met de snelle, vloeiende en accurate autofocus dankzij Canon's Dual Pixel CMOS AF-technologie
- Wi-Fi
- tot ISO 12800 (H:25600)
- variangle touchscreen

edit: verwachte levertijd eind augustus, initiële prijs ca 1100 euro

edit 2: nog wat links:
- groundbraking AF
- Dual Pixel CMOS AF explained
- Faster performance and autofocus

Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Laatst gewijzigd door schoffie op 02 Jul 2013 12:14, in totaal 4 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jul 2013 11:12 
 WWW  Profiel
Met de autofocus van de 7D? En een betere sensor. 7D zal er wel snel uit gaan dan. (Of mk2 update)
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jul 2013 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
vermoed dat na de zomer de mk2 uit zal komen met zelfde sensor, wifi, AF tijdens filmen en meer fps... het verschil is overigens wel erg klein aan het worden. Enige waarin de 7D nu nog beter is de 8fps vs 7fps... eigenlijk biedt de 7D op dit moment nauwelijks nog meerwaarde. Wellicht komen ze met een betere body met betere bestendigheid tegen stof en water
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jul 2013 17:10 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Vochtafdichtingen zijn overigens wel gewoon aanwezig, maar 't zal geen 1D-zijn.

Afbeelding

Vandaag even kort kennis mee mogen maken, mijn eerste indruk en meer over het Dual Pixel AF-systeem op Digifotopro.nl
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jul 2013 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi ding, maar het belangrijkste nieuws moet voor mij nog komen: het dynamisch bereik. Met de huidige Canon-camera's moet ik bij vrijwel alle landschapfoto's twee belichtingen maken: één voor het landschap zelf, en één voor de lucht. Op dat gebied valt dus ook nog heel wat te verbeteren, zeker gezien de achterstand die Canon op dat gebied op (voor zover ik weet) echt alle concurrenten heeft.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jul 2013 11:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Arumes schreef:

Mooi ding, maar het belangrijkste nieuws moet voor mij nog komen: het dynamisch bereik. Met de huidige Canon-camera's moet ik bij vrijwel alle landschapfoto's twee belichtingen maken: één voor het landschap zelf, en één voor de lucht. Op dat gebied valt dus ook nog heel wat te verbeteren, zeker gezien de achterstand die Canon op dat gebied op (voor zover ik weet) echt alle concurrenten heeft.

Voor zoiets hebben ze ND grad filters bedacht. ;-)
Bovendien deel ik je mening niet echt: met highlight priority die in veel Canon camera's zit kun je ook al veel afvangen. En de nieuwste generatie biedt ook nog een ingebouwde HDR mogelijkheid.
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 6D | Van 16mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Canon G1X Mark II | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jul 2013 12:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
GND-filters werken alleen in de polder of langs de kust, en dan mag er niets van de voorgrond boven de horizon uitsteken. HTP vangt lang niet genoeg af; het dynamisch bereik in de RAW is gewoon te weinig. En HDR gebruikt ook meerdere belichtingen, maar dan lelijker dan wanneer je ze zelf combineert.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jul 2013 13:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben het met Arumes eens... het dynamisch bereik is mij ook nog steeds te klein. GND of HDR zijn daar halve oplossingen voor die wij inmiddels hebben geaccepteerd...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jul 2013 14:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb zelf nooit met Nikon gewerkt, maar scheelt dat dan echt zoveel dat je daardoor (in situaties waarbij je bij Canon echt twee foto's nodig hebt) opeens kunt volstaan met het maken van 1 foto in plaats van twee? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 6D | Van 16mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Canon G1X Mark II | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jul 2013 15:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met twee stops extra DR is die kans inderdaad best groot:

http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... 3%29/Canon
Fotootjes

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Jul 2013 10:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lijkt inderdaad wel een groot verschil. Zou wel eens willen zien hoe dat in de praktijk naar voren komt.
Niet dat ik overweeg over te stappen overigens. ;-)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Sep 2013 15:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als landschapsfotograaf deel ik ook de mening van Arumes, Nikon loopt daar gewoon op vooruit. DR blijft echt achter op de concurrent, zelfs de X100 en OM-D laten Canon achter op het gebied van DR (zie DxO). Die 2 stops verschil tussen de 5D3 en D800 zijn soms net genoeg op de dynamiek tussen lucht en voorgrond op te vangen. Bij Canon moet je idd grijpen naar ND-grads of dubbele opnamen.

Gezien de laatste "ontwikkelingen" lijkt het wel of Canon haar pijlen heeft gericht op filmen met de dSLR, omdat daar steeds de grootste verbeteringen in zitten, terwijl Nikon zich meer richt op sensorverbeteringen, meer MP's, meer DR, minder ruis.

Als Canon deze strategie blijft volgen hebben ze straks alleen nog videovrienden en zijn de serieuze fotografen overgestapt naar Nikon (zie dat nu al gebeuren).

En ook ik heb geen behoefte aan een switch, ben verder erg tevreden met de 5D3 en de objectieven, maar zou toch echt willen dat Canon iets aan de DR gaat doen.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2013 08:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Die 2 stops verschil tussen de 5D3 en D800 zijn soms net genoeg op de dynamiek tussen lucht en voorgrond op te vangen.

Is dat je ervaring in de praktijk met beide camera's of een inschatting op basis van je ervaring met de Canon?
Ik vertrouw die cijfers van DXO niet al te veel. Mijn NX1000 zou meer DR moeten hebben dan mijn 5DII en ik kan je vertellen dat dat in de praktijk echt niet het geval is...
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Sep 2013 11:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Geen ervaring met de D800, puur gebaseerd op de cijfers van DxO.
Moet zeggen dat ik daar soms ook wel aan twijfel hoor, want mijn gevoel zegt dat de DR van de 5D3 meer is toegenomen t.o.v. de 5D2, dan de tabellen van DxO doen geloven.

Aan de andere kant heb ik vorig jaar ook een testrapport voorbij zien komen a.d.h.v. reallife pics en daar werd met name het verschil in DR tussen de 5D3 en D800 duidelijk aangetoond. Weet helaas niet meer welke site dat was.
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Canon 70D is uit
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Sep 2013 23:56 
 Profiel
Ik denk dat je deze test bedoelt:
http://www.digifotopro.nl/content/canon ... sch-bereik

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2013 08:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Foei, Digifotopro vergeten, Arnold? ;-)

Net als bij DxO ligt bij de digifotopro de nadruk op (ruis in) de schaduwpartijen. Daarmee is idd aan te tonen dat de D800 een groter dynamisch bereik heeft, maar wat ik me afvraag is of dat praktisch gezien betekent dat je je ND grads thuis kunt laten.
Enerzijds mis je zonder filters een 'preview' van het eindresultaat. Ga je echt structureel onderbelichte foto's maken en er op vertrouwen dat je e.e.a. later wel opkrikt? En natuurlijk is het indrukwekkend dat je een onderbelichte foto 4 stops kunt opkrikken met slechts 4 stops aan ruis als straf, maar zit je te wachten op iso1600 ruis in de donkere/opgelichte delen van je landschap?

Ik heb zelf geen ervaring met de huidige Nikons, maar ik kan me voorstellen dat er zeker nog een plek is voor verloopfilters als het om serieus werk gaat.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Sep 2013 11:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
:o Die ja, sorry :o

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 18 berichten ] 

Grijswaarden