[ 20 berichten ] 
 Titel: Canon lanceert 200-400 f/4 IS L met ingebouwde 1,4x
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mei 2013 10:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

Canon has announced its unique EF200-400mm f/4L IS USM EXTENDER 1.4x telephoto zoom lens – that has an integrated focal length extender to take its zoom range up to 560mm – has started shipping to selected Canon Professional Dealers across Europe.

Developed as part of the acclaimed L-series of Canon professional lenses the new zoom is a high-performance lens that features a built-in 1.4x extender, which can be accessed and turned on or off at the flick of a switch at the rear of the lens, and provides stunning image quality throughout the full zoom range.

Zie: http://cpn.canon-europe.com/content/news/unique_telephoto_zoom_available.do?utm_source=newsalert-may-2-uk-2013&utm_medium=email&utm_campaign=Newsalert

Thorsten Milse mocht hem testen, zie zijn verhaal: http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/thorsten_milse_shoots_with_new_telephoto_zoom.do?utm_source=newsalert-may-2-uk-2013&utm_medium=email&utm_campaign=Newsalert

ben erg benieuwd naar de prijs... :O
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mei 2013 10:51 
 WWW  Profiel
Volgens http://www.dpreview.com/news/2013/05/14 ... leconverte nog net geen 12000 eurotjes...
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Klopt, adviesprijs van Canon bedraagt 11990,- euro.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 07:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Moet je toch best aardig wat plaatjes voor verkopen om die terug te verdienen gok ik zo.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Canon lanceert 200-400 f/4 IS L met ingebouwde 1,4x
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 10:11 
 WWW  Profiel
twaalfDUIZEND euro (ruim 25.000 oude Nederlandse guldens) vind ik compleet bizar voor zo'n objectief.
Canon 13D mk Vx met Canon 536mm f 1.9 L

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 12:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De gulden is voorbij, maar dat terzijde.

Sommige bedrijven delen auto's uit van tientallen duizenden euro's om hun werknemers optimaal te kunnen laten werken. Een lens van E12000,- is dan eigenlijk niet eens zo gek. Als ik op stap ga voor de baas neem ik soms ook voor ruim een ton aan camera spullen mee. Dit soort hardware kan zich razendsnel terugverdienen in een nichemarkt.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 12:29 
 WWW  Profiel
Straks op de winterspelen heeft (bijna) iedere (canon) fotograaf er ééntje.
Gok ik...
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 13:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Harold schreef:

twaalfDUIZEND euro (ruim 25.000 oude Nederlandse guldens) vind ik compleet bizar voor zo'n objectief.

Als je tien jaar inflatie in beschouwing neemt is het maar 22000 gulden. Dat verschil kun je een aardige body van kopen!

Maar is inderdaad wel wat meer dan ik verwacht had. Moet wel een verschrikkelijk goede lens zijn...

Gelukkig ben ik niet zo van het vogelen :fluit:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 14:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vogelen??? Dit lijkt mij meer speelgoed voor de uitdevuilnisbakfotograaf (tm)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 14:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
En wildlife natuurlijk :)
OM-D E-M5, 14, 45

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 16:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Adviesprijs zal geen verkoopprijs zijn die daadwerkelijk wordt gehanteerd. Zal wel rond de 7K a 8K uitkomen. Heb je er inderdaad niet met 1 opdracht uit. Met een paar meer wel :-)
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 16:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
7 a 8k uitkomen, wil je wedden? De winnaar krijgt van de verliezer het verschil. Komt ie op 6k krijg je van mij 1000 euro. Komt ie op 11 dan tast jij in de buidel.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 18:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom doet Canon voor dat geld er toch niet meteen wat van die natuur dazzle-painting op? Of krijg je die hoes erbij? :( Dan wil ik hem wel hebben .

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Mei 2013 20:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat die €12000 wel te rechtvaardigen is. Mensen die dit objectief kopen willen gewoon het maximaal haalbare uit iedere pixel halen, ook als ze over een jaar of vijf een nieuwe body met 40 MP of meer aanschaffen. Als je bijvoorbeeld naar de NIkon 200-400 kijkt (€5600), dan heeft die op een D3X al zichtbare onscherpte. En met een van de drie Nikon-TC's is de kwaliteit dan helemaal om te janken. Ik denk dat je met een D800 nog beter digitaal kunt croppen dan dat je er zo'n TC tussen zet. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn als je een 36 MP-body koopt. Dus bij een toekomstbestendig high-end objectief kan ik me dat bedrag van 12000 euro best voorstellen.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Mei 2013 11:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ach, pak het eerste de beste studio opbjectief, dat begint bij 25K.....commercieel volledig te rechtvaardig, net zoals de 12K van dit objectief....
36 x 24

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2013 14:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Raymondo, ik gebruik mijn objectieven ook in de studio, zodoende mag het een studio objectief heetten, toch zijn ze goedkoper dan 25k. Of bedoel je 25k roepie?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2013 15:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Moet idd wel heel bijzonder spul zijn, want een leica of hasselblad heb je 'al' vanaf 2350 euro.. Scheelt toch een nulletje met 25000 :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2013 16:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat Raymondo cinelenzen bedoelt. Die zijn inderdaad nog flink duurder dan de fotografie-modellen.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Olympus, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mei 2013 21:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De prijs ligt wel redelijk in lijn der verwachting, de 800mm en 600mm heb je al vanaf 12k per stuk en voor de 500mm ben je ook al snel 10k verder :)
Nu eerst maar eens kijken hoe deze lens in de praktijk uitpakt en hoe de samenwerking is met de x2III extender.
Het is gewoon een lens ontworpen voor een specifieke doelgroep en dan moet je wel wat knaken investeren om hier gebruik van te mogen maken, al kan je hem natuurlijk straks ook gewoon huren bij de betere zaken ;)
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2013 13:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
het is een keuze van een fabrikant: een lens duur maken zodat hij exclusief is en weinig wordt verkocht of juist goedkoper maken en voor de kwantiteit gaan. In het huidige klimaat waarbij, ondanks zogenaamde crisis, mensen nog steeds de nieuwste camera's kopen èn pro cams al lang niet meer voor pro's zijn lijkt mij een marktstrategie waarbij je hem iets goedkoper maakt een stuk gunstiger. Maar ja... ik ben geen marketing iemand... anders was ik ook wel rijk geweest :)
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 20 berichten ] 

Grijswaarden