[ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Titel: Nieuw: Canon 6D
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 14:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

September 2012
Canon has announced the compact 20.2 Megapixel EOS 6D DSLR – the world’s lightest (*1) DSLR to feature a full-frame CMOS sensor, making it ideal for travel, portrait and landscape photographers.

The EOS 6D creates a new entry point into Canon’s full-frame DSLR line-up, and is perfect for those who want greater control over depth-of-field, or to maximise the impact of shooting with the EOS System’s extensive range of wide-angle EF lenses.

The camera combines a powerful, full-frame imaging system and superior low-light performance with a compact, robust and lightweight design. For the first time in any EOS SLR model, WiFi (*2) and GPS (*3) connectivity are included, empowering photographers to capture stunning images on the move, tag them with location information and wirelessly transfer them to a computer, the cloud, or smart phones.

meer info: http://cpn.canon-europe.com/content/news/eos_60d_dslr_announced.do
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 14:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De eerste teleurstelling van photokina. Een 5dii met wifi en gps voor € 500- meer.
En nieuwe geheugenkaartjes kopen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 15:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
1999,- euro, da's een hoop geld, wellicht dat de prijs nog naar beneden gaat.
Dit lijkt een beetje een antwoord op nikons d600, die overigens ook een behoorlijke advies prijs heeft.
Ik heb net een sprookjeshuwelijk, iedere keer als ik thuiskom, zit er een heks op de bank....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 15:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
O, € 1999 valt me nog mee, ik dacht dat die niet onder de 2200,- zou zijn...
De Nikon schijnt iets goedkoper te zijn maar is op bijna alle fronten beter gespecificeerd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 16:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik gok dat zowel de Canon als de Nikon het weer als altijd gewoon doet.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 17:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dr zijn genoeg fashion en bruiloftsfotografen die een moord doen voor WIFI...en een hoop documentaire/reportage/journalistieke/amateur fotografen die die GPS toch wel erg graag willen. Zeker icm de betere low light performance een interessant ding hoor...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 17:06 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Een beetje pro-fotograaf heeft wel budget (en wens) voor de 5diii met de werkende AF lijkt me. En non-pro's kunnen een mooie gebruikte 5dii voor weinig kopen nowadays. Apart modelletje hoor.

Majic, wat is t nut van WIFI voor de bruidsfotograaf trouwens? Ik hang er wel eens een uit, maar zie t niet zo voor me.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 19:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dan kan je de foto's tijdens het feest meteen projecteren, superhip! ;-)

Ik blijft voor de 5D III gaan, erg jammer van de AF van die 6D. Aan de andere kant ook wel weer logisch, anders was er vrijwel geen meerwaarde meer geweest voor de 5D III :)
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 L II | 35 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 19:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waar ze de 5d III juist uit de studio wilde halen lijkt de 6d uitermate geschikt voor de studio fotograaf.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 20:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik moet zeggen dat ik deze iets wat negatieve meningen hierboven niet deel. Ik ben in de markt voor een update, en wat dat betreft prima voer voor de canon marketing. Maar als ik de prijs afzet tegen de 5d2 en 5d3 zit ik beide kanten op met een gat van ongeveer 1000 euro.

een tweedehands 5d2 is boeiend qua prijs, maar op het garantie vlak een risico, meestal verlopen. En een nieuwe sluiter zit op iets van 500 euro. Er zijn nu nog wat uitloop modelen te krijgen, op zichzelf nog wel boeiend, maar het gat met een nieuwe 6D is niet zo heel groot, en dan wint voor mij de 6d puur op het feit dat het een nieuwere generatie is, en ik wifi best een lollige meerwaarde vind.

Een 5d3 is zeker een pracht camera, maar niet heel boeiend voor mij wegens een te fors prijskaartje. Misschien dat dit voor broodschieters anders ligt, maar 3000+ blijft en forse bom duiten voor de beter autofocus systeem..
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Sep 2012 21:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En wat samples:
http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos6d/

Jammer van die AF punten of juist het ontbreken daarvan, hier hadden ze op ze minst de AF van de 7D in moeten drukken.
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 10:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik mis volgens mij iets.
Waarom zou iemand de 5DII prefereren boven de 6D?
Ik zie niet heel veel voordelen, of ik moet iets over het hoofd zien?

5DII:
- 21,1 Mp
- DIGIC 4
- ISO tot 25.600
- 9 punts AF
- 3,9 fps
- exposure compensation: +- 2
- 3 metering modes
- sluiter 1/8000
- LCD 940K
- Compact flash
- Magnesium body
- "Joystick"

6D:
- 20.2 Mp
- DIGIC 5
- ISO to 102.800
- 11 punts AF (low light)
- 4,5 fps
- exposure compensation: +- 5
- 4 metering modes
- sluiter 1/4000
- Clear View II LCD 1.020K
- SD cards
- Gedeeltelijk magnesium body
- Geen joystick, maar multi controller
- Bedienen vanaf smartphone
- WIFI
- GPS
- Silent shutter
- Multi Exposure
- Horizon as
- HDR
- DLNA
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 6D | Van 16mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Canon G1X Mark II | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 10:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Doe je de voordelen van de 5DII ook even vet drukken?
1/8000
CF
Magnesium body
(weet niet zeker of flitssynchro gelijk is)

De Silent shutter vindt ik trouwens wel een + van de 6D. Op de rest zit ik niet te wachten. De doelgroep van de 6D is gewoon niet de 5DII bezitter denk ik.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 10:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Max sync. speed is ook nog wel een issue: ik lees dat't een magere 1/180e op de 6D zou zijn..
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 12:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
en ik kan echt niet zonder joystick. En volgens mij heeft de 5DII financieel ook een voordeel?
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 12:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als reisfotograaf kan ik GPS nog wel waarderen en WIFI is handig voor remote via je iPhone, maar verder zie ik weinig plusjes tov van de 5D mark II. Denk dat het ook geen vervanger is waar je meteen de 5D2 voor aan de kant gooit, dat zou de 5D3 wel kunnen zijn. De 6D zie ik vooral als "voordelige" instapper voor degene die van crop afkomen en zo segmenteert Canon de 6D denk ik ook.

Toch is het een leuke camera en overweeg deze zelfs als 2e FF naast de 5D2 (of andersom) omdat ik veelal met primes werk en dan is het in het veld een stuk makkelijker om een kant en klare camera uit de tas te trekken dan te moeten wisselen in weer en wind. Maar goed, een tweede 5D2 is dan ook nog het overwegen waard.

Ben wel heel erg benieuwd naar de eerste tests en dan met name op het gebied van dynamiek, vond dat bij de 5D3 toch wel een beetje teleurstellend.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 12:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mark, wifi lijkt me handig zodat je assistent de boel al kan beoordelen op locatie, meteen weten of een shot gelukt is, video rechtstreeks wegdumpen (als t om videoshooten gaat).

Er is vast nog wel meer funky's mee te doen :D

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 12:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires schreef:

Doe je de voordelen van de 5DII ook even vet drukken?

Ik heb niet aan proberen te geven wat de voor- of nadelen waren (dat is voor iedereen persoonlijk), maar alleen vet gemarkeerd wat er bij de 6D echt nieuw is.

Voor mij persoonlijk zijn de pluspunten:
- GPS
Alleen dit zou al een reden zijn om over de aanschaf na te denken. Ik doe dat nu met een GPS tracker, maar dat kost best nog wat tijd als je aardig wat platen hebt geschoten.
- Ik verwacht betere ruisprestaties dus betere platen.
- Betere AF
- Horizon as: In portretstand zijn mijn foto's altijd zo scheef als een ***

Minpunten:
- Het ontbreken van de genotsknots, maar met die multicontroler moet het ook wel lukken lijkt mij.
- Geen kantelbaar LCD scherm... maar dat zal wel met het stof- en druppeldicht zijn te maken hebben.
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 6D | Van 16mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Canon G1X Mark II | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 13:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zou je dat GPS bestand ook als GPX bestand kunnen exporteren, zodat je het later als track in Google Earth kunt importeren, of aan de foto's van een camera zonder GPS kunt knopen. Ik doe dit alles nu met een losse GPS tracker. Het zou handig zijn als er ook een tracklog gemaakt kan worden met de 6D, of zou dat accu's vreten?
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 13:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arnold: Quote van DpReview:

Citaat:

The GPS unit includes exactly the same functionality as on the company's compacts - it can embed location data into every image, and has a logging function that can keep track of where you've been through the day.

Verder noemen ze nog als opmerkingen bij GPS: Image tagging and tracking modes

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 14:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom vind men SD kaart nadeling ten opzichte van CF? Ze zijn goedkoper, verkrijgbaar in de zelfde capaciteiten, kleiner, en, en daar gaat het om, ze zijn van de zelfde soort als in de camera's gebruikt wordt die hun doelgroep gebruikt. De xxxD en de xxD gebruiken immers ook SD.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 16:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De tijden tussen 1/4000 en 1/8000 zou ik ook wel missen. Maar wel een belangrijk pluspunt is voor mij het gewicht, voor een reiscamera lijkt me deze met de 40 of 50mm wel aantrekkelijk.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 19:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
fliert schreef:

De tijden tussen 1/4000 en 1/8000 zou ik ook wel missen. Maar wel een belangrijk pluspunt is voor mij het gewicht, voor een reiscamera lijkt me deze met de 40 of 50mm wel aantrekkelijk.

Daar zeg je me wat, de 6D icm met de 40mm pancake is natuurlijk wel een lekker reissetje.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 20:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bobvanduin schreef:

Waarom vind men SD kaart nadeling ten opzichte van CF? Ze zijn goedkoper, verkrijgbaar in de zelfde capaciteiten, kleiner, en, en daar gaat het om, ze zijn van de zelfde soort als in de camera's gebruikt wordt die hun doelgroep gebruikt. De xxxD en de xxD gebruiken immers ook SD.

Ik vermoed vanwege de betrouwbaarheid, de CF's zijn ongevoelig voor vocht en voelen toch net wat degelijker aan dan de SD's. Hoewel de CF kaartjes steeds meer plaats moeten maken voor SD in het hobby en semi-pro segment, denk ik dat CF nog wel een tijdje in de professionele wereld zullen worden gebruikt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 20:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dpreview heeft er ook meegespeeld : http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-6d/3

Dat er SD ingaat ipv CF, tja.. dat is naar voor mijn huidige collectie CF kaartjes, maar geen onoverkomelijk feit. Misschien zelfs nog wel handiger, omdat SD makkelijker te krijgen is 'on the road' dan CF. Zelfs de Aldi heeft die dingen gewoon in het rek hangen ;)

Ik zie mijzelf deze camera best aanschaffen als deze binnenkort beschikbaar komt, en die pancake stond al op de lijst. Voor mij boeiender dan een mk2. KE zet de 6d nu voor 2029 in de etalage, tegen 1709 voor een 5d2. Zoveel scheelt dat niet en een digic5 is qua iso/ruis prestaties denk ik toch net weer een stap vooruit. (zit ook in de 650d, en de opgevoerde kloksnelheid versie in de 1dx en 5d3)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 20:58 
 Profiel
arnold_w schreef:

bobvanduin schreef:

Ik vermoed vanwege de betrouwbaarheid, de CF's zijn ongevoelig voor vocht en voelen toch net wat degelijker aan dan de SD's. Hoewel de CF kaartjes steeds meer plaats moeten maken voor SD in het hobby en semi-pro segment, denk ik dat CF nog wel een tijdje in de professionele wereld zullen worden gebruikt.

Gevoelig voor vocht? Een SD kaartje doet het na een 40 graden was ook nog prima. Dat degelijk aanvoelen is waar, maar SD kan ook best wat hebben. Hoeveel mensen ken jij die een SD kaartje gebroken hebben?

CF wordt in het pro segment de komende tijd gewoon uitgefaseerd en 'overgenomen' door XQD. Voor het huidige SD-segment is XQD voorlopig nog véél te duur en in principe ook niet nodig; die camera's zijn vaak trager en worden ook niet als mitrailleur gebruikt. Daar zal SD dus nog wel even blijven hangen.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Sep 2012 22:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Arnold, exacte getallen weet ik niet meer, maar volgens mij waren de verkoopaaantallen van SD kaartjes een veelvoud van enkele honderden ten opzichte van CF kaartje, met de betrouwbaarheid zit dat dus wel goed.

En wat heb je aan weerbestendige kaartjes in een camera die zelf niet weerbestendig is?

Verder vind ik het wel een erg mooie camera!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Sep 2012 08:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Verkoopaantallen worden veroorzaakt door aanbod in (consumenten)apparatuur waar steeds meer SD wordt gebruikt, de lagere prijs speelt hierbij ook een rol, maar zegt m.i. niets over verschil in kwaliteit. Waarom kiezen de camerafabrikanten voor het professionele segment (1DX, 1DsIII, D3X, A900 etc.) dan nog steeds voor CF en niet voor SD (los van het 2e slot)?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Sep 2012 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
omdat pro's blijven 'miepen' dat ze liever CF willen gebruiken omdat ze anders geen verschil maken met een prosumer SD body ;) (oh en het feit dat ze gigabytes aan CF geheugen hebben liggen, en minder bereid zijn om nieuw geheugen te kopen dan de consument)

Het is een beetje non-issue imho. Er is slecht onbetrouwbaar CF geheugen in omloop, en prima SD.. En andersom. De aansluiting zegt niet zo heel veel over de gebruikte chips op het kaartje zelf, en dat is wat uiteindelijk de kwaliteit bepaald.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nieuw: Canon 6D
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Sep 2012 14:08 
 Profiel
Ik schat zo in dat ze sd er in gedaan hebben omdat die veel kleiner zijn en dus minder ruimte nodig hebben.

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Grijswaarden