[ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Titel: Adobe LR 4 beta te downloaden
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 08:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De beta versie voor Lightroom 4 is uit.

New Features in Lightroom 4 Beta

Highlight and shadow recovery brings out all the detail that your camera captures in dark shadows and bright highlights.

Photo book creation with easy-to-use elegant templates.

Location-based organization lets you find and group images by location, assign locations to images, and display data from GPS-enabled cameras.

White balance brush to refine and adjust white balance in specific areas of your images.
Additional local editing controls let you adjust noise reduction and remove moiré in targeted areas of your images.

Extended video support for organizing, viewing, and making adjustments and edits to video clips.

Easy video publishing lets you edit and share video clips on Facebook and Flickr®.

Soft proofing to preview how an image will look when printed with color-managed printers.

Email directly from Lightroom using the email account of your choice.

Je kunt 'm hier downloaden
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 09:36 
 WWW  Profiel
Klinkt interessant!
Lijkt dat men zich (begrijpelijk) meer op het videogebeuren heeft gericht dan op het fotogedeelte, logische ontwikkeling.
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Adobe LR 4 beta te downloaden
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 10:08 
 Profiel
Daar ben ik eigenlijk niet zo heel erg blij mee, ik doe niets met video... Nu alle dSLR's ineens video hebben wil c.q. moet iedereen de nieuwe scorsese worden...

Maar goed, er zitten ook fotografische dingen in, dus ik ga het even bekijken allemaal :)

Laatst gewijzigd door iKremers op 10 Jan 2012 12:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 11:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je hoeft het idd niet te gebruiken.
Op fotografisch gebied vind ik zaken als "local white balance" en "local noise reduction" wel een prettige toevoeging.
Tevens is softproofing voor printers (welke in PS wel zit) ook niet verkeerd.

Maar vooralsnog crashed deze beta versie op mijn 64-bit laptop.
Hij neemt alle develop settings van LR3 automatisch over en als ik een nieuwe import doe en een van mijn in LR3 gemaakte ontwikkelinstellingen selceteer, dan gaat LR4 onderuit. Eea lijkt dus niet helemaal compatible te zijn.
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 12:37 
 Profiel
Ik heb een map gekopieerd met DNG, en wanneer ik de develop setting probeer bij te werken naar 2012 crasht hij bij mij.

Overigens, soft-proofing hebben ze wel verbeterd zeg, beter dan Ps. Maar Ps CS6 zal dit ongetwijfeld ook gaan krijgen.

Hier een overzicht van alle nieuwe features in een paar video's gemaakt door Scott Kelby: http://www.photoshopuser.com/lightroom4

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi, dan ligt het dus niet aan mijn laptop.

Wat me ook opvalt, dat elke aanpassing die je doet (zelfs simpele saturation) enorm traag gaat.
Een stukje aan het schuifje trekken en hij staat 2 seconden te rekenen, na een paar aanpassingen is er zelfs geen beweging meer in te krijgen. Het is een beta, maar hier moet duidelijk nog wat gesleuteld worden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:26 
 Profiel
Klopt, merkte ik ook toen ik met de local brush noise-reduction ging schilderen. Ik zit hier op een iMac uit mid-2011 met 12GB RAM, dus daar kan het niet aan liggen ;)

Fotoboeken, GPS tagging, lokaal ruis-reductie en een sterk verbeterde RAW work-flow :) De upgrade naar 4 ga ik zeker kopen, zal wel weer €99 gaan kosten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Iedere beta is een stuk trager geweest dan de uiteindelijke versie.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 14:33 
 Profiel
Dat Geotaggen vind ik erg interessant. Ik gebruikte tot nu toe Jeffrey's plugin en dat werkt ook goed. Grootste nadeel vond ik dat je foto's niet kon terugvinden op locatie. Weet iemand of dat nu wel kan? Ik kan het niet vinden in de release notes.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 15:18 
 WWW  Profiel
Er bestaat voor LR3 een andere plugin waarmee je kunt zoeken op geotag ("zoek foto's die gemaakt zijn in een straal van 10km van deze foto/locatie").
Ik heb nog niet naar LR4 gekeken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2012 15:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dan zal ik voor ik de LR4 upgrade ga kopen eerst eens wat extra ram in mijn 2010 MacMini stoppen :).
Werkt de healing brush nu beter, of kan je nog steeds niet net als in Photoshop de stukjes die tegen elkaar aanzitten bewerken?
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 08:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb gisteren een live webcast gezien van kelbytraining. Daar lieten ze zien dat de Geotag is gekoppeld aan googlemaps, mits je verbonden bent met internet. Is dat een oplossing voor jou, multikoe?
Meer info is te vinden op http://www.photoshopuser.com/lightroom4
ik had em ook ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 09:16 
 Profiel
Domme vraag misschien, maar kan je de LR3 presets ook in LR4 (beta) gebruiken?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 09:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarschijnlijk niet allemaal. Ik heb uit die webcast begrepen dat de betaversie ook tot doel heeft dat de pluginmakers zich hierop aan kunnen passen.
ik had em ook ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 09:55 
 Profiel
Dat kan geloof ik alleen wanneer je aangeeft met de oude process-engine te willen werken. Probleem is dat sommige sliders nieuw zijn, en dat anderen verdwenen zijn. Fill-light bijvoorbeeld, en ook brightness zijn er niet meer. Ze heten anders en werken nu ook anders.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 10:45 
 Profiel
Ik heb hem gedownload en geinstalleerd. Ik heb nergens gekozen voor de oude engine.

Veel van de oude presets doen het, maar inderdaad niet allemaal. Op mijn computer is LR4 trouwens niet trager dan LR3.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jan 2012 10:59 
 Profiel
Irene, Volgens mij wordt één van mijn grootste wensen inderdaad ingewilligd: ik kan op een kaart een locatie uitzoeken en zien welke foto's ik daar allemaal genomen heb. Op de één of andere manier is dat een vraag die bij mij nogal vaak terugkomt.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jan 2012 19:58 
 Profiel
arnold_w schreef:

De beta versie voor Lightroom 4 is uit.

New Features in Lightroom 4 Beta

Highlight and shadow recovery brings out all the detail that your camera captures in dark shadows and bright highlights.

Photo book creation with easy-to-use elegant templates.

Location-based organization lets you find and group images by location, assign locations to images, and display data from GPS-enabled cameras.

White balance brush to refine and adjust white balance in specific areas of your images.
Additional local editing controls let you adjust noise reduction and remove moiré in targeted areas of your images.

Extended video support for organizing, viewing, and making adjustments and edits to video clips.

Easy video publishing lets you edit and share video clips on Facebook and Flickr®.

Soft proofing to preview how an image will look when printed with color-managed printers.

Email directly from Lightroom using the email account of your choice.

Je kunt 'm hier downloaden

Ik kna wel, net als in 3, videos slecteren in de bibliotheek, maar als ik op ontwikkelen druk, kan ik er niets aan doen, oftewel: Ik kan niets bewerken aan de video's. Weet iemand hoe dat zit?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lightroom 4 is officieel uit (terwijl de beta versie nog loopt). Ben wel erg verbaasd over de lage prijs 129,71
http://www.adobe.com/nl/products/photos ... troom.html
"Soms wil ik het hele zoekerbeeld vullen met haar gezicht, zoekende naar haar innerlijke kenmerken. En als ik dan heel dichtbij kom, merk ik dat ik een zelfportret maak in de reflectie van haar ogen."

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lage prijs is wel logisch denk ik, er is meer concurrentie bij gekomen die ook lager in de prijs zitten.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wel een flinke prijsdrop dan. Meer dan de helft tov de vorige versie... Maar goed/leuk voor de fotografen/fotografie-liefhebbers!
"Soms wil ik het hele zoekerbeeld vullen met haar gezicht, zoekende naar haar innerlijke kenmerken. En als ik dan heel dichtbij kom, merk ik dat ik een zelfportret maak in de reflectie van haar ogen."

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:29 
 WWW  Profiel
en deze maand is shipping gratis (voor de mensen die een doos prefereren boven de download)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik zie m op diezelfde link voor 109 eur ? mooi koopje.

*edit* die store is gaar, eerst zegt ie 109 incl vat, klik je er op "error".
naar de store dan maar, dan staat ie er voor 109 ex vat. :roll:

*edit 2* nog erger: ship box to me: 129 eur. download: 134 eur.

wat ontgaat mij hier ?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wellicht is Adobe over zijn datalimiet heen? ;-)

Maar die 109 incl. had ik dus eerst ook...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:46 
 WWW  Profiel
de upgrade (vanaf elke eerdere versie van LR) kost 62 euro (excl BTW)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 10:52 
 Profiel
@Bakman:

Heeft met BTW afdraag te maken. Wordt een fysiek product verscheept dan moet de BTW afgedragen worden in land van bestemming (NL, 19%), wordt er gebruik gemaakt van ESD dan moet het afgedragen worden in land van herkomst (Ierland, 21%).

Het programma-icoon dat ze gemaakt hebben is wel erg lelijk :/ Maar dat is gelukkig het minst belangrijke van een programma ;)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 11:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
reinoud schreef:

de upgrade (vanaf elke eerdere versie van LR) kost 62 euro (excl BTW)

waar zie jij die staan? In de Adobe store zie ik alleen nog maar LR3... (ik zal wel met mijn neus kijken hoor)

edit: al gevonden, gewoon op 'kopen' klikken en dan kun je voor upgrade kiezen...

straks maar ff bestellen
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 12:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Las over de zin edit heen van Schoffie...

Interessant dat het nu al in de winkel ligt en ga maar bedenken of ik het via een download wil hebben of toch de DVD.
Flickr Hans wie is dat?

Laatst gewijzigd door Flipperkoning op 06 Mrt 2012 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 12:04 
 WWW  Profiel
ik kwam er gewoon via de store via adobe.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mrt 2012 13:20 
 WWW  Profiel
Nu alvast 30 dagen trial doen en voordat de trial periode over is heb je je dvd binnen.
Alleen jammer dat ik dit pas bedacht toen ik al op bestellen had geklikt voor de download versie :)
Web: http://www.nickdekruijk.nl, Foto: http://www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-32, 17/1.8, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Grijswaarden