[ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 16:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je de upgrade van LR4 nog een keer wilt installeren op bijv. je laptop of na een clean install heb je alleen het serienummer van de vorige versie nodig en dit kan ook de vorige upgrade zijn. Zo heb ik het gedaan met de upgrade van SL naar Lion, al was het voor mij nog LR3 upgrade.

Volgens de ene Adobe verkoper op Prof Imaging was het onzin dat het niet goed zou gaan met de curve, maar ik herkende een ander van het Grafisch Lyceum en die wist mij te vertellen dat Adobe er mee bezig is en er zou een script kunnen komen met LR4.1 die het recht zou zetten. Nog even afwachten dus.
Voor een ieder die de foto's gekoppeld heeft met een export plugin, zoals Flickr kan met rechtsklikken op een foto aangeven dat deze al geupdate is en er dus niets gaat veranderen aan het beeld dat online gekoppeld is!

Zelf denk ik eraan om als mijn versie door de postbode geleverd wordt om met een nieuwe catalogus te beginnen en pas bij de oplossing voor de curve mijn huidige LR3 catalogus te importeren!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 16:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt Hans voor de uitleg. Ik wacht nog even.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 17:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heet niet Hans en ook niet Flip, maar Daan voor een ieder die het weten wil :).
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 21:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
:bonk: jou onderschrift klopt niet :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 22:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Iedereen noemde mij ineens Hans, vandaar mijn onderschrift en later maar de naams verandering in Flipperkoning.
Hoe handig is het werken met de penseel in witbalans?
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Mrt 2012 20:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zijn er meer mensen met LR4 waarbij de 1:1 preview in de Loupe modus niet scherp is? Met LR3 duurde het ook even, maar er stond loading in beeld en zo zag je dat hij bezig was. Maar nu staat er niks in beeld, maar er gebeurt ook niks, het wordt niet scherp. Als ik in de Develop modus op 1:1 de zelfde foto bekijk dan doet hij het wel. Maar dat is weer niet handig om een selectie te maken. Ik heb bij preferences gekeken, maar kan zo niks vinden waar ik kan instellen wat de kwaliteit van de preview is. Wie helpt me?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Mrt 2012 20:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wellicht zijn je previews te klein, je kan instellen hoe groot Lr je previews moet renderen, als je die kleiner hebt staan als je beeldscherm dan zal Lr die foto's oprekken om op 1:1 te kijken.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 12:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
LR4 draait en ik vind het wel een verbetering ten opzichte van LR3, maar had gehoopt dat de healing/clone brush beter werkte dan in LR3! Kan nog steeds niet spothealing doen met punten die tegen elkaar aanliggen en bij een grotere brush teveel omgeving meenemen!
Alle curves zijn aangepast naar de nieuwere versie, maar worden niet als verandering gezien bij de export modules en dus blijft alles zoals het was en niet zoals ik verwacht had dat alle foto's op Flickr opnieuw moesten worden geüpdatet.

Als iemand zijnde die vaak Levels in Photoshop voor kleur correctie gebruikt zal ik dus een boel moeten leren om dit met de RGB curve in Lightroom te kunnen doen. De curve gebruiken voor iets anders dan contrast geven begrijp ik niet helemaal!
Zal eens kijken of het mij lukt om mooie curves te vinden, of zelf te maken, die mijn negatieven die ik als positief scan mooi om te zetten in LR4. Na een klein testje zag ik dat de scans die ik met Nikon Scan gemaakt heb minder mooi is dan de scan die ik als positief heb gedaan en met een omgekeerde curve in LR4 omzet. Ik hou dan meer informatie in de hoge lichten.

Wat me wel opvalt is dat alle mogelijkheden die je krijgt om je foto bij export te benoemen in de vorige versies van LR weg zijn in LR4, deze moet ik allemaal zelf in elkaar zetten!

Wist niet dat dit in LR kon, maar als je de foto groot bekijkt en in de navigator je zgn vergrootglas bovenin links zet je met pagedown toets naar beneden kan springen en als hij onderaan komt met de volgende klik op de volgende rij naar beneden gaat, erg makkelijk als je opzoek ben naar sensor stofjes of krasjes en stof op het negatief! Zelf gebruikte ik altijd de shift toets samen met het naar beneden schuiven met de muis, maar deze voor mij nieuwe methode werkt veel makkelijker!
Flickr Hans wie is dat?

Laatst gewijzigd door Flipperkoning op 29 Mrt 2012 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 12:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Flipperkoning schreef:

Wat me wel opvalt is dat alle mogelijkheden die je krijgt om je foto bij export te benoemen in de vorige versies van LR weg zijn in LR4, deze moet ik allemaal zelf in elkaar zetten!

wat bedoel je? al mijn export instellingen incl. naamgevingen zijn keurig overgenomen van LR3...
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 12:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Export..., ik bedoelde natuurlijk Publish Services!
Als ik een gelinkte foto bewerk in LR dan staat de foto bij de Publish Services als aangepast en klaar om opnieuw geupload te worden! Dit is dus ook het veranderen van metadata tot het daadwerkelijk veranderen in de Devlop mode!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 13:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ah ok... daar werk ik niet mee
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 21:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En de nieuwe versie 4.1 is beschikbaar. Denk dat ik nu toch ga upgraden, nu de belangrijkste issues (lijken te) zijn opgelost. Het is nog een 'candidate'. Ze zijn misschien toch nog niet zeker bij Adobe.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mrt 2012 08:58 
 Profiel
Adobe brengt altijd eerst een RC uit, binnen een maand volgt dan meestal de echte update.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Dec 2012 22:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wie weet waar ik 'Auto Dismiss' vd White Balance Selector tool kan uitschakelen. Ik wil dus niet dat na het prikken op neutraal grijs het pipetje automatisch verandert in de zoom-tool. Ik heb het ooit ingeschakeld, maar kan het nergens meer vinden. Misschien is het niet meer mogelijk in LR4?

Mijn vorige versie was Engels en ik heb LR4 nu in het Nederlands. Ik weet dat de optie: 'Auto Dismiss' heet, maar als ik het letterlijk vertaal, kan ik er niets mee als zoekterm. En het enige wat ik in het Engels vind, is dat je Auto Dismiss kunt instellen in de toolbar. Maar daar vind ik dus niets, ben het al honderd keer langsgelopen ; )

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Dec 2012 13:18 
 Profiel
San schreef:

Mijn vorige versie was Engels en ik heb LR4 nu in het Nederlands.

De taal kun je toch zelf instellen?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Dec 2012 15:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is dat zo? Ik heb het inmiddels al anders opgelost. Eigenlijk een zeer voor de hand liggende oplossing. Ik gebruik nu steeds de shortcut W .. dus iedere keer nadat ik geprikt heb en de WB tool op het vergrootglas springt, toets ik de W in. Met wat handigheid gaat dat heel snel....

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Grijswaarden