countAdView(1)
 [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Canon komt met de 550d
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.dfpro.nl/artikel/2327945/canon-presenteert-eos-550d-dslr

Canon heeft vandaag de EOS 550D dslr gepresenteerd. De spiegelreflex krijgt een 18-megapixel APS-C-sensor, een 1080p-filmfunctie, ISO-bereik van 100-6400 (uitbreidbaar tot 12.800) en schiet 3,7 beelden per seconde in de hoogste resolutie. De camera heeft een adviesprijs van 779 euro en is vanaf maart te koop.

zie link voor complete specs.

Belangrijkste:

18 Megapixel APS-C CMOS sensor
DIGIC 4 processor with ISO 100-6400 (Expansion to 12800)
Continuous shooting at 3.7fps
Full HD movie recording with manual control and selectable frame rates
7.7cm (3.0”) 3:2 Clear View LCD with 1,040k dots
iFCL metering System with 63-zone Dual-layer Metering Sensor
Quick Control screen to change shooting settings
Exposure compensation +/-5 stops.
Select maximum value for Auto ISO
External Microphone socket
Movie crop function

En ze geven aan dat de bouwkwaliteit beter is.

Staat er niet zo bij, maar ik neem aan dat deze de 500d opvolgt uiteindelijk, de 500d zal voorlopig nog wel even te krijgen zijn, tot voorraden op zijn :)

Wel snel, de 500d kwam pas op 28 maart 2009 volgens mij via lets go digital.
Ik heb net een sprookjeshuwelijk, iedere keer als ik thuiskom, zit er een heks op de bank....

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wacht even de reviews af maar als alles klopt wordt dat de backup camera naast m'n 5D..
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De verschillen tussen de 550D en de 7D zijn zo klein, dat er geen ruimte meer lijkt voor een opvolger van de 50D.
Canon 5DmarkII - Canon 24-70 F2.8(te koop) - Canon 430EX - Studio

* Op zoek naar accessoires *

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Behalve de prijs, 779,- voor de 550d en 1299 voor de 7d ;)
Ik heb net een sprookjeshuwelijk, iedere keer als ik thuiskom, zit er een heks op de bank....

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En de xxxxD eronder.. Inderdaad weinig ruimte voor de xxD..

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 18:59 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik zou me bijna schamen als ik een 1DIV had:
550D owner: ik heb 18 megapixels
1DIV owner: .. het gaat niet megapixels, het gaat om de kwaliteit van de sensor (blabla), dus 16 is meer dan genoeg..
550D owner: ik kan HD filmen
1DIV owner: ik ook
550D owner: ik heb 5 stops exposure compensation
1DIV owner: ik ook.. o nee ik heb er 3..
550D owner: ik heb een betere lcd
IDIV owner: .. f*ck en ik heb 3500 meer betaald, zodat Jan mij op het feestje -surrounded door n00bs- zwaar powned

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Canon lijkt op deze manier wel een beetje het topsegment af te gaan knallen, als ik deze specs zie denk ik... wat zou een 60D nog moeten hebben tussen de 550D en de 7D, het gaatje is aardig krap aan het worden op deze manier.
Weet wel dat een mkIV steeds lager op de verlanglijst komt te staan, kan het gewoon qua prijs niet verantwoorden met inmiddels 2 x 7D's met wifigrip + een 550D...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
60D. Grotere body, meer fps?? Zou het anders ook niet weten..

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Misschien stoppen ze met de xxD serie.... ?
"Noem me maar René"

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk het ook eerlijk gezegd..

Titel: Re:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Chow schreef:

60D. Grotere body, meer fps??

Dan zit je al snel tegen de 7D aan. Naast de specs is bijna ook al geen gat tussen de €1200 (7D) en €750 (550D) wat betreft prijs. Mijn voorlopige/voorbarige conclusie is dan ook dat de xxD gaat verdwijnen 8-)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 19:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Komt helaas geen einde aan; iedere keer als Canon een prettig midden-segment camera presenteert (40D, 7D) dan volgt ras daarop de consumer-level body met alle specs. van voorgenoemde voor veel minder.
Je gaat je wel afvragen wat de meerwaarde is van een 7D als je deze prijs-kwaliteit-verhouding bekijkt van de 550D.
Natuurlijk: de 7D is sneller en heeft een veel betere body; m.n. ook ergonomisch; maar is dat echt die €500 waard?

Het zal wel niet meer veranderen maar het lijkt erop dat Canon zijn 'Pro'users wel in de kou laat staan. Hoezo climate change?
Twelve significant photographs in any one year is a good crop :: Ansel Adams

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 20:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als de 7D je primaire body is snap ik wel dat je een stevigere body wilt hebben met betere ergonomie. Maar in principe heb je gelijk. De 550D zit verder wel heel dicht tegen de 7D aan qua specs..

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 20:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En toch bakt canon nu veel sneller dan de update termijn nieuwe camera's, de 500d is nog geen jaar uit.
de 50d kwam vrij vlot na de 40d en ook de 7d kwam weer erg snel na de 50d.

Is dat de markt?

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 20:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ja dat is de markt. Plep de sensor van de 7D in de 500D en voilá, de 550D.
De markt wil graag nieuw spul. Give the people what they want.

Trouwens niks mis mee. Lijkt me een prima camera, de 550D.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 20:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mis alleen het scrollweel anders zou ik het wel weten!
"Noem me maar René"

Titel: Re: Canon komt met de 550d
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 21:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Specs zijn niet verkeerd zeg, voor zo'n consumerding. Ik zeg de 7D nog wat naar beneden schuiven om de xxD te vervangen en dan tussen de 7 en de 5 een 6D presenteren. Zegmaar 5D MK II specs voor een 7D prijsje. En dan ook graag een 5D mk III met 1ds III specs ;)
Zo'n toestel met die foto's, Gebruik ik buiten maar ook binnen
Dan maak ik zelf portretten, Want er is niemand anders thuis

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 21:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je bedoelt de 3D?? De camera die al een flinke tijd verwacht wordt maar nooit komt?? :)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Feb 2010 23:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lijkt me dat de 5D mkII nu wel erg ouddated begint te worden, afgezien van z'n FF sensor natuurlijk.
En ja: dat scrollwieltje op de XXD/XD modellen maakt ze een stuk ergonomischer; maar het prijsverschil is niet echt meer te rechtvaardigen.
Tijd voor de 7D mk II en een 3D lijkt me, en snel een beetje:)
Twelve significant photographs in any one year is a good crop :: Ansel Adams

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 00:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op zich zou er best plek zijn voor een wat snellere body tussen de 7D en de 1D4 ipv de 5D2 die inmiddels ook alweer 1,5 jaar oud is ;).
Het is nu een gat van 1300 naar 4200, daar past 2800 best leuk tussen, dan loopt de 5D2 nog een jaartje door voor 1500-1800 en komt de 3D met FF en 7FPS en de AF van de 7D oid... lijkt me fijn, aan de andere kant... wie koopt dan nog de mkIV... :?:
Rare jongens bij Canon...

Maar goed de 550D ziet er erg leuk uit, voor mij echter niet iets om over na te denken omdat ik al met een 7D schiet.

Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 02:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst schreef:

Canon lijkt op deze manier wel een beetje het topsegment af te gaan knallen, als ik deze specs zie denk ik... wat zou een 60D nog moeten hebben tussen de 550D en de 7D, het gaatje is aardig krap aan het worden op deze manier.

Neh, als je eenmaal gewend bent aan aan de prosumer body wil je echt niet meer terug naar die vervelende plastic cameratjes ;)
Begrijp me niet verkeerd, het zijn prima camera's, maar ik vind zo'n xxxD niet fatsoenlijk vast te houden. De 300D hield al niet over, maar die had nog een beetje een normaal formaat. Daarna zijn ze alleen maar kleiner geworden. En de knopjes zitten natuurlijk op de verkeerde plekken ;)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 02:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik snap jouw redenatie hoor maar mij zal het een worst wezen eerlijk gezegd. Als ik naast m'n huidige 5D er een leuke backup bij kan krijgen voor relatief weinig geld dan zit ik niet zo met het formaat. Ik heb geen kolenschoppen en de 350D die ik ooit had kon ik prima mee uit de voeten..
Maar goed.. Da's natuurlijk errug persoonlijk.. Uiteindelijk zijn het de plaatjes waar het om gaat ;)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 09:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waar ik trouwens wel een beetje van baal is dat de 550D wél controle heeft over de auto iso en de 7D niet, lijkt mij wel fijn om dat zelf een kunnen bepalen afhankelijk van de lichtomstandigheden.

Azrael schreef:

Neh, als je eenmaal gewend bent aan aan de prosumer body wil je echt niet meer terug naar die vervelende plastic cameratjes ;)
Begrijp me niet verkeerd, het zijn prima camera's, maar ik vind zo'n xxxD niet fatsoenlijk vast te houden. De 300D hield al niet over, maar die had nog een beetje een normaal formaat. Daarna zijn ze alleen maar kleiner geworden. En de knopjes zitten natuurlijk op de verkeerde plekken ;)

Als je het hebt over de xxxD ga ik geheel met je mee in die stelling, dat het niet te vergelijken is en zal zijn met een 1D, maar neem nou de 7D/5D2...
Op dit moment koop je 3 7D's met grip of 2 5D2's met grip tegen één 1DmkIV... zet mij behoorlijk aan het denken.
Ik denk dat de prijsstelling van de 1D te hoog is gezien de mogelijkheden/kwaliteiten van de body, zou die zo rond de 3K zitten klopt het beter in verhouding tot de 7D/5D2 aan de andere kant is er nu wel weer ruimte voor een tussenklasse.
Dat de pro's voor de 1D serie kiezen klopt in de regel natuurlijk wel, al zie ik steeds meer 5D2's langskomen waar je vroeger (bijna) alleen 1D's zag, in deze tijden is het toch serieus geld en fotografie is natuurlijk al enorm onderhevig aan prijsconcurrentie.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 22:07 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het gat tussen de 500D en de 50D is nu opgevuld. Tussen de 7D en de 50D is nog ruimte voor een 60D. :D

Code:
€ 5.699  Canon EOS 1Ds Mark III
€ 4.238  Canon EOS 1D Mark IV
€ 2.799  Canon EOS 1D Mark III
€ 1.825  Canon EOS 5D Mark II
€ 1.299  Canon EOS 7D
€ 756    Canon EOS 50D
€ 650    Canon EOS 550D
€ 546    Canon EOS 500D
€ 429    Canon EOS 450D
€ 339    Canon EOS 1000D

Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 22:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst schreef:

Waar ik trouwens wel een beetje van baal is dat de 550D wél controle heeft over de auto iso en de 7D niet, lijkt mij wel fijn om dat zelf een kunnen bepalen afhankelijk van de lichtomstandigheden.

Ik hoop dat ze dat in een 7D-Firmware-update stoppen! Net als die movie-crop-functie...
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Feb 2010 22:33 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
Ik snap die Movie Crop echt niet. Alleen 7x en op 640x480... 4:3, dus niet te integreren met de rest van je videomateriaal.
Had dat dan in ieder geval 16:9 gemaakt. Beter nog een 1080P en 720P crop, dan heb je alsnog wel wat vergroting.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 10 Feb 2010 00:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Neenee, dat kan altijd nog in de 600D, je kan niet alles tegelijk krijgen he :p

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 10 Feb 2010 17:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Denk niet dat je alleen de specs met elkaar kunt vergelijken en dan de conclusie kunt trekken dat je net zo goed een 550D kunt kopen ipv een 7D. Op papier ziet het er wellicht vergelijkbaar uit, maar dat doen de specs van drie modellen auto's van hetzelfde merk ook. Alle drie hebben ze een 1.9TD motor, een 6-bak, een autoradio, verlichting en LM-velgen. Toch rijden ze alle drie verschillend, luxer, comfortabeler etc. Dus om nou te zeggen dat je net zo goed de goedkoopste kleine auto kunt pakken omdat 'ie vergelijkbare specs op papier heeft als z'n duurdere grotere broer.....

Plak voor de lol eens een 70-200 f/2.8 of 400 f/2,8 op een 550D, denk je dat die combi lekker aan gaat voelen?
Niet dat ik de 5xxD wil afkraken, het zullen prima camera's zijn, maar wel voor een andere doelgroep dan de intensievere shooter die meer eisen stelt aan de body. Een oorlogsfotograaf zie ik niet met een 550D of zelfs een 7D door het stof kruipen en een 1Dmk4 zal evenmin gekocht worden als hobbycamera voor de vakantiekiekjes.

Ben het er wel mee eens dat de gaten qua specs en fun steeds kleiner worden en dat sommigen wellicht gaan twijfelen, maar er zal altijd markt blijven voor de drie segmenten, consumer-prosumer-pro.
AvW Landschapsfotografie | Mijn webshop
EOS 5D mark II | EOS 50D | EF 17-40 f/4L | EF 24-70 f/2,8L | EF 70-200 f/2.8L IS | Speedlite 430EX

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 11 Feb 2010 12:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die groep die een MKIV heeft voor kiekjes wordt wel steeds groter trouwens, omdat het idee dat dure camera's beter zijn nog steeds leeft ;)

Nieuw berichtGeplaatst: 11 Feb 2010 12:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Niet dat ik de 5xxD wil afkraken, het zullen prima camera's zijn, maar wel voor een andere doelgroep dan de intensievere shooter die meer eisen stelt aan de body. Een oorlogsfotograaf zie ik niet met een 550D of zelfs een 7D door het stof kruipen en een 1Dmk4 zal evenmin gekocht worden als hobbycamera voor de vakantiekiekjes.

Alle waar naar z'n geld natuurlijk. Maar veel oorlogsfotografen zie je niet onder vrijetijdsfotografen ;)

Overigens is de 7D mee geweest naar Antartica (zie F+D) en deed het er erg goed..

Neemt niet weg dat ik zelf de 550D niet als primaire camera zou willen hebben. Daarvoor vind ik de 5D te prettig werken. Maar als extra body lijkt het me toch wel een feestje in kleine verpakking..

Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden