countAdView(4)Best of DPZ, uitgelicht #01
 [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Canon heeft de 500D gepresenteerd!
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 11:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
500D
Mét 15 MP
Mét 1080 HD video 20 fps
Mét Dig!C4 processor
Mét ISO 12800
Mét 3.4 fps continuous shooting
Mét helaas 'oude' body vorm (zonder instelwiel)
Twelve significant photographs in any one year is a good crop :: Ansel Adams

Titel: Re: Canon heeft de 500D gepresenteerd!
Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 11:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En een linkje erbij naar dpreview
| Canon | Bronica | Polaroid |  |
"Oh, heb jij een donkere kamer?" - "Ja!" - "Dan heb ik nog wel wat kapotte tl-buizen voor je."

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 12:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Logische ontwikkeling lijkt me. 1080P/20FPS is wel een vreemde framerate trouwens.
Steun mijn deelname aan Alpe d'HuZes voor het KWF!
Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 13:13 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
Mooie marketingtruuk. Lekker groot Full-HD op de doos kunnen zetten en dan op de beeldprocessor bezuinigen, die trekt gewoon niet meer FPS lijkt me...

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 13:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
een 920.000 kleurenscherm is ook wel leuk, helaas is 3" toch echt te groot voor die body.
Zo'n toestel met die foto's, Gebruik ik buiten maar ook binnen
Dan maak ik zelf portretten, Want er is niemand anders thuis

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 14:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
huh? die wasser toch al? ;)
(ja, de voorzetlens bedoel ik)

Maar serieus, dat zijn hele mooie specs voor een instappert.
At the very begining, I found photography simple: Point the camera and push the button. After several weeks of practice, I discovered I could achieve even better results by turning the camera on and removing the lens cap

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 14:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jammer dat de megapixel race nog steeds doorgaat...
- Fotografie en ontwerp: http://www.masque-obscura.nl -

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 15:28 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
Woudschim schreef:

hoezo?

het zijn geen slechte pixels. zolang je de signaal/ruis verhouding kan blijven verbeteren bij afnemende pixelgrootte is er niks tegenin te brengen. :)

oke, de eisen aan lenzen worden wel steeds hoger.
Eén foton maakt nog geen megapixel - fotootjes!!!

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 16:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En de conclusie is dan:
High ISO performance worse than 40D
Reduced dynamic range in the shadow areas compared to EOS 40D
Per-pixel detail not as good as on good 10 or 12 megapixel cameras

m.a.w. E C H T jammer..........................

Govert schreef:

Woudschim schreef:

hoezo?

het zijn geen slechte pixels. zolang je de signaal/ruis verhouding kan blijven verbeteren bij afnemende pixelgrootte is er niks tegenin te brengen. :)

Canon 1D-MkIV
L- en DO glas, tevens Bierglazen zonder IS, and now we wait....if there is life the Dutch will find it!

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 16:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Exact, eric.

Maargoed, gezien de doelgroep (instappers met relatief weinig verstand van apparatuur en techniek) natuurlijk geen verkeerde keuze, het verkoopt wel lekker.
- Fotografie en ontwerp: http://www.masque-obscura.nl -

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 17:02 
 WWW  Profiel
Of het nou goede op slechte megapixels zijn kan mij eigenlijk niet schelen. Feit is gewoon dat 8 megapixels wel zo'n beetje genoeg zijn, zeker voor het xxxD publiek (uiteraard zijn er uitzonderingen). Laat ze nou maar gewoon gaan werken aan dingen die echt wat opleveren, ipv veel te grote RAW bestanden die nog minder scherp zijn dan een 10 megapixel foto :roll:

edit: Dat laatste is niet echt duidelijk verwoord. Ik bedoel dat ik het suf vind dat die 15 megapixel RAW bestanden minder scherp zijn op 100% dan een 10 of 12 megapixel RAW. Zonde om je computer meer werk te laten doen, terwijl het in verhouding weinig oplevert.
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Laatst gewijzigd door Wardie op 25 Mrt 2009 19:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 18:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is natuurlijk onzin Wardie; RAW moet alleen ontwikkeld worden (dat kon vroeger ook niemand zelf, weet je nog?)
Bij het processen van RAW beeld is het resultaat absoluut scherper dan jpg's!

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 19:13 
 WWW  Profiel
Nee, JPG bestanden zit sowieso altijd een lekkere :d verscherping overheen, terwijl de RAW files gewoon puur natuur zijn. JPG is scherper dan een RAW.
Ik heb verder ook helemaal geen vergelijking gemaakt tussen JPG en RAW dus ik weet niet hoe je dr ineens bij komt? :D
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 19:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
apart is dan wel weer de optie voor 1280x720 @ 30fps....die voor heel veel mensen genoeg zal zijn...
Canon 5DII | Polaroid 600 | Arri & zonlicht
www.richardbakker.com

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 21:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik moest wel even teruglezen om je punt nou echt te snappen Wardie… maar inderdaad: megapixels meer levert niet direct meer resultaat -vreemd genoeg-.
Een grotere beeldsensor dan weer wel:-) 5DmkII

Nieuw berichtGeplaatst: 26 Mrt 2009 12:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gisteravond even mee kunnen spelen bij een Canon presentatie, zag er leuk uit. Nog steeds een kleine body, maar dat is simpelweg gewoon de doelgroep. HD functie zal zeker aanslaan bij de consumenten. Nadeel is de prijs. Deze lag volgends de verkoper met de kitlens op dezelfde prijs als de 50D body. Voor 80 eur meer heb je dus een betere cam.

Voor de rest had ik alleen maar ogen voor de nieuwe 17mm TS lens :D
www.MarkMeisner.com
D300, 12-24, 35, 85.

Nieuw berichtGeplaatst: 26 Mrt 2009 20:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
GenesiZ schreef:

Nadeel is de prijs. Deze lag volgends de verkoper met de kitlens op dezelfde prijs als de 50D body. Voor 80 eur meer heb je dus een betere cam.

Nou, ik zie ze al allemaal lopen, die instap consumenten met een 50D body zich afvragend waarom alle foto's zwart zijn :')
At the very begining, I found photography simple: Point the camera and push the button. After several weeks of practice, I discovered I could achieve even better results by turning the camera on and removing the lens cap

Nieuw berichtGeplaatst: 27 Mrt 2009 18:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tsja, de gemiddelde verkoper (Mediamarkt?) denkt 50D > 500D: de 500D is de opvolger dus zal ook wel beter zijn…

Nieuw berichtGeplaatst: 28 Mrt 2009 22:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo genaaid die lame 20 fps videofunctie!

Nieuw berichtGeplaatst: 29 Mrt 2009 01:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Govert schreef:

Woudschim schreef:

hoezo?

Doe mij ietsje minder pixels en een nóg betere dynamiek. :)
A discipline that does not lead to a compassionate practice may be said to have failed.

Nieuw berichtGeplaatst: 29 Mrt 2009 04:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pako schreef:

Tsja, de gemiddelde verkoper (Mediamarkt?) denkt 50D > 500D: de 500D is de opvolger dus zal ook wel beter zijn…

Zoooo erg zal et toch niet zijn? :S
Canon 5DmkII | Canon 30D
Canon 24mm 1.4L | Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L
2x Canon 580exII | Canon 580ex | Canon 420ex

Nieuw berichtGeplaatst: 29 Mrt 2009 11:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen deze gaan vergelijken met de 40D, dat de 40D op sommig gebieden wat beter scoort is toch niet raar? Het is een hele andere lijn van camera's. En dat een 3" LCD te groot is? Dit snap ik ook niet helemaal. Volgensmij is dit een dikke vooruit gang in de xxxd reeks. 30FPS filmen op een hoge resolutie, en ISO 12800, niet iedereen heeft 'last' van ruis, dit is naar mijn mening het zelfde geworden als schieten met 3200 iso film, dit neem je gewoon voor lief als je het gebruikt. En dat het te zien is, is dan ook helemaal niet erg. Maargoed, dat is natuurlijk weer een persoonlijk iets. De prijs vind ik overigens ook zwaar oké. Maargoed, het kan natuurlijk nooit goed genoeg zijn voor de meesten.

Nieuw berichtGeplaatst: 29 Mrt 2009 11:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Leuke ding maar die 20fps of 30 fps is wel een grote flop. Die 30fps lijkt me typisch iets vor de Amerikaanse markt. Met een beetje mazzel komt hier wel een 25fps optie in.

God, dat is die 1080P wel heel mooi als het 25fps zou zijn...helaas. En van frame rate conversie wordt al helemaal niemand blij.

Ach, ze zullen hun ramen wel niet in willen gooien.
36 x 24

Nieuw berichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 10:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Maarteun schreef:

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen deze gaan vergelijken met de 40D, dat de 40D op sommig gebieden wat beter scoort is toch niet raar? Het is een hele andere lijn van camera's. En dat een 3" LCD te groot is? Dit snap ik ook niet helemaal. Volgensmij is dit een dikke vooruit gang in de xxxd reeks. 30FPS filmen op een hoge resolutie, en ISO 12800, niet iedereen heeft 'last' van ruis, dit is naar mijn mening het zelfde geworden als schieten met 3200 iso film, dit neem je gewoon voor lief als je het gebruikt. En dat het te zien is, is dan ook helemaal niet erg. Maargoed, dat is natuurlijk weer een persoonlijk iets. De prijs vind ik overigens ook zwaar oké. Maargoed, het kan natuurlijk nooit goed genoeg zijn voor de meesten.

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met het schieten op film, maar ISO 12800 is toch echt heel wat anders als schieten op 3200 film. Korrel vind ik mooi, en kies ik niet altijd uit noodzaak. Ruis vind ik niet mooi en is een nare bijsmaak aan de noodzaak.
CanonVivitarIlfordDellNikonSandiskMinoltaWacomEizoFujifilmLaCieManfrottoKodak

Nieuw berichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 10:22 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
Maarteun schreef:

Maargoed, dat is natuurlijk weer een persoonlijk iets.

Dat dus..

Nieuw berichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 16:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien dat je het beter begrijpt als je de 40D met de 50D vergelijkt, dan komt de 40D er nl ook gewoon beter uit. Aan megapixels alleen heb je echt niets, leuk voor de marketingboys................
Als de 500D dus de sensor en verwerking van de 50D heeft wordt je niet vrolijk.

Maarteun schreef:

Canon 1D-MkIV
L- en DO glas, tevens Bierglazen zonder IS, and now we wait....if there is life the Dutch will find it!

Nieuw berichtGeplaatst: 31 Mrt 2009 07:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maarteun schreef:

Volgensmij is dit een dikke vooruit gang in de xxxd reeks. 30FPS filmen op een hoge resolutie, en ISO 12800, niet iedereen heeft 'last' van ruis, dit is naar mijn mening het zelfde geworden als schieten met 3200 iso film..

Nee, volgens mij is dit een behoorlijke achteruitgang: belachelijk veel megapixels op een veel te kleine sensor. Allés voor de specs...zodat noobs denken dat ze beter dié kunnen kopen, dan die ene der neffen, in het mediamarkt-rek.

En die filmfunctie een dikke vette wassen neus, want totaal onbruikbaar....nog onbruikbaarder zelfs dan die van de 5D mkII, wat moet je nou met 20 fps?? Is niet eens bruikbaar voor youtube... Die filmfunctie moet je gewoon wegdenken...

En dan blijft er een camera over die 'minder prima' is dan de 450D. Qua foto's die eruit komen.

Nieuw berichtGeplaatst: 31 Mrt 2009 08:29 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Want wat is er mis met 30fps @ 1280 x 720 :/ Ik denk dat jou eisen ietswat hoog liggen voor een consumenten DSLR als je de filmfunctie van de 5DII ook onbruikbaar vind. En of de beeldkwaliteit daadwerkelijk relatief lager ligt dan een 450D is ook maar een speculatie, niet?

Nieuw berichtGeplaatst: 31 Mrt 2009 10:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het zou juist speculatief zijn als je zou verwachten dat je beter beeld gaat krijgen, met kleinere pixels en een groter iso-bereik. De werkelijkheid is dat het enige verschil in je hoofd zit: het resolutie verschil is absoluut verwaarloosbaar....méér pixels levert niks op. Behalve dan ruis en heftigere PP....en méér omzet voor Canon.

Ik denk zowieso dat je absoluut geen verschil ziet tussen een 450d- en een 500d-foto...op welk formaat dan ook. Tenzij je hem gaat pushen boven de 1600 asa....dan heb je gewoon meer ruis.

En 30 fps @ 720p.....is gewoon lame-SD-video. 720p is géén HD. Imho. En 'Full-HD' @ 20 fps is onbruikbaar...het smerige is dat canon preciés weet waar ze een product moeten beperken zodat ze niet in hun eigen vingers/markt gaan snijden. Bij dit product gaf het grafiekje aan dat er een 'Full HD'-badge opmoest (en dat er 15.1 MP opstaat) en volgens mij voldoet de 500D aan de absolute minimumeisen om het HD-predikaat te mogen voeren....maar geen cent méér dan dat! Want anders gaat dat ten koste van de omzet van die lelijke HD-camcordertjes die ze ook moeten slijten...en dat zou slechte bedrijfsvoering zijn. Dus daarom is ie afgeregeld op 20 fps in 1080p. Zodat je er nét niks aan hebt!

Net zoals die filmfunctie van de 5D: absoluut waardeloos! Terwijl het een geniaaaaaal apparaat zou zijn MET een onafgeknepen/onbegrensde filmfunctie! Daar zouden al tientallen indy-cultfilms mee geschoten kunnen zijn, met de 5D.....als canon die filmfunctie niet zou hebben beperkt tot 'full auto'.

Maar canon zegt: "Fuck jullie, beeldend-kunstenaars en filmmakers! Want wij denken alléén in termen van 'break-even' en marktwerking!"

Canon is wdb smééérig bezig! Nog veel smeriger zelfs dan microsoft en al die andere grootkapitaal-schoften...Canon hoort wmb in het rijtje Kellog, Pfizer, MacdonellDouglas, Philip Morris, Ford, WalMart, Micro$choft. Uzw.

:popcorn: :popcorn:

Nieuw berichtGeplaatst: 31 Mrt 2009 10:57 
Gebruikers-avatar
le chef
 WWW  Profiel
geld stinkt immers niet, en de gesubsidieerde kunstenaar kan toch makkelijk een duurdere full hd camera van het rijk krijgen? :popcorn:

Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden