[ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Titel: Re: PocketWizard FlexTT5 en MiniTT1
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Okt 2009 23:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan er nog even over nadenken, want de Nikon-versie komt pas volgend jaar uit ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Nov 2009 12:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het werkt inderdaad gegarandeerd helemaal niet, mrc ;)

Heb de Canon uitvoering even geprobeerd op m'n D3, maar ook de basic non-ttl-communicatie werkt niet.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Nov 2009 18:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
jezus wat suf zeg, ik had hier al over gelezen ver voor de zomer en wist dat eerst de Canon flex uit zou komen, in +- Mei zij cameranu dat de release voor Nikon in Augustus zou zijn dus had mij daar een beetje op gericht..vond al wel de Mini TT5 op konijnenberg maar niet op voorraad ging er dus vanuit dat ze er al waren.
Nou dan bewaar ik deze post als bookmark en hou ik jullie bevindingen in de gaten voor nu :)

Marco.
L>A>B Mode

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Nov 2009 23:57 
 WWW  Profiel
Voordat het nieuwe systeem helemaal wordt afgebrand, is het wel verstandig om een aantal zaken in het oog te houden. Onder andere de volgorde van aanzetten van de apparatuur en het calibratieshot. Dat beïnvloed allemaal de werking.

Ik ga me morgen nog eens heel goed in de handleiding storten om zeker te weten dat ik het systeem door en door begrijp.
Canon 13D mk Vx met Canon 536mm f 1.9 L

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Nov 2009 13:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mark_M schreef:

Heb de Canon uitvoering even geprobeerd op m'n D3, maar ook de basic non-ttl-communicatie werkt niet.

De MiniTT1 kun je in de software instellen als simpele trigger, dan kan ie wel gewoon oudere PW's aansturen op een Nikon, Pentax, etc.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Dec 2009 16:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Iemand al gewerkt met een 7D icm de mini?
Ik krijg sterk het idee dat het (nog) niet werkt, hij flitst 1-2 keer en daarna moet je de mini uit/aan zetten om hem weer 2 te laten flitsen.
De 7D werkt wel perfect met een Multimax en de Plus II's op de flitsers en de Mini doet het weer prima (tot 1/320) op een 1DmkIII icm Plus II's op de flitsers.
Het probleem zit hem dus waarschijnlijk in de combi 7D met de Mini of... mis ik iets???
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Dec 2009 01:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hmmm tsja dan maar ff googlen, nieuwe beta firmware laden en hoppa.. ut werukt!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Dec 2009 23:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Firmware 5.0 is uit: http://www.pocketwizard.com/news_events ... rmware5.0/

Nieuwe features zijn Rear Curtain Sync en Pre-Flash Boost.

Citaat:

PocketWizard’s rear curtain sync allows the photographer to set the shutter speed at which rear curtain sync automatically engages while optimizing the timing of rear curtain sync to fire at the absolute end of the shutter opening. Pre-Flash Boost provides enhanced E-TTL performance when using flash diffusers, doing bounce flash, or at ranges just beyond the normal E-TTL capabilities. By increasing the pre-flash power, PocketWizard has offset the loss of light in these challenging E-TTL situations.

Een andere nieuwe feature is Automatic Camera Detection.

Citaat:

The ControlTL system can now automatically detect exactly what camera is being used to optimize system performance precisely for that camera. For 5D and 5D Mark II users, this means the system will set the High Speed Sync crossover point to 1/320th versus the default of 1/400th to compensate for those camera’s slower shutter mechanisms.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: PocketWizard FlexTT5 en MiniTT1 (26/10gratis RF soft shield)
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2010 20:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mark_M schreef:

Getest icm 5D mkII, Elinchrom Quadra en 600RX: high sync? :N Een 320e was al niet clean te krijgen, laat staan een 500e of 800e. Onbruikbaar, helaas.

Met studioflitsers werkt het trucje dus niet.

Hmmm dan heb ik een kapotte mini 8-) ... gisteren en vandaag wat lopen uitproberen en ik zit clean tot 1/1000 en zelfs 1/1250 durf ik nog wel te gebruiken.. MET studioflitsers (linkstar :cry: ) en de 580II, ik gebruik het icm een 7D een PW mini + PW multimaxen+ PW plusII's.
Hypersync gewoon aan gevinkt en de sjutturzink op -1800 :9~ dus nu kunnen we lekker wat nieuwe dingen gaan proberen!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jan 2010 21:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Precies zoals ik voorspelde... ;) Als je de studioflitsers gebruikt als invullicht bij volle zon kun je nog wel wat meer smokkelen met de sluitertijd.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jan 2010 18:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eindelijk geprobeerd met de Elinchrom BX500Ri van een vriend van me. Vanwege gebrek aan passende synckabel met de volgende opstelling:
- Canon 7D met MiniTT1 (shuttersync op -1700 geloof ik)
- FlexTT5 met daarop de Elinchrom EL-Skyport van de flitsset

Resultaat: naadloze sync op 1/8000s... wel zo'n 5 stops minder licht dan op 1/250s, maar met f/4 en ISO100 nog steeds bruikbaar inclusief softbox. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jan 2010 21:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb je het ook met een PW plus II geprobeerd...?
Ik kom nl niet verder dan 1/800 - 1/1250 met een MiniTT1 & PW plusII

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jan 2010 21:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee, had ik dus ook niet het juiste kabeltje voor bij. Zal volgende week ff proberen... :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Mei 2010 12:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wil wat PW's om op een grote afstand(50+ meter) bij hogere sluitertijden te werken.
Maar na het zien van dit filmpje maak ik me toch zorgen over het bereik van de tt1&tt5 combo: http://www.youtube.com/watch?v=pJbEsC27Quk (vanaf 3min)
Aangezien de actie voor gratis AC5 inmiddels is afgelopen en ik een o.a. een 580ex tbv ettl wil gebruiken toch iets van een anti-ruis moeten regelen?
Het vreemde is dat in het bovengenoemde filmpje de trigger nog steeds problemen heeft als ze een off-camera kabel gebruiken?
Nu kwam ik op flickr een bericht tegen van een medewerker van PW waarin hij aangeeft dat het "ruis probleem" ook al aanwezig was met o.a. PLUSII's en dat de CE(433mhz) versies minder last hebben van de ruis.
Maar het vreemde is dat ik in reviews helemaal geen problemen met de PLUSII's tegen kom enkel maar de FLEXtt5?

Nu is dat in theorie allemaal leuk, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de flextt5 CE versie en grotere werkafstand en of er nog merkbare verschillen zijn in de firmware versies mbt de werkafstand en betrouwbaarheid?
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2011 08:54 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Een kick voor PW gebruikers met een 580 EX II, dit schijnt problemen te kunnen opleveren. Gebruik het zelf overigens niet.

Citaat:

Since the launch of its PocketWizard MiniTT1 and FlexTT5 models in early 2009, LPA Design (A.K.A.PocketWizard) has been receiving periodic calls and reports from customers who are using their Canon 580EX II flashes with the PocketWizard ControlTL radios and expressing concern that perhaps their flash may have been damaged by using a PocketWizard radio trigger with it. As of the time of this report (Jan, 2011), there are about 120‐140 PocketWizard customers who have reported having one or more 580EX II flashes damaged with common symptoms over the past 18+ months.

meer info

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Dec 2012 21:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Even een topic kickje.

Ik was benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers in dit topic na een redelijke tijd inmiddels. Ik lees namelijk op het WWW erg veel verschillende verhalen over betrouwbaarheid, misfires etc.
De bedoeling is om te gaan werken met zowel de Mini als de Flex voor gebruik op de SB-910 flitsen ( op locatie ), en zeer waarschijnlijk met de plus III om mijn studiolichten te ontsteken. Word de vervanging van de Cactus V4 die redelijk wat steekjes laten vallen.

De gebruikte camera is de D700. Ik begrijp dat er met Canon soms wat moeilijkheden zijn geweest, Nikon soms wat weigeraars. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn nu ze al enige tijd op de markt zijn en in gebruik zijn.
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Dec 2012 09:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ze werken naar tevredenheid. Op de Canon 5d3 heeft het een tijd geduurd voordat ik er wat mee kon, maar vanaf augustus is er een betafirmware die goed werkt.
De zone-controller werkt bij mij totaal niet, als ik die er op heb zitten, dan wordt de trigger onbetrouwbaar en gaat hij vaak niet af. Als ik die er af laat werkt hij bijna altijd naar behoren.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Dec 2012 10:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb de hele handel ingeruild voor een paar Canon 600 EX RT en de ST-E3
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Dec 2012 10:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
HEt inruilen op een paar Canon's zal niet de oplossing zijn voor mijn Nikon hehe. Maar waarom ingeruild? Tegenvallende resultaten, of gewoon omdat de 600's praktischer zijn oid?

Ik heb een aantal reviews zitten bekijken op youtube en ik zie toch heel veel verschillende resultaten qua werkbare afstanden. Sommige keren zit je op slecht 10-15mtr ( met een 580II ) en met andere typen flitsers erop komen ze tot wel 100+ mtrs. Nu ben ik niet van plan op afstanden van 100mtr oid te schieten, maar afstanden van zeg 30 mtr in een kerk oid moeten toch op z'n minst betrouwbaar werken. Daar die dingen best aan de prijs zijn is het natuurlijk zonde om veel geld uit te geven en misschien onvoorspelbare resultaten te krijgen.

Maar misschien zijn jullie ervaringen helemaal anders? Er word veel gebruik gemaakt van US transievers die natuurlijk op andere frequenties werken, de EU versies werken misschien anders qua afstand/betrouwbaarheid?
Dus zijn er nog Nikon gebruikers met goede/slecht/gemengde ervaringen, en wat vinden de Canon gebruikers tot op heden van zaken als afstanden en betrouwbaarheid op die afstanden?
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jan 2013 11:45 
 WWW  Profiel
Hier een canon gebruiker; 5d3 + tt1 mini + AC3 + 2 flex tt5's, allen met de laatste firmware (beta voor de 5d3). Superbetrouwbaar, ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. Ik gebruik basic trigger mode om een stel Jinbei DPsIII-600 aan te sturen soms gecombineerd met een of 2 speedlites. Ik gebruik hem nooit op extreme afstanden, maar op locatie ben ik nog nooit tegen een maximaal bereik aangelopen. De nieuwe 600 EX RT en ST E3 zien er op papier ook super uit, maar daar kan ik geen studioflitsers mee aansturen (ja, via 600 EX RT + slave op de flitskop maar je snapt wat ik bedoel).

De negatieve reviews komen naar mijn idee vaak door het gebruik van de iets oudere speedlites die nogal wat RF ruis geven (volgens mij de 430 EX 1 en 580 EX1).

Succes met je keuze!
Dubbelloops Canon en genoeg glasservies website

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Grijswaarden