[ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Titel: PocketWizard FlexTT5 en MiniTT1
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 17:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook PocketWizard gaat TTL!

De MiniTT1 is de transmitter die je op de hotshoe van je camera zet, de FlexTT5 de transceiver waar je de flitser op schroeft (maar hij kan ook als transmitter dienen). Het systeem is backward compatible, dus oude PocketWizards hoeven niet de prullebak in.
PC cords heb je met het nieuwe systeem niet meer nodig omdat het systeem volledige hotshoe ETTL-contacten heeft.

Het bereik is 250 meter in TTL mode en 350 meter in manual.

Een interessante innovatie van dit systeem is HyperSync, de mogelijkheid om op een sluitertijd van tot 1/500e sec. te flitsen, zonder gebruik te maken van high speed sync. Dit is mogelijk doordat de transmitter de signalen van de camera naar de flitser onderschept nog voordat de flitser deze doorkrijgt.

Strobist.com heeft een volledige review, ook Rob Galbraith heeft de units uitgebreid getest.

Download van de handleiding.

Het systeem is voorlopig alleen voor Canon beschikbaar, en nog niet in Europa helaas.

De FlexTT5:
Afbeelding

De MiniTT1:
Afbeelding

*Firmwareupdate 28 april

Laatst gewijzigd door Azrael op 27 Okt 2009 15:08, in totaal 10 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: PocketWizard FlexTT5 en MiniTT1
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 18:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Heel erg interesant, heel erg mooi en ik gok heel erg complex qua electrotechniek.

Jammer dat het nog niet beschikbaar is in Nikon en Europa ;)
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 18:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nice, vooral de mini is alleen al leuk om een lompe PW of MM te vervangen op de body en dan ook nog TTL met de reportageflitsers werken helemaal top!
Kom maar door zou ik zeggen :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mwoah, het systeem is er eigenlijk alleen maar op gericht om van camera naar flitser te gaan.
Het leuke van de Plus II en Multimax is dat het ook andersom kan, en dat je er van alles aan kan knopen wat maar een gat heeft en enigzins fotogerelateerd is (modellen uitgezonderd :o ).
Vooral de extra functionaliteiten van de Multimax zie ik hier niet terug.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan er ook camera's mee triggeren hoor :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kunt dit dan wel weer leuk combineren met de Multimax en andere Transceivers die je al hebt. Ik hou hier iig een oogje op! :)
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2009 20:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben verkocht denk ik ;) Veel relaxter, en veelzijdiger, dan de radiopoppers, die je aan je flitsers en st-e2 moet vastplakken.
Geen gekloot meer met kabeltjes, ook remote camera triggeren, nice! Scheelt weer zooi die je moet meeslepen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2009 10:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tweede kwartaal in Nederland. Lijkt mij erg interessant, zouden ook meerdere flitsers werken waar je de flits intensiteit kunt afstellen?

Ik heb wel interesse, gebruik vaak off-shoe op het circuit. En als je de flits net wat dichterbij het onderwerp houd veranderd de belichting.Dit moet beter gaan.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2009 13:48 
 WWW  Profiel
Iets over de prijs bekent?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2009 15:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
US$199 for the MiniTT1 and US$219 for the FlexTT5

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2009 19:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Azrael schreef:

US$199 for the MiniTT1 and US$219 for the FlexTT5

Dat valt me eigelijk nog best mee :) De euro-prijs zal Vast gewoon het zelfde getal gaan worden, met een ander valuta-teken ervoor.. Maar dan valt et me alsnog niet tegen :)

-
wow.. wtf is der met m'n hoeveelheid berichten gebeurd :|
Canon 5DmkII
Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L
2x Canon 580exII | enkele Manfrotte driepoten

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Feb 2009 20:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Azrael schreef:

Je kan er ook camera's mee triggeren hoor :)

Volgens P26 van de handleiding is dat alleen in single-shot, niet in continu. Dus dan schiet het voor de actiefotografen nog niet zo op.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Worden die dingen ook naar NL verstuurd? Want met TTL is het wel erg intressant om hier eens voor over de plas te shoppen :)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 10:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
probleem is dat NL & US PW's niet met elkaar kunnen praten. Ze komen in maart naar NL is het de meerprijs waard ? mja....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah... dat wist ik dus niet, andere frequentie dus.. bummer...

Nou ik heb nog niets van dat spul, maar inderdaad het is wel zo handig dat als ik een setje van die dingen ga kopen ik wel in NL terecht wil kunnen voor onderdelen etc.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je frequenties los in de winkel kopen? :p

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hangt er vanaf hoe ze geimplementeerd zijn. In theorie zou je een crystal kunnen vervangen ;)

maar wat ik eerder bedoelde is dat als ik een meer ontvangers wil, het wel zo handig is als ik gewoon naar kam.express kan bijvoorbeeld.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
je kan toch gewoon een complete US set in de US kopen en dan in NL gebruiken, US versus US dus? Tja.. als t kapot gaat moet je ff de plas over voor onderdelen (afhankelijk van wat er kapot gaat) maar de kans dat t kapot gaat zal bij Rene niet zo groot zijn. ;)

Gezien de lage prijs zou je ook gewoon gelijk 2 ontvangers kunnen kopen trouwens.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 11:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik ben niet zo bijster handig met dingetjes he, de interne flitser van mijn 30D was na 3 weken ook al stuk. Schijnen heel slecht tegen zeewater te kunnen.. Belachelijk zeg ik je!...

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 16:44 
 Profiel
@ kissyfur: geloof dat je wettelijk niet de amerikaanse versie hier mag gebruiken. Misschien stoort de frequentie van het Amerikaanse apparaat hier een Europese frequentie?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 18:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bakman schreef:

probleem is dat NL & US PW's niet met elkaar kunnen praten. Ze komen in maart naar NL is het de meerprijs waard ? mja....

De US-frequentie wordt hier door de Franse luchtmacht gebruikt, en ze wilden wel backward-compatible blijven in de VS. Dus dan maar twee verschillende frequenties.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 18:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dus in NL kan t gewoon. En anders kan t maar niet, je krijgt echt geen Fransozen op bezoek hoor.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:08 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De frequenties waar de amerikaanse zaktovenaars op werken worden hier gebruikt voor televisiekanalen. De kans dat iemand storing krijgt op z'n tv doordat Kissy z'n wizards gebruikt is niet zo groot: het zendvermogen van die kastjes is veel te klein. Aan de andere kant kan hij wel gestoord worden van/door tv signalen tijdens een shoot in de buurt van Lopik.
Gearwhore

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het woord beer past bij Benschop. Denk maar aan de badmintonvereniging ‘De Bereshuttle', peuterspeelzaal “t Berehol' en de ijsclub ‘De IJsbeer'. Maar ook aan de bijnaam ‘Berenschieters' voor de inwoners van Benschop. Het verhaal luidt - vrij vertaald - als volgt. Aan het Boveneind had men in het donker een beer in het land gezien. Er werd groot alarm geslagen. Vele mannen - gewapend met rieken, stokken en een enkeling met een geweer - trokken vanuit het dorp naar het Boveneind. Ja, daar stond de beer. Uit alle macht schreeuwend en dreigend met de wapenen trok het Benschopse leger dapperen op naar het verschrikkelijke monster. Maar de ontgoocheling was groot, dichterbij gekomen bleek de beer een vogelverschrikker te zijn. Sinds die tijd dragen de Benschoppers de erenaam ‘Berenschieters'.

De kans dat die beer zich rond Lopik laat zien is nihil hoor.

(te ver gezocht? :oops: )
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Dus in NL kan t gewoon. En anders kan t maar niet, je krijgt echt geen Fransozen op bezoek hoor.

Ach, dan voer ik voor 1/250s wel oorlog met die stokbroodvreters. :p Ik heb iig nog geen problemen gehad met mijn Amerikaansche PW's, ook niet in Griekenland. :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Feb 2009 20:20 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Gezien het feit dat Benschop op slechts enkele kilometers van Lopik ligt zie ik wel degelijk beren op de weg.
Gearwhore

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Feb 2009 07:49 
 Profiel
Ik zal het wel niet snappen dus mischien kan iemand het mij dan uitleggen.
Wat ik niet snap is hoe groot de meerwaarde is van het behoud van TTL als je flitser niet op de camera zit.
Als hij TTL doet en je flitser staat bijv. 2 meter verder weg als de camera klopt er toch geen fluit meer van?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Feb 2009 08:03 
 WWW  Profiel
activ schreef:

Ik zal het wel niet snappen dus mischien kan iemand het mij dan uitleggen.
Wat ik niet snap is hoe groot de meerwaarde is van het behoud van TTL als je flitser niet op de camera zit.
Als hij TTL doet en je flitser staat bijv. 2 meter verder weg als de camera klopt er toch geen fluit meer van?

Dat is mijn gedachte ook (wat heb je inderdaad aan TTL als je de flitser gebruikt om b.v. tegenlicht te creëren of licht van opzij... lijkt me eerder hinderlijk). Bovendien... wat heb je aan TTL als je toch alles manual instelt (dat lijkt mij het meest voor de hand liggen als je met meerdere flitsers werkt)?
Canon 13D mk Vx met Canon 536mm f 1.9 L

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Feb 2009 10:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ttl "off-camera" werkt (zowel bij canon als nikon) vrij goed. Je kan dan op de controlerende flitsunit (zoals een 580EX) de verhoudingen enzo instellen. En off-camera ttl is in sommige gevallen erg handig ;)

Stel je staat bij de finish van een of andere hardloopwedstijd maar het weer is lichtbewolkt (dus zo 1.5-2 stops lichtverschil ter plaatse). Dan kan je ben zo'n ttl-unit de eventuele flitsers zichzelf laten bijstellen.

Nu gaat de nikon-versie interesanter zijn denk ik, omdat je achterop de SU-800 of SB-800/SB-900 de exacte powerlevels van je flits-units kan aangeven. Dat kan je ze zo op afstand besturen zonder die vervelende line-of-sight beperking (en nogal matig in zonlicht).
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Mrt 2009 14:39 
 WWW  Profiel
Dus als ik bovenstaande goed begrijp, kan je de belichting en eventuele correcties vanaf je camera instellen.
Om even op de prijzen terug te komen; bij een 1 op 1 omrekening zijn ze goedkoper dan de plus 2 transcievers en kunnen ze meer.

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Grijswaarden