Ik volg dit topic al een tijdje maar nog niet de tijd gehad om een beetje uitegbreid commentaar te geven.
Eigenlijk moet gelijk van het hard dat ik je update van een hogere kwaliteit vind als van je eerste serie.
22 vind ik bv beter dan de in je album geplaatste versie. Ik vind het altijd erg belangrijk om ook het gezicht goed belicht te hebben.
Heb daarom ook direct een *&%^*&%^*& hekel aan artiesten met een basebal cap op (behalve als hij achterste voren zit)
Maar dat was even offtopic.
Wat ik wel vreemd vind is het grote verschil in ruis in je foto's van Apocalyptica in 6, 23 lijkt het heel veel minder als in 7.
Komt waarschijnlijk door de hoeveelheid licht van dat moment.
Probeer bij dit soort acts een beetje een idee te krijgen hoe de lichtshow is afegestemd op de muziek. Dan kan je als je een beetje mazzel hebt daar mooi op in spelen en dat verhoogt de kwaliteit.
Tevens heb je in je 2e serie minder storende mic standaards in beeld. Op 21 kan je hem er wellicht nog afcroppen. Maar dat hoeft niet het is niet heel erg storend. Gecropt wordt het wel beter.
Maar op 10,12 en 13 staan ze gewoon echt in de weg. Hier moet je met fotograferen echt rekening mee proberen te houden.
Of wachten zodat de artiest er naast staat.... Of aan de andere kan van het podium proberen te komen.
Is altijd lastig met muziek maar het kan echt.
Probeer gewoon zo ver mogelijk naar voren te komen aan een van de zijkanten.... En loop dan zo recht mogelijk naar de andere kant.
Als mensen zien dat je alleen maar even doorgang wilt hebben voor een paar snelle kiekjes lukt dat vaak wel.
Je moet als fotograaf natuurlijk wel voor de plaatjes komen en niet voor de muziek en dus zorgen dat je een beetje doorloopt en niet bij jan en alleman voor z'n giegel blijft staan. Als het publiek een beetje meewerkt kan je dit nogmaals herhalen vanaf de andere zijde.
Zo pak je van redelijk dichtbij binnen 2 a 3 nummers een band vanuit verschillende standpunten..
9 en 17 zin wel een beetje mijn favo.
half offtopic
die gozer op 4 is echt helemaal geflipt
http://www.franklos.nl Ik heb een karikatuur van mezelf door hem gemaakt boven m'n buro hangen. Volgens mij schreewt hij zo hard dat je hem boven de muziek uit moet hebben horen komen. |
Echt een super act..