[ 12 berichten ] 
 Titel: Witte achtergrond zonder studio
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Dec 2013 22:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Voorjaar 2014 doe ik een bruidsreportage en het paar heeft gevraagd of ik een foto voor hun uitnodiging wil maken. Ze hebben de wens dit op een zuiver witte achtergrond te doen. Weet iemand een manier om dit zonder studio te doen? Het hoeft geen super profi kwaliteit te worden. Zat zelf te denken ergens een groot wit oppervlak te zoeken, een zonnig moment uitzoeken en het paar te fotograferen met een groot diafragma zodat eventuele oneffenheden niet zichtbaar zijn. Het zal gaan om portretten overigens. Weet iemand nog andere methodes of een locatie in een straal van ca 50km rondom Apeldoorn?
Nikon D700 met divers glas- en flitswerk

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Dec 2013 08:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je niet gewoon voor een paar tientjes een studio huren voor enkele uren? Ben je gelijk klaar met flitsset en alles erbij...moet vast in jouw omgeving ook kunnen.
Cameraatjes, lensjes, geheugenkaartjes, tasjes, statiefjes, fotootjes... www.lowspark.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Dec 2013 10:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Toevallig van de week ongeveer hetzelfde gedaan met strobist. Wel binnen en voor één persoon tegelijk. Reflectiescherm op houder gezet, uitgelicht met een flitser, zodanig dat die overbelicht werd. Tweede flitser op m'n camera en gebounced tegen het plafond. Ik heb wel een beetje moeten spelen met de lichtsterkte / kracht van de flitser om een mooi resultaat te krijgen zonder overstraling van de achtergrond. Is uiteindelijk prima gelukt. Flitsers werden aangestuurd door non-TTL Cactus5 transceivers.

Buiten in de volle zon zou ik niet doen, omdat je dan met harde schaduwen te maken krijgt. Dat vind ik minder mooi. 't Hoeft ook niet perse in de volle zon, als je er maar voor zorgt dat de achtergrond zodanig overbelicht is ten opzichte van je onderwerp, dat die wit wordt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Dec 2013 13:40 
 WWW  Profiel
Als de dame in kwestie een witte jurk draagt is een zonnig moment "zoeken" (kan lastig zijn in NL) misschien extra lastig.

Wit op wit is lastig zeker als er dan ook nog een man naast staat in het zwart. Uiteraard hoeven ze niet traditioneel gekleed te gaan maar je kan er maar beter wel rekening mee houden.

Persoonlijk zou ik gewoon een witte rol studiopapier ergens ophangen met flitsset en ze daar even langs laten lopen. Heb je alles net even beter in de hand.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Dec 2013 21:02 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ytos schreef:

Toevallig van de week ongeveer hetzelfde gedaan met strobist. Wel binnen en voor één persoon tegelijk. Reflectiescherm op houder gezet, uitgelicht met een flitser, zodanig dat die overbelicht werd. Tweede flitser op m'n camera en gebounced tegen het plafond. Ik heb wel een beetje moeten spelen met de lichtsterkte / kracht van de flitser om een mooi resultaat te krijgen zonder overstraling van de achtergrond. Is uiteindelijk prima gelukt. Flitsers werden aangestuurd door non-TTL Cactus5 transceivers.

Buiten in de volle zon zou ik niet doen, omdat je dan met harde schaduwen te maken krijgt. Dat vind ik minder mooi. 't Hoeft ook niet perse in de volle zon, als je er maar voor zorgt dat de achtergrond zodanig overbelicht is ten opzichte van je onderwerp, dat die wit wordt.

Hey, dat is een goed idee! Ik heb een behoorlijk groot reflectiescherm van 1 bij 1.60 dus dat gaat wel goed... Echter heb nog maar 1 flitser.... Heb ik die 2e uitgerekend net verkocht omdat ik hem nooit gebruikte. Maar wellicht dat met een dikke bouwlamp het ook goed gaat....

Edit... ik heb een 3xT6 LED lamp van 4000 Lumen voor 's nachts rijden in het bos op m'n mountainbike. Die zou wel eens genoeg licht kunnen geven ^O^
Nikon D700 met divers glas- en flitswerk

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Dec 2013 13:42 
 WWW  Profiel
Ik zou dat wel eertst even testen.

en verschillende soorten licht mengen geeft niet te corrigeren kleurzwemen. Dus die dikke bouwlamp zou ik lekker op de bouwplaats laten staan :)
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Dec 2013 19:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mikekiwi schreef:

Kan je niet gewoon voor een paar tientjes een studio huren voor enkele uren? Ben je gelijk klaar met flitsset en alles erbij...moet vast in jouw omgeving ook kunnen.

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: DOEN!!!!!!
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Dec 2013 21:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zorgen dat je achtergrond twee stops meer is belicht dan het paar.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Dec 2013 14:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
In Nijmegen (Studio Nijmegen) zit een studio die je kan huren bijv, heb je wel het mooiste resultaat en de kosten kun je gewoon doorberekenen aan de klant. Je krijgt er immers een véél beter resultaat ;)

Zitten vast nog wel meer studio's zo door het land, wellicht zelfs iemand uit de foto/vrienden kring?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Dec 2013 20:41 
 WWW  Profiel
Doe je het op de dag van de bruiloft? Dan zou ik persoonlijk eerder kijken of je op een van de locaties iets kunt regelen dan ergens heenrijden. Over het algemeen is het programma op de trouwdag zelf al vol genoeg..

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Witte achtergrond zonder studio
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Dec 2013 13:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
iblauw schreef:

...Voorjaar 2014 doe ik een bruidsreportage en het paar heeft gevraagd of ik een foto voor hun uitnodiging wil maken...

De uitnodiging willen ze vast niet op de trouwdag de deur uitdoen, Reinoud ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Dec 2013 14:14 
 WWW  Profiel
ah dank, daar had ik even overheen gelezen :-)

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 12 berichten ] 

Grijswaarden