[ 11 berichten ] 
 Titel: Backup naar Flickr met 1T gratis ruimte?
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 09:18 
 Profiel
Gewoon uit nieuwsgierigheid, backuppen jullie nu allemaal naar Flickr gezien de 1 terabyte ruimte die je gratis krijgt?

Waarom wel/niet?

Tomas

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 09:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik overweeg het wel, maar moet - als zeer infrequent Flickr-gebruiker - wel eerst nog even bekijken hoe ik kan zorgen dat standaard niemand bij mijn foto's kan. Er komen dan namelijk ook redelijk wat familiefoto's te staan waarvan ik niet wil dat de hele wereld het ziet...
Cameraatjes, lensjes, geheugenkaartjes, tasjes, statiefjes, fotootjes... www.lowspark.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 10:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kunt je foto's gewoon aanmerken als private, dan kan niemand ze zien.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 10:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zie zelf het grote voordeel nog niet. Als ik ergens een online backup van zou willen hebben dan zou het van mijn raw-files zijn. Maar goed, ik denk niet dat dat heel haalbaar is voor een betaalbare prijs. En als je huis affikt ben je denk ik blij dat je in ieder geval de jpegs nog hebt.

Daar komt bij dat er in 1e instantie wat problemen waren met foto's die zomaar in volledige resolutie bekeken (en dus gedownload) konden worden ook al had je aangegeven dat je dat niet wilde. Ik ga er vanuit dat ze dat nog wel fixen, maar ik kijk de kat nog even uit de boom.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Backup naar Flickr met 1T gratis ruimte?
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2013 18:33 
 Profiel
ja eens. Ik gebruik het nu al wel om mijn foto's te delen van de klas van mijn dochter, waar ik elk jaar meerdere foto sessies maak. Op die manier zet ik alle jaren in 1 account. De ouders kunnen dan de foto's full size downloaden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jul 2013 13:25 
 Profiel
ik gebruik http://www.clouddrive.nl/ . ben er tevreden over. ik zit ver boven de TB
canon 450d, efs 60 macro

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jul 2013 14:04 
 Profiel
beetje offtopic, want niet gratis. kortom waarom gebruik je flickr niet voor je foto's?

(2 accounts is 2T)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jul 2013 17:31 
 WWW  Profiel
Ik heb gewoon een NASje bij een kennis thuis staan dat elke nacht gesynct wordt met de NAS in mijn kelderkast. Alleen eenmalige kosten (die erg meevallen; de backup hoeft echt niet in RAID). En geen bemoeienis van enig groot bedrijf of inlichtingendienst.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2013 21:44 
 Profiel
beetje ontopic dan hoe ga ik duizenden foto's backuppen op flickr, kun jij mij even uitleggen hoe dat werkt, en als flickr er meekapt, of al mijn foto's zijn weg, hoe ga ik 100.000 foto's teruglezen van flickr. ik ben wel 1 hollander, maar geen echte waarschijnlijk. in mijn optiek is flickr totaal ongeschikt voor backup/restore.
canon 450d, efs 60 macro

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2013 06:49 
 Profiel
Klinkt misschien gek, maar ik heb iets meer vertrouwen in de infra van flickr, dan van een bedrijf genaamd "Lion Systems" Neemt niet weg dat je gelijk hebt. Bedrijf weg, is foto's weg.

Maar goed het blijft een backup, die kun je opnieuw maken. En het is natuurlijk ook een "worst case scenario" backup. als het goed is heb je hem niet nodig.

Ik vind de optie van Reinoud nog de beste. een netwerk nas met 3t kost 150 euro, met syncoptie ingebouwd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2013 09:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben Flickr wel meer gaan gebruiken sinds de update, vind het echt een hele verbetering. Maar als back-up: nee. Daar heb ik gewoon offline schijven voor, waar geen voorwaarden aan vastzitten
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden