[ 5 berichten ] 
 Titel: Tips voor een lange reis
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mrt 2013 02:11 
 Profiel
Ik stap in juni op het vliegtuig om een mooie reis van 7 weken door indonesie te maken. Ik en mijn vriendin willen veel zien en doen dus we zullen niet veel stil zitten op een plek.

Hebben jullie misschien nog handige tips waar ik zeker aan zou moeten denken om mee te nemen of juist niet tijdens mijn reis.

In de eerste week van mijn reis gaat mijn broer traditioneel trouwen met zijn vriendin ergens in een klein dorpje op bali. dit ga ik filmen. zij zullen vervolgens alweer eerder naar huis vertrekken als ons dus ik geef het beeldmateriaal weer mee naar huis met hun.

Ik heb al een aantal voorzorgsmaatregelen genomen zoals extra accus en extra geheugen. daarnaast heb ik ook een goed reisstatief met een goede kop erop aangeschaft. Alleen een geschikte lens ben ik nog aan het uitkiezen.

Ik wil tijdens mijn reis veel filmen en foto's maken. zodat ik thuis een mooie docu/reportage kan maken om toe te voegen aan mijn portfolio.

Alle tips en do's & dont's zijn welkom.

Uiteraard zal ik wat van mijn resultaat na terugkomst laten zien. Maar dat duurt uiteraard nog even haha.

Alvast erg bedankt allemaal.

P.S. Ik zal na terugkomst meteen laten weten wat ik aan al jullie tips gehad heb en zal dan ook meteen een topic plaatsen met wat ik het handigst vond tijdens mijn reis.
canon eos 550d l canon 18-55mm is kitlens l canon 50mm 1.8 l Surui t2005x traval tripod l oude Philips flitser l eventueel geplande aankoop canon 24-105mm IS L USM

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mrt 2013 06:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zou twee lenzen meenemen waarmee je allround bent. In mijn geval zou ik kiezen voor een 24-70 en 70-200. Dus waarom niet je 18-55 en/of je 24-105 meenemen?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mrt 2013 09:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nu ben ik toevallig in oktober/september een maand naar Indonesie (Java vooral en een beetje Bali) geweest voor mijn huwelijksreis.

Qua apparatuur heb ik niet zoveel tips, zorg dat je backups hebt.
Je apparatuur gaat last krijgen van condens. Ze houden nogal van de airco, en die staat nogal koud.
Als je daarna naar buiten gaat krijg je condens.

Kijk uit voor skimming, pin als het kan binnen bij een bank.

Respecteer de locale (erg vriendelijke) bevolking.
Vraag altijd voordat je een foto maakt van een persoon, etc. etc.
Erg behulpzaam hier is hurken als de persoon op de grond zit (ofzo).
Dan plaats je jezelf op dezelfde hoogte en niet boven die persoon.

Ga naar de locale markten (vroeg).

Koop de rijst/cassave/kokos mengsels van de oude vrouwtjes op de markt.
Is veels te duur (nog steeds maar een euro), maar dat is de oudedagvoorziening.

Leer wat woordjes indonesisch zoals tellen, hallo, tot ziens, bedankt, ja, nee, etc.

Koop dingen die je nodig hebt van straatventers. Wordt niet teveel afgezet (wel een beetje natuurlijk).
Voor de duidelijkheid: een flesje water kost normaal 2000-3000 roepies. Als toerist betaal je 5000 tot 10000 roepies (10k roepies == 1 euro).

Overweeg om geen alcohol te drinken op de moslim eilanden. Weer een lallende blanke scheet doet afbreuk aan het beeld van blanken in het algemeen.

Kleed je gepast: knieën en schouders bedekt. Geen flink decoleté, etc. Nog bedekter bij tempels/moskeeen.

En de grote tip: tropenkleding. Zorg voor broeken en overhemden die ruimer zitten dan je normaal gewent bent van ademend / snel drogend materiaal. Je gaat zweten, dus hou er rekening mee.

Drink veel water.

Drink alleen water uit verzegelde flesjes.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mrt 2013 11:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zou voor het filmen een adapter voor een ander merk lens nemen en hier mee gaan filmen, dan kan je nml diafragma aanpassen tijdens het filmen. Begrijp dat de Canon lenzen dit nml niet kunnen ivm elektronica!
Verder zoek naar afleveringen van Anthony Boudain over Indonesie over het eten op straat en hoe een traditionele trouwerij eruit ziet!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Mrt 2013 11:44 
 Profiel
Nu al bedankt voor de handige tips. Er zitten al dingen tussen waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben.
canon eos 550d l canon 18-55mm is kitlens l canon 50mm 1.8 l Surui t2005x traval tripod l oude Philips flitser l eventueel geplande aankoop canon 24-105mm IS L USM

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden